Přihláška - Entry Form - Anmeldeformular - Ecce Homo 2017

Seznam přihlášených - Entry list - Nennliste

Ciao grande Luigi Bormolini...

Sdílet

Novinky | středa 01.05.2013

Špatná zpráva přišla z jihu Evropy. Mnohaletý účastník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu, Ital Luigi Bormolini, nás 30. dubna navždy opustil...


Charismatický závodník se věnoval závodům do vrchu už v 80. letech. K horám měl vždy velmi blízko, vždyť hory byly jeho život. Věnoval se totiž hotelnictví v horském středisku Livigno, kde provozoval lyžařský areál. Luigi ale našel své zalíbení i v rychlých vozech. Jeho ruce nejprve vodily malý Fiat 128, který následně vyměnil za vůz Porsche 930.

Většina fanoušků si ale Luigi Bormoliniho spojuje s italským prototypem Osella. S tímto spiderem strávil většinu své závodní kariéry. Osella PA9 BMW s obsahem čtyřválcového motoru 2 litry v barvách cigaretového koncernu Rothmans, patřila vždy k ozdobám závodů. Bormolniho Osella pocházela od španělského jezdce Fernandeze a vyznačovala se netypickým umístěním chladiče v přední části vozu. Později byl navíc vůz opatřen malými světly, které také byly jasným poznávacím znamením, že je na trati vůz Luigi Bormoliho.

Luigi Bormolini patřil s tímto vozem k širší špičce startovního pole, ale dokázal bojovat i pódiová umístění. Jeho kariéra  gradovala v období, kdy jeho soupeři byli Mauro Nesti, Andres Vilariňo, Herbert Stenger, Walter Pedrazza či Horst Fendrich. Bylo těžké se prosadit.

Nicméně více než 20 sezón v Mistrovství Evropy přineslo Luigimu mnoho zkušeností, které dokázal předat dál. Luigi Bormolini totiž přivedl k závodům i své dva syny - Maria a Fausta. Především druhý jmenovaný, Fausto, dokázal navázat na rodinnou tradici a potvrdil kvalitní závodnickou krev v disciplíně závodů do vrchu...

Děkujeme Luigi za tvé výkony, sbohem...

 

 

 

 

Rok 1977 a první krůčky s Fiatem 128

 

 

 

Ecce Homo 1985 - první rok v Oselle PA9

 

 

 

Ecce Homo 1985 - první rok v Oselle PA9

 

 

 

Ecce Homo 1987 - typická příď Bormoliniho Oselly s otvorem pro přívod vzduchu k chladiči

 

 

 

Ecce Homo 1987 - typická příď Bormoliniho Oselly s otvorem pro přívod vzduchu k chladiči

 

 

 

Ecce Homo 1988 - Luigi Bormolini

 

 

 

Ecce Homo 1989 - Luigi Bormolini

 

 

 

Ecce Homo 1989 - Luigi Bormolini se chystá ke startu

 

 

 

Rechberg 2006 - Luigi Bormolini se vrací na scénu ME s Porsche 930 v kategorii historiků

 

 

 

Ecce Homo 2006 - krásné kupé Porsche 914 a Luigi Bormolini v efektním průjezdu Sojkovkou

 

 

 

Saint Ursanne 2009 - Luigi Bormolini byl velmi oblíbený mezi fanoušky, jeho přátelský přístup a neustálý optimistický úsměv bude v depu chybět...

 

 

 

 Verzegnis 2012 - Luigi Bormolini "relaxuje" za volantem svého prototypu

 

autor Lukáš Cholasta 

ME 2017
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
facebook skupina ecce homo šternberk