Ford T. Roadster z roku 1924 ozdobil letošní Ecce Homo Historic
![](/files/news-title/481.jpg)
Novinky | úterý 29.10.2019
V letošním roce ovládlo setkání veteránských vozů a motocyklů zejména počasí, které příliš nepřálo. Od pátku do neděle pršelo, přesto ale do Šternberka přijelo velké množství nádherných strojů. Nedorazilo kvůli dešti všech 244 přihlášených, ale i přesto se měli návštěvníci na co dívat.
V pátek se do našeho města začaly sjíždět veteránské stroje a my jsme zahájili administrativní přejímku. V sobotu dopoledne proběhla tradiční výstava na Radniční ulici. Celé prostranství jsme zaskládali krásnými stroji až z roku 1924, jako byl například Ford T. Roadster pana Jiřího Richtera, který vyhrál několik cen, například za nejstarší a nejkrásnější vůz. Nejen tento Ford Roadster byl ozdobou letošních historiků, také například Tatra 12 pana Vojtěcha Nalezence z roku 1929, Aero 30 domácího Vladimíra Foukala, roku výroby 1936 nebo také BMW 327/28 pana Jiřího Hlavinky. Velký povyk způsobil i překrásný Rolls Royce Silver Dawn pana Michala Dostála. Obrovské poděkování patří těmto majitelům krásným vozidel, kteří navštívili Město Šternberk a účastnili se dalšího ročníku Ecce Homo Historic.
![](/files/images/2019-news/ford%20t%20ozdobil%20eh/01.jpg)
![](/files/images/2019-news/ford%20t%20ozdobil%20eh/02.jpg)
V sobotu odpoledne měli účastníci na programu Rally Ecce Homo Historic. Pro motocyklové posádky to bylo v dešti zvláště obtížné, proto je úctyhodné, že se rally vůbec zúčastnily. Účastníci projeli krásy několika obcí a jejich cílem byl Fort Křelov, kde plnili poslední disciplínu, občerstvili se a vydali se na cestu zpět do Šternberka.
![](/files/images/2019-news/ford%20t%20ozdobil%20eh/03.jpg)
Večer byla pro všechny účastníky Ecce Homo Historic připravena večeře na Hlavním náměstí, o kterou se postarala vyhlášená Restaurace pod Lipami z Olomouce. Účastníci si na náměstí mohli poslechnout kapelu Turbo nebo slovenskou zpěvačku Katarínu Knechtovou.
![](/files/images/2019-news/ford%20t%20ozdobil%20eh/04.jpg)
V neděli proběhly dvě tréninkové a dvě soutěžní jízdy pravidelnosti. Ani tehdy se počasí neumoudřilo, to ale neodradilo naše účastníky a vydali se vstříc legendární trati Ecce Homo.
V kategorii Motocykly do roku 1955 se nejlépe umístil Tomáš Čunderle na stroji BMW R61, roku výroby 1938. Jeho diference mezi oběma soutěžními jízdami činila 0.05. V kategorii Motocykly do roku 1970 se nejlépe umístil Tomáš Toman s Jawou ČZ350, rok výroby 1960 a rozdíl mezi dvěma zajetými časy byl 1.32 s. V poslední kategorii motocyklů do roku 1989 vyhrál první místo Jaroslav Večeřa na Jawě 638 (rok výroby 1988). Rozdíl svých dvou časů měl 0.22 s.
![](/files/images/2019-news/ford%20t%20ozdobil%20eh/05.jpg)
Ve skupině automobilů do roku výroby 1955 byl nejúspěšnější Tomáš Malan s vozem Triumph Renown z roku 1951. Rozdíl časů činil 0.40 s. Automobily do 1970 ovládl pan Tomáš Procházka na Tatře T2-603 V5, pocházející z roku 1965 s diferencí 0.30 s. Nejmladší skupinu automobilů, vyrobené do roku 1989, vyhrál Luboš Vaníček na Škodě 120S z roku 1974. Ten s neskutečným rozdílem časů 0.01 s zvítězil i absolutně.
![](/files/images/2019-news/ford%20t%20ozdobil%20eh/06.jpg)
Děkujeme všem, kteří se účastnili letošního Ecce Homo Historic, ať majitelům krásným vozidel a motocyklů, tak divákům. Těšíme se na Vás opět v příštím roce.
Bc. Milena Schärferová
Tisková mluvčí AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK