MĚSTO ŠTERNBERK SE ZMĚNILO VE VELKÉ MRAVENIŠTĚ: 16 STÁTŮ, 14 NÁRODNÍCH TÝMŮ

Sdílet

Novinky | sobota 08.10.2016

V roce 2014 soutěžilo při prvním Závodu mistrů 12 týmů, při druhém tomto klání, letos v Česku máme 14 národních týmů, celkově v individuálním závodě odstartují jezdci z 16 států. Národní tým se skládá ze 4 jezdců a jednoho kapitána – kapitán je vedoucí ASN (Národní sportovní autority).
MASTERS bude odměňovat schopnosti, přesnost, koncentraci a maximální rychlost nejlepších řidičů. Jednak každého zvlášť proti časomíře a také při této události v Poháru národů, což vyžaduje strategické týmové úsilí mezi čtyřmi jezdci vybranými jejich ASN. V tomto hodnocení půjde zejména o přesnou a konzistentní jízdu. Nebudou hodnoceni za nejrychlejší časy, ale důležitý bude časový rozdíl mezi jízdami.


V neděli se za dobrého počasí pojednou tři jízdy, počítat se tedy budou dva rozdíly. Celkově se v týmu spočítají rozdíly u tří nejpřesnějších jezdců, čtvrtý jezdec, který měl největší rozdíly v čase, se škrtá. Dlouho se sedělo a přemýšlelo nad těmito pravidly, ale FIA nakonec rozhodla právě takto, aby bylo hodnocení co možná nejspravedlivější.

Je to jediný způsob, jak dát stejné a rovné podmínky všech přihlášeným zemím. Tedy i zemím, kde se národní čtyřčlenný tým neskládá z monopostů a prototypů, ale je třeba postavený z pomalejších sportovních automobilů. Jinými slovy by se dalo říct, že úplně stejnou šanci na vítězství mají třeba Řekové, Bulhaři nebo Rumuni, kteří se účastní poprvé a mají své týmy složené právě z cestovních vozů. I tito budou mít stejnou šanci na trofej, jako například Itálie, která se skládá z nejrychlejších jezdců celé Evropy.

Složení národních týmů:
• Austria (Captain: W. Sauer): F. Madrian, K. Schagerl, “Tessitore”, C. Schweiger
• Belgium (Captain: P. Bodart): D. Boemer, B. De Saedeleer; Y. Bodson; J. De Sutter
• Bulgaria (Captain: L. Mechkov): L. Kamenov, H. Manolov, Y. Teliyski, S. Stoev
• Czech Republic (Captain: J. Koubek): M. Benes, D. Michl, J. Maly, T. Vavrinec
• France (Captain: S. Tessier): S. Petit, C. Frantz, N. Werver, P. Schmitter
• Germany (Captain: C. Schackmann): E. Pisano, M. Schutle, T. Ostermann, S. Montalto


Ve složení německého týmu proběhla změna. Původně plánovaný jezdec H. Hovemann se ze závodu musel odhlásit, protože na posledním německém závodu v Mickhausenu havaroval a vůz se nepodařilo dát dohromady. Za Hovemanna tedy startuje Egidio Pisano.


• Greece (Captain: M. Xanthakos): P. Lioris, G. Kehagias, S. Vorgias, I. Plagos
• Italy (Captain: F. Dalmeri): S. Faggioli, C. Merli, P. Macario, L. Peruggini
• The Grand Duchy of Luxemburg (Captain: N. Hartz): R. Braquet, N. Schilling, C. Valentiny, C. Marchione
• Poland (Captain: M. Süss): R. Stec, D. Borycki, R. Serafinowicz, M. Wrona
• Romania (Captain: M. Stoean): P. Andronic, L. Radut, V. Botez, R. Szene
• Slovakia (Captain: D. Koblisek): J. Beres Jr, I. Drotar, T. Ondrej, P. Jurena
• Switzerland (Captain: P. Falk): F. Bouduban, R. Nüssli, R. Schnellmann, F. Neff


Druhá změna proběhla v týmu Švýcarska, kde se odhlásili hned dva jezdci a k naší smůle se jedná o dva úspěšné jezdce. Jeden z nich je bohužel Marcel Steiner s úžasným vozem LobArt LA01-Mugen a druhý, který do Šternberka nedorazil, je velmi rychlý Reto Meisel s nádherným Mercedesem. Bohužel i on byl velkým lákadlem. Nahradili je tedy F. Bouduban a R. Nüssli.


• United Kingdom (Captain: T. Wilson): D. Uren, D. Warwick, D. Warburton, C. Satchell


Kdo další se z MASTERS odhlásil? Jak už jsme předeslali, Oskar Beneš s dcerou Dominikou Benešovou z rodinných důvodů, další žena Rachele Somaschini z Itálie, Bakir a Harun Hadzic z Bosny, Portugalec Pedro Coelho Saraiva a jeden z Řeků Nikolaos Komnos.


V pátek 7. října město Šternberk nebylo tak poklidné jako obvykle. Střed tohoto města vypadal spíš jako velmi pestré mraveniště. Závodní automobily, kamiony, obytné vozy, plno mechaniků, krásné manželky a přítelkyně a spousta prvních zvědavců, kteří již přišli nasát atmosféru závodu FIA HILL CLIMB MASTERS a setkat se se samotnými jezdci. Není divu, že Ital Simone Faggioli byl jedním z favoritů veřejnosti.
"Opravdu mám zde hodně fanoušků", řekl devítinásobný mistr Evropy s úsměvem."Přijel jsem sem poprvé v roce 2003 na Mistrovství Evropy a už tenkrát to tady byla velká událost a já jsem velmi šťastný, že Hill Climb Masters probíhá nyní právě ve Šternberku. Je to dobré místo konání, ikdyž budeme závodit na kratší verzi (3.333 km) ve srovnání s tradičním konáním v červnu".
Přátelský, otevřený, velmi profesionální a neuvěřitelně rychlý Ital je nejznámější ve světě vrchů. A opravdu oceňuje koncept Mistrů. "Tato událost je velmi dobrá pro naši disciplínu," říká. "Je to velká party, kde jsme se setkali s konkurenty z celé Evropy, jako jsou například Britové. Vím, že je zlatá medaile pro všechny tři kategorie...ale musím se přiznat – já chci být nejrychlejší ze všech na konci dne!"

 

Navzdory tomu, že cestovali daleko, britská delegace je velmi dobře vybavena a přitahuje hodně pozornosti. Je pravda, že tato disciplína má velmi uvolněné předpisy ve Velké Británii (nemají tam žádné omezení válců ani hmotnostní limity), což znamená, že tam jsou některé vozy velmi působivé. Jsou to například monoposty s více než 600 koňskými silami a váží méně než 500 kilogramů. "Je to skvělé být tady," říká Skot Wallace Menzies nadšeně. "Měl jsem to sem 2,400 kilometrů, ale velmi se těším, protože před dvěma lety jsem měl vážnou nehodu a můj vůz byl příliš poškozen před závodem v Eschdorfu. Sledoval jsem to na dálku, telefonicky, prostřednictvím svých kolegů britského mistrovství. Musel jsem sám sobě slíbit, že účast v druhém tomto závodu nevynechám!"
Kromě rozdílu v technických předpisech, které již byly zmíněny, se její Veličenstvo musí také  přizpůsobit místním podmínkám. "Šternberské rozložení tratě není vůbec to, na co jsme zvyklí," dodává Wallace Menzies, který obsadil třetí místo v britském šampionátu v letošním roce. "Je asi dvakrát delší než naše kopce. Jsou tu i velmi rychlé úseky, což je zajímavé. Je na nás, abychom se přizpůsobili tak rychle, jak je to možné".

 

Je tu plno monopostů a otevřených formulí, na druhou stranu ale také spousta plechových a cestovních vozů, což také znamená, že konkurence na startovní čáře je zcela unikátní. "Je to pro mě čest být tady," říká bulharský Stefan Stoev, který řídí krásnou Hondu Civic, s níž vyhrál národní šampionát v jeho třídě dvakrát. "Kromě závodu v Rumunsku je to poprvé, co soutěžím v cizí zemi. A rovnou taková událost! Jsem ohromen počtem účastníků a kvalitou vozů, co jsou tady. Oproti tomu, co jsme zvyklí v Bulharsku, silnice jsou v lepším stavu a jsem si jist, že mají i větší přilnavost. Sledoval jsem trať, díval jsem se na několik videí, on-boardů, ale také na fotografie pořízené diváky. To mi pomáhá předvídat problémy, které mohou nastat. Trať jsem si projel už mnohokrát v mém civilním voze, ale samozřejmě při nízké rychlosti. A to bude velmi odlišné od průběhu závodu!"


Napětí pomalu stoupá, máme za sebou dvě tréninkové jízdy a zítra nás čekají tři závodní jízdy (začínají zítra v 8.30). Tréninky ovládl kdo jiný než Simone Faggioli, druhý skončil Christian Merli a na třetím místě další z rychlých Italů Macario Paride.


Zítřejší závod můžete sledovat  živě prostřednictvím následujícího odkazu: https://goo.gl/LxiRZA Je nainstalovaných celkem osm kamer podél závodiště. Všichni, kteří se nemohou zúčastnit osobně, mohou sledovat událost live!


Dnes Vás ale samozřejmě zveme na průvod a představování všech jezdců a národů, který bude probíhat na Hlavním náměstí. Od 15 do 16 hodin budou najíždět Radniční ulicí na náměstí a od 16 hodin proběhne na pódiu slavnostní ceremoniál. Tohle byste si neměli nechat ujít! Dnešní den zakončí největší kulturní událost dne, koncert slovenské legendární skupiny NO NAME! Vstup je zdarma, neváhejte a přijďte!

Milena Schärferová
Tisková mluvčí AMK Ecce Homo

 

 
FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk