Monitoring médií - napsali o nás

Sdílet

Novinky | neděle 02.08.2009

Co o nás napsali média po ME Ecce Homo 2009?


Šternberk o víkendu patřil závodům
Mladá fronta Dnes
8.6.2009
Jan Dočkal

Stodvacet závodníků z tuzemska i zahraničí vyjelo o víkendu na slavnou trať Ecce Homo nad Šternberkem. Dvacátý devátý ročník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu přilákal do malebného historického města nejen závodníky, ale i zástupy fanoušků a příznivců motoristického sportu. Vítězem se podle očekávání stal horký favorit z Itálie Simone Faggioli. Závodů se kromě současných speciálů účastní tradičně také historické závodní stroje, jako je například vůz March 752 českého závodníka Petra Vondráka, který vyhrál v kategorii historických vozidel.

2.49,990 Faggioli ve Šternberku přepsal traťový rekord
Fantastico, Simone!

Že se stane celkovým vítězem 29. ročníku Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu na šternberské trati Ecce Homo italský rychlík Simone Faggioli, se čekalo. Že překoná traťový rekord Španěla Andera Vilariňa, se doufalo.

Obojí usměvavý Ital s modrou formulí Osella FA 30 s číslem 1 splnil. Už v první jízdě časem 2.50,580 otevíral šampaňské na oslavu přepsání šternberské historie, ve druhé ještě zrychlil na 2.49,990. Kategorii E2 ovládl o propastných 20 vteřin před svým krajanem Faustem Bormolinim. Třetí dojel nejúspěšnější český jezdec Miloš Beneš s Ralt RT 23.

"Faggioli se dokázal neskutečně rychle přizpůsobit šternberské trati, po sobotním tréninku si ji dokonale zmapoval a zdaleka ho nedokázali ohrozit ani takoví velikáni kopcových závodů, jako jsou Fausto Bormolini, Renzo Napione, László Szász, nebo Dušan Nevěřil či Otakar Krámský," rozplývala se tisková mluvčí závodu Milena Schärferová.

Není se čemu divit. Už jen to, že Faggioliho mohli diváci vidět na šternberských kopcích, je veliký úspěch pořadatelů. Italský jezdec totiž neabsolvuje všechny závody šampionátu, ale kde se objeví, překonavá rekordy - jako například v Monte Erice. "Prověřuje novou Osellu. Jsme rádi, že jsme ho mohli připsat na seznam přihlášených," usmívá se Schärferová.

Kategorii A panoval pňovický jezdec Václav Janík s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII. Celkově čtrnáct vteřin za ním dojel Christian Schweiger.

Nejvíce jezdců soutěžilo ve skupině E1, kterou vyhrál Rakušan Felix Pailer na voze Lancia Integrale.

Škaredě vypadající havárii měl v závodě SP český pilot Oskar Beneš z Dekra Racing Team s vozem Alfa Romeo 147. Po kilometru od startu narazil do svodidel a včerejší první jízdu přerušil na hodinu. Naštěstí vyvázl z nehody pouze otřesen.

"Celý víkend proběhl bez větších problémů, pouze nedělní závod končil se značným zpožděním kvůli několika olejovým haváriím," uvedla Schärferová na oficiálních stránkách závodu, který si podmanil italský rekordman Simone Faggioli.

Faggioli dvakrát překonal rekord Ecce Homo
Olomoucký, Šumperský a Jesenický deník
8.6.2009
Marek Palatka

Italský pilot Simone Faggioli potvrdil svou vynikající formu v této sezoně i na šternberské trati. Se svou Osellou dokázal v obou jízdách v prestižním vrchařském závodě pokořit traťový rekord a před druhým Bormolinim v součtu obou jízd vyhrál o dvacet sekund.

Faggioli již v první jízdě překonal traťový rekord Španěla Villariňa o tři sekundy (2:50,580 min.). Z dalších jezdců už nikdo tříminutovou hranici nepřekonal, a tak bylo i před druhou jízdou jasné, že favorit má vítězství na dosah. Faggioli ale nijak neubral a znovu vylepšil své maximum na 2:49,990.

Na Ecce Homo se dařilo i domácím jezdcům. V absolutní klasifikaci skončil třetí Miloš Beneš.

Třetí vítězství v evropském šampionátu slavil ve skupině A pňovický vrchař Václav Janík. Svým konkurentům nedal šanci a před druhým Rakušanem Schweigerem vyhrál o čtrnáct sekund. Český reprezentant tak stále usiluje o evropský titul.

Šternberský vrchař Milan Kašpárek se svou Audi DTM se v nejpočetněji obsazené skupině E1 musel spokojit se třetím místem. Za druhým Rakušanem Markem zaostal o pouhých 28 setin sekundy.

Ecce Homo zůstalo svátkem vrchařů
Motorsport magazín
Červenec 2009
Petr Vok

Seriál mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu pokračoval v červnu na populární trati Ecce Homo ve Šternberku. Pořadatelé tohoto nejstaršího motoristického podniku na starém kontinentu se připravili opět důkladně a neponechali nic náhodě. Vybudováno bylo nové parkoviště závodních strojů a nové bylo i zázemí pro mechaniky a doprovody. V neposlední řadě pak všichni ocenili krásné a včasné vyhlášení výsledků, které se odehrálo na šternberském náměstí.

Napínavý a dramatický souboj na 7800 m dlouhé trati byl ale poznamenán i několika nepříjemnými haváriemi. Asi nejhůře dopadl automobil Opel Astra OPC jezdce Oskara Beneše, kterému po projetí v té době vlhké zatáčky zchladly zadní pneumatiky a v plné rychlosti narazil do svodidel a následně i do vzrostlého stromu. Jezdci se nic vážného nestalo, ale Opel byl totálně zničen. Podobně dopadlo také BMW Rakušana Edlingera, které díky technické závadě začalo hořet a ani včasný zásah hasičů nezabránil tomu, že vozidlo kompletně shořelo.

Nejrychlejší byl Faggioli

Nad celou evropskou vrchařskou elitou tentokrát jasně dominoval italský jezdec Simone Faggioli, který se svojí Osellou FA 30 zvítězil v novém traťovém rekordu. Na druhém místě absolutního pořadí skončil jeho krajan Fausto Bormolini s Reynardem. Skvělého výsledku dosáhl Miloš Beneš, když ve vynikající konkurenci obsadil třetí příčku a je jen škoda, že se svým Raltem nejede celý seriál mistrovství Evropy. Z našich se do první absolutní desítky ještě probojovali na sedmém místě Dušan Nevěřil s Lolou a osmý skončil Ota Krámský s Reynardem.

Ne příliš obsazenou skupinu CN vyhrál ve velice slušném čase David Kostruh a je vidět, že už si se svojí Normou MF 20 rozumí. Škoda, že Martin Novotný s krásnou plackou Ligier v tréninku havaroval a do závodu již nenastoupil. Se sedmi set koňovým monstrem Lancia vyhrál skupinu E1 Rakušan Pailer před Markem s Audi A4 STW a domácím Milanem Kašpárkem, který měl na ne zcela suché trati nevýhodu v pohonu zadní nápravy u svého Audi TT DTM.

Janík míří za titulem

Ve skupině A kráčí k zisku titulu mistra Evropy další z místních jezdců Vašek Janík, který se skvěle připraveným Mitsubishi nedal nikomu šanci a za svůj dravý a nekompromisní jezdecký styl si vítězství v závodě a celkově první místo v průběžném pořadí ME určitě zasloužil. Závady v podobě ne zcela funkčního turba na voze Subaru Impreza Jardy Malého využil Rakušan Schweiger s Golfem Kit Car, který odsunul našeho jezdce na třetí příčku.

Pouze poloviční body se udělovaly ve skupině N, protože rumunský jezdec neměl bezpečnostní výbavu a jel mimo pořadí šampionátu. "Enka" vyhrál němec Wanek s Mitsubishi, druhý dojel Slovinec Prek a třetí byl Jirka Voves se Subaru.

Velký souboj se očekával ve skupině SP, když proti sobě nastoupili vítěz Ústeckého závodu Jiří Los, vítěz z Al Fita Roman Holoch a vítěz z Rechbergu Lukáš Vojáček. Do pořadí chtěli zasáhnout i loňský vítěz poháru FIA Petr Vojáček a bývalý mistr republiky Oskar Beneš. Nakonec se závod vydařil nejlépe mladému Vojáčkovi, když vyhrál s Alfou v novém traťovém rekordu před výborně jedoucím Jirkou Losem s Opelem. Třetí byl Vojáček starší, také s Alfou. Smůlu měl již zmiňovaný Beneš. Také Holochovu Alfu zastavila porucha motoru před cílem první jízdy.

Kategorii historických vozidel v absolutním pořadí s přehledem vyhrál Petr Vondrák na neskutečně rychlém voze March 752 - 17. Druhý dojel jeho bratr Martin s Marchem 712. Třetí příčku obsadil Bernard Forel s formulí Renault.

Na závěr tak lze pořadatelům jen poděkovat za skvěle zvládnutý závod, kterému nechyběla výborná divácká kulisa a popřát jim do dalších ročníků hodně úspěchů.

 

 

Monitoring části médií zpracovala Milena Schärferová, vedoucí tiskového odboru Ecce Homo.

FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk