Přihláška - Entry Form - Anmeldeformular - Ecce Homo 2017

Seznam přihlášených - Entry list - Nennliste

Pohár národů vyhráli naši bratia, Faggioli s Merlim přijeli do cíle společně

Sdílet

Novinky | čtvrtek 13.10.2016

Na samém začátku tohoto prestižního závodu bylo převzato 111 jezdců. Několik vozů odpadlo již v sobotním tréninku díky technickým potížím, někteří se vyřadili z konečného hodnocení závodu ať už menší nebo závažnější havárií. Mezi ty vážnější případy můžeme rozhodně zařadit Petra Vondráka s jeho Osellou, která skončila v plamenech, Fausta Bormolini, který vylomil na svém Reynardu pravé přední kolo anebo Nelu Grundovou, která vlétla do zahrady se svým krásným růžovým Mitsubishi pár metrů po startu. Na to, jak nehoda vypadala hrůzně, z toho vyvázla naštěstí bez zranění.


 

Peruggini, Faggioli a Moran – vítězové Závodu Mistrů

Lucio Peruggini na Ferrari, Simone Faggioli s Normou, který je mimo jiné absolutním vítězem, zajel totiž nejrychlejší čas ze všech, a Scott Moran na voze Gould, byli nejrychlejší v každé ze tří kategorií. Nesčítaly se jízdy v součtu jako při klasickém Mistrovství Evropy, ale důležitá byla nejrychleji zajetá jízda.
Ital Peruggini vyhrál sedm závodů ze sedmi ve svém národním mistrovství. „Musím říct, že jsem ohromen kvalitou organizace a atmosférou, která zde panuje. Moje Ferrari 458 Italia GT3 pochází přímo ze závodního okruhu. Muselo být samozřejmě značně upraveno předpisům závodů do vrchu, které jsou velmi odlišné od těch pro okruhové závodění.“

 
Lucio Peruggini na Ferrari - Foto: Aleš Država

Kategorie 1:
1. Lucio Peruggini (ITA – Ferrari 458 Italia GT3) 1:31.06 min.
2. Philippe Schmitter (FRA – Lamborghini Gallardo FL2 GT3) 1:33.30
3. Nicolas Werver (FRA – Porsche 997 Cup S) 1:34.55

Kategorie 2:
1. Simone Faggioli (ITA – Norma M20FC-Zytek) 1:17.51
2. Christian Merli (ITA – Osella FA30 Evo-Fortech) 1:18.05
3. Sébastien Petit (FRA – Norma M20FC-Mugen) 1:20.58

Kategorie 3:
1. Scott Moran (VB – Gould GR61X-NME) 1:18.93
2. Trevor Willis (VB – OMS 28-RPE) 1:19.11
3. Wallace Menzies (VB – Gould GR55B-NME) 1:19.67

Nebylo divu, že dvě hlavní hvězdy Mistrovství Evropy byly nejrychlejší v kategorii. Nejlepší čas zaznamenal Ital Simone Faggioli (Norma M20FC-Zytek) a méně než vteřinu za ním byl jeho krajan Christian Merli (Osella FA30 Evo-Fortech). Třetí italský jezdec v TOP 3 byl Paride Macario, což potvrzuje jeho postavení nejlepšího "nováčka" v evropské soutěži v letošním roce.

Simone Faggioli – Foto: Aleš Država 

Nejrychlejší jezdkyní se stala Martine Hubert z Francie.
"Jak velké je to tady!" řekla. "Cestovali jsme téměř 1 800 kilometrů, ale vůbec nelitujeme! Tato událost je nádherná. Spousta lidí mi tleskala, a to mě hodně potěšilo. Nikomu to neříkejte, ale dokonce jsem měla slzy v očích. Jsem šťastná za příležitost být tady.“

Martine Hubert (vpravo) s Irenou Steć – Foto: Pavel Pustějovský 

Největší pozdvižení vzbudili Britové

Neznají kopce tak, jako Italové, neznají šternberskou trať, přesto byli považováni jezdci Velké Británie za favority, např. šestinásobný mistr UK Scott Moran (Gould GR61X-NME) nebo jeho kolega Trevor Willis (OMS 28-RPE). Když si pustíte jakékoliv video z britského kopcového mistrovství, budete překvapeni „šířkou“ trati. U nás Britové museli být jako v Jiříkově vidění.

Britové se velmi dobře umístili v Kategorii 3, kde posbírali všechna pódiová umístění. Patřila jim i další příčka pod stupni vítězů, kde skončil Will Hall s Force WH-XTEC-AER, na místě šestém a sedmém to byli pak Darren Warwick (Dallara F399-Opel) a Dave Uren (Force PC-Suzuki). Kategorii 3 naprosto ovládli a nedali šanci nikomu jinému. Lehce nenápadně se tam na páté místo dostal Cyrille Frantz z Francie s čtyřlitrovou Normou a motorem BMW, jinak před sebe nikoho dalšího nepustili. Byli na naší trati velmi rychlí a velmi úspěšní.

V Poháru národů se jim příliš nedařilo, tam skončili na posledním místě.

Britové v paddocku – Foto: Jan Stránský 

Překvapením byl početný národní tým Řeků

„Jsme hrdí, že jsme na tak prestižní akci! Pro nás Řeky je velmi důležité být tady,“ vysvětluje Marios Xanthakos, kapitán národního týmu. "Víte, že naše země prochází v současné době těžkými časy. Tohle je něco, na co jsme hrdí. Závody do vrchu jsou nejoblíbenější disciplínou motoristického sportu u nás, průměrně máme mezi 80 a 100 účastníky v každém závodě. Proto jsme obdrželi velmi silnou podporu od naší federace. Udělali jsme společný cestovní plán a všechny vozy jsme přivezli na jednom kamionu a další nákladní vůz převezl díly a nářadí, které bychom mohli potřebovat. Co se týká jezdců, ti dorazili letadlem.“

"Když jsem přijel, měl jsem pocit, že jsem na jiné planetě," říká Panagiotis Lioris, národní vítěz skupiny A s úsměvem. "Zúčastnil jsem se více než 200 závodů, začal jsem v roce 1991, ale toto jsou moje první závody v zahraničí. Jsem tak šťastný, že mám možnost být součástí této velké události a reprezentovat zde svou zemi. Je to samozřejmě velmi odlišné od toho, na co jsme zvyklí v Řecku. Doma jsou silnice zejména mnohem více vinuté a více kluzké. Konkurence v mé kategorii je velmi vysoká, ale doufám, že dosáhnu dobrého výsledku i tak!“

„Ať dopadneme v Poháru národů jakkoli, naše přítomnost zde, na FIA Hill Climb Masters je důležitá pro naši zemi a budeme z toho těžit. Snažíme se zde naučit co nejvíce," říká Marios Xanthakos. "Vrátíme se do Řecka s novými myšlenkami, a budeme předávat určité poznatky, které jsme zde viděli a zažili.“

Řekové v poháru národů nedopadli vůbec zle, umístili se na bramborové příčce. Málokdo by čekal, že se jim bude takto dařit. Nebyli favorizovaným týmem, přesto obsadili krásné 4. místo a pokořili mnoho silnějších národních týmů. Řecký tým ve složení: Lioris, Vorgias, Plagos a Kehagias s vedením kapitána Xanthakose měli celkový součet všech diferencí 0,72, což je skvělý výsledek. Panagiotis Lioris s Fordem Escort WRC zajel dokonce dvě jízdy na setinu přesně.

 
 
národní tým Řecka při sobotním průvodu – Foto: Jan Stránský
 

Jak si vedl tým České republiky v Poháru národů?

Domácí tým ve složení: Beneš, Michl, Malý, Vavřinec se umístil na 13., tedy předposledním místě. Bohužel i vnější vlivy ovlivnily toto umístění. Tomáš Vavřinec zajel celou sezónu evropského mistrovství absolutně bez problémů, tréninky na Masters v sobotu vyhrál, bohužel osud tomu asi chtěl, v neděli se mu pokazila převodovka. Postupně v jednotlivých jízdách ztrácel jednu rychlost za druhou. Třetí jízdu kvůli možnosti klasifikace jen statečně projel s výstražnými světly celou trať, aby se mu aspoň nějaký čas započítal. Jeho časy se tudíž nedaly nijak srovnávat. Miloš Beneš třetí poslední jízdu taktéž vůbec nezávodil, ale u něj to nebylo kvůli technickým potížím. Po havárii Itala Fausta Bormoliniho se šest nejrychlejších jezdců, kteří stáli na startu a hodnotili situaci silné deštivé přeháňky, se nakonec rozhodli nezávodit a trať pouze exhibičně projet. Odtud vznikla myšlenka a asi nejkrásnější pohled pro ty, co měli možnost to vidět, kdy do cíle přijeli společně dva největší mistři, nejrychlejší jezdci současné Evropy, a to devítinásobný Mistr Evropy Simone Faggioli a jeho soupeř, krajan Christian Merli. Byl to obrázek, na který nikdo už nezapomene. Díky nim to bylo nejhezčí možné zakončení víkendu.

Faggioli s Merlim společně v cíli - amatérské foto 

Benešův čas tak nemohl být, stejně jako u Vavřince, srovnáván.
Nejlépe se v týmu dařilo Danu Michlovi, jehož rozdíl činil pouze 0,21 s. Bohužel to ale nestačilo na vyšší umístění v soutěži Nations Cup, jehož vítěznou putovní trofej si odvezli Slováci. Málokdo by čekal umístění do TOP 3 našich bratrů ze Slovenska, svou úlohu ale zvládli velmi dobře a zodpovědně.

Celkové výsledky Poháru národů:

1. Slovensko: 0,55
2. Švýcarsko: 0,63
3. Rakousko: 0,68
4. Řecko: 0,72
5. Francie: 0,88
6. Belgie: 0,91
7. Rumunsko: 0,95
8. Bulharsko: 1,09
9. Itálie: 1,09
10. Polsko: 1,25
11. Německo: 1,46
12. Lucembursko: 1,47
13. Česká republika: 1,51
14. Spojené království: 3,10

Vítězný slovenský národní tým – Foto: Petr Vlášek 

Z českých jezdců se v Kategorii 1 nejlépe umístil Martin Jerman s jeho krásným Lamborghini Gallardo a hned další příčku za ním to byl Jarda Malý s Mitsubishi Lancer Evo. Kategorii 2  z českých jezdců nejlépe zvládl Miloš Beneš, který se umístil na krásném pátém místě. Před sebou měl jen ty nejrychlejší z nejrychlejších: Faggioli, Merli, Petit a Macario. Je to čest pro naši zemi vidět v TOP 5 těch nejlepších i českého zástupce. Hned za ním na místě šestém s luxusním výsledkem letošním Mistr ČR v závodech automobilů do vrchu David Komárek a o nepatrné dvě setiny předstihl domácího Vaška Janíka. Všichni tři odvedli velmi dobrou práci a čeští fanoušci na ně jsou náležitě pyšní. Do TOP 10 se v této kategorii dostal ještě Dušan Nevěřil, který zajel velmi pěkný čas.
Vítězem E2-SC do 2000 se stal šternberský Petr Trnka a my mu tímto děkujeme za skvělou reprezentaci.
Skupinu E2-SH ovládla silná trojka – Michl, Vitver, Rybníček. I tito tři jezdci naši republiku velmi dobře prosadili v této kategorii a ukázali, že čeští jezdci jsou v této skupině mistry.

Jaromír Malý – Foto: Jan Stránský 

V Kategorii 3 i ve skupině E1 byl jediný českým zástupcem Martin Zeman s Lancerem, který v obrovské konkurenci bral 19. místo v kategorii a 10. místo ve skupině.


Výsledky – Skupiny – FIA HILL CLIMB MASTERS 2016:

Category 1 – Production Cars

Group N
1. Jureňa Peter – Mitsubishi Lancer Evo IX
2. Sajler Filip – Mitsubishi Lancer Evo X
3. Sajlerová Gabriela - Mitsubishi Lancer Evo X

Group A
1. Ondrej Tomáš – Škoda Fabia WRC
2. Malý Jaromír - Mitsubishi Lancer Evo
3. Schweiger Christian - Mitsubishi Lancer Evo

Group GT
1. Peruggini Lucio – Ferrari 458 Italia GT3
2. Schmitter Frey Philippe – Lamborghini Gallardo
3. Werver Nicolas – Porsche 997 Cup S

Tomáš Ondrej – vítěz skupiny A – Foto: Petr Bača 

Category 2 – Competition Cars

Group D/E2-SS
1. Merli Christian – Osella FA30 Evo – Fortech
2. Macario Paride – Osella FA30 – Zytek
3. Beneš Miloš – Osella FA30 – Zytek

Group CN
1. Bormolini Andrea – Osella PA21 Evo – Honda (vítěz skupiny „Under 25“)
2. Capucci Marco – Osella PA21S - Honda

Group E2-SC
1. Faggioli Simone – Norma M20FC – Zytek (nejrychlejší čas víkendu)
2. Petit Sebastien – Norma M20FC – Mugen
3. Komárek David – Norma M20FC

Group E2-SH
1. Michl Dan – Lotus Evora V8
2. Vitver Vladimír – Audi TT-R DTM V8
3. Rybníček Marek – Ford Fiesta Evo 4WD

Christian Merli - vítěz skupiny D/E2-SS – Foto: Aleš Država

Category 3 – Open

Group E1 (FIA)
1. Schagerl Karl – VW Golf Rallye TFSI-R
2. Schnellmann Roger - Mitsubishi Lancer Evo8
3. Drotár Igor – Škoda Fabia

Group OpenTC/GT
1. Warburton David – Caterham 7 - Ford
2. Satchell Colin – Peugeot 205
3. Schulte Manfred – Citroën AX 1.6 16V

Group OpenSC
1. Frantz Cyrille – Norma M20FC – BMW
2. Starck Correntin – Norma M20FC – Honda

Group OpenSS
1. Moran Scott – Gould GR61-X-NME
2. Willis Trevor – OMS 28-RPE
3. Menzies Wallace – Gould GR55B – NME

 
vítězové skupiny OpenSS – Foto: Petr Vlášek 

Abychom uzavřeli kapitolu MASTERS ŠTERNBERK 2016, chybí už jen zhodnocení celého víkendu. Na vrub organizace jsou slýchána jen samá pozitiva a dá se dle tolika kladných hodnocení usoudit, že tento náročný a především jedinečný podnik šternberský automotoklub v čele s jeho předsedou Vlastimilem Malíkem, zvládnul.

 
Prezident AMK Ecce Homo Šternberk v UAMK a ředitel závodu Vlastimil Malík – Foto: Pavel Pustějovský 
 

Suverénně největší ohlasy a ovace si odvezl tým Separation Films, kteří pro Vás spolu s Autoklubem ČR připravili nedělní živé vysílání. Přenášeli záběry z 8 kamer po celé trati, naprosto bravurně zvládli režii, měli jste možnost vidět i průběžné výsledky.
Jednou z nejúspěšnějších událostí o víkendu byl rozhodně průvod a následné představování jednotlivých jezdců a národů. Vypůjčené čtyřkolky i s řidiči od partnera - firmy ATV Kreisel, přivezli postupně všech 16 kapitánů zúčastněných států. Za každým kapitánem jste mohli spatřit celý národní tým každé země. Pouze v případě Irska se jednalo o jednu statečnou závodnici, ale měla velkou posilu v podobě svého syna a silného příběhu, který se k ní váže.

Návštěvníci fandili svých zemím, mávali vlajkami, tleskali, pískali… takovou motoristickou událost ve Šternberku nepamatujeme.
Tento povedený průvod a představení jezdců, včetně přenášení na velkoplošnou obrazovku završil koncert slovenské skupiny NO NAME a rázem se na Hlavním náměstí nedalo pohnout. Naprosto přecpané centrum města, tisíce lidí postávající až v polovině Radniční ulice nám prozradily, že tato skupina byla přinejmenším dobrou volbou. Aby viděli i další návštěvníci koncertu, kteří nestáli přímo u pódia, i celý koncert byl živě přenášen na velkoplošnou obrazovku. V neděli proběhla před vyhlášením tisková konference, kde jsme se dozvěděli například, že jeden z nejrychlejších a nejsympatičtějších jezdců Francouz Sebastien Petit pojede příští rok seriál Mistrovství Evropy, a pak už následovalo jen vyhlášení mistrů, které každý národ prožíval po svém, ať už odíváním do národních vlajek či soutěží o nejoriginálnější přískok na podium.
Pro ty, co se neměli možnost dostat osobně a nemohli sledovat ani živý nedělní přenos musíme sdělit, že bohužel přišli asi o jedinečný moment, který už nebudeme moci spatřit, kdy při poslední závodní jízdě dva poslední jezdci – nejlepší, nejrychlejší a nejuznávanější – přijeli do cíle společně. Šternberk díky nim zažil nejkrásnější možné zakončení Závodu mistrů.

průvod Radniční ulici – na fotografii italský tým – Foto: Jakub Šnábl 

Poděkování z úst ředitele závodu pana Malíka patří především Federaci automobilového sportu za spoluorganizaci, Autoklubu ČR, všem členům pořadatelského týmu, za spolupráci děkuje partnerům, Městu Šternberk, Olomouckému kraji a především Ústřednímu automotoklubu. Samozřejmostí je velký dík všem zúčastněným závodníkům, jejich týmům, všem kapitánům, divákům a prostě všem, kteří byli součástí tohoto pro nás velmi úspěšného a krásného víkendu. Děkujeme a těšíme se na viděnou na červnovém Mistrovství Evropy.

Milena Schärferová
tisková mluvčí AMK Ecce Homo

 



 

 
 
 

 

ME 2017
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
facebook skupina ecce homo šternberk