Před deseti lety odešel Fabio Danti

Novinky | čtvrtek 03.06.2010
Přesně dnes si připomínáme smutné 10. výročí, kdy závodnickou rodinu opustil Ital Fabio Danti.
1999
Svou kariéru odstartoval počátkem devadesátých let na Renaultu R5GT Turbo. Do podvědomí fanoušků se Danti zapsal v roce 1995, kdy se poprvé účastnil Mistrovství Evropy s prototypem Lucchini.
1995
1995
1995
Titul absolutního Mistra Evropy obhájil i v následující sezóně 1996 s novým vozem Osella PA20S, kdy poprvé zavítal i na Ecce Homo do Šternberka.
1996
Po zisku dvou titulů a jeho pracovním aktivitám s italským zastoupení Škody přesedlal v následujících sezónách do vozů s okřídleným šípem ve znaku. Ať za volantem Felicie Kit-Car, Octavie či exotické Octavie Wagon vždy ukazoval soupeřům záda.
1997
1998
1999
V roce 2000 plánoval návrat do otevřeného vozu v Mistrovství Evropy, když při mimořádných startech v letech 1998 či 1999 porážel Irlanda, svého nástupce na evropském trůnu.
2000
Sezónu zahájil dvěmi vítězstvími. V třetím závodě v Portugalsku dojíždí po technických problémech na druhém místě. Technické problémy se nepodařilo odstranit v Portugalsku a snad jako přípravu chtěl Fabio absolvovat také závod domácího šampionátu na Caprino-Spiazzi nedaleko Verony první červnový víkend.
Fabio tragicky havaroval v tréninku týden před Ecce Homo 2000.
Nešťastná událost z roku 2000 tak odstartovala boj pilotů nejrychlejších speciálů za vyšší bezpečnost. V roce 2000 nejrychlejší jezdci z jihu Evropy vůbec nedorazili, o rok později do Šternberka přijeli, ale týmový šéf Tschager své piloty i přes vyhovující prohlídku tratě ze strany FIA odvolává zpět do Itálie. Italové se vrací do Šternberka až v roce 2002, v roce 2003 se podařilo osadit notnou část tratě novými svodidly a každý rok se pravidelně daří trať posunout o kousek dále...