Jak dopadl letošní ročník Ecce Homo Historic?

Sdílet

Tiskové zprávy | pondělí 09.09.2013

O uplynulém víkendu se konal další ročník tradiční akce Ecce Homo Historic. Nablýskané veterány se představovaly divákům a nadšencům po tři dny.  


V pátek v 9 hod. ráno odstartovala skupina jezdců se svými veteránskými miláčky na trať historické rally. Letos byla krásnější než kdy jindy. Nádhernému výletu přes Malou Morávku do Velkých Losin na výborný oběd kralovala zastávka na Červenohorském sedle, kde si okolo pětadvaceti účastníků užilo nádherného babího léta. Druhá skupina historiků se v rámci projektu Czech Hero Ride vydala na hrad Bouzov, kde bylo spolu s podívanou na tyto historické automobily připraveno i soutěžení pro děti.
Program pokračoval sobotní výstavou na Radniční ulici. Obyvatelé našeho města, turisté a všichni fanoušci automobilové historie se kochali krásou lesku veteránských vozidel. Moderátor výstavy udělal několik rozhovorů se známi účastníky této akce, i s domácími majiteli svých historických automobilů nebo motocyklů. Dopolední výstavu doprovázely Šternberské slavnosti, které oficiálně zahájil starosta města Šternberka, Ing. Stanislav Orság.

Sobotní odpoledne patřilo tréninkovým jízdám soutěže pravidelnosti na legendární trati Ecce Homo. Den byl dlouhý a tak program pokračoval ve večerních hodinách v Městském klubu ve Šternberku, kde se uskutečnil Moravský večer pro všechny účastníky této tradiční a v našem městě oblíbené akce. Kromě vyhlášení vítězů páteční rally a anket z dopolední výstavy, jezdcům lahodila nejen dobrá večeře, ale také přehlídka dobového spodního prádla.
O nedělní program se postaraly tři soutěžní jízdy pravidelnosti, kdy závodníci musí zajet všechny tři jízdy v co možná nejpodobnějším čase. Není povoleno žádné měřící zařízení, a proto se jedná o vcelku nelehký úkol. A komu se to podařilo nejlépe? V kategorii AUTO do roku 1945 se s diferencí časů 0.00,460 umístil na prvním místě Milan Belko a Jawa Minor 1 Sedan. Panu Belkovi se svou chotí v nádherných stylových úborech se podařilo zajet: 7.19,790 ; 7.19,750 a 7.19,980. Vůz pana Belka jel průměrnou rychlostí 39 km/h. Druhé místo v automobilové kategorii, rok výroby do 1945, obsadil Robert Kubelka se Zbrojovkou Brno Roadster Z4 a pohár za třetí místo si odvezl Jiří Vavroch na krásném voze Praga P 34 Piccolo, vyrobeno roku 1939. 

Na prvním místě kategire AUTO nad 1945 se umístil Václav Kubíček se Škodou 1100 Sport, druhé místo si uzmul pan Jiří Janošek, absolutně nepřehlédnutelná ikona historiků ve Šternberku. Opět k nám přivezl své nablýskané zelenobílé MG A. Luboš Vaníček, jako místo třetí, a jeho vůz Škoda 120 S.

Dostáváme se ke kategorii MOTO do roku 1945. Tam se nejlépe vedlo Karlovi Pohlídalovi, který sedlal Harley Davidson J-25. Ten jel průměrnou rychlostí 46 km/h a diference jeho tří časů dělala 0.03,220. Tento motocykl pochází z roku 1925. Druhé místo Martin Gášek a Jawa 350 OHW, třetí Tomáš Čunderle s BMW R71. Ve skupině MOTO nad 1945 zvítězil a ten nejvyšší pohár si ze stupňů vítězů odnesl Petr Hejč s Nortonem ES2. Domácí jezdec Pavel Gajdůšek obsadil místo druhé. Soutěží za AMK Ecce Homo Šternberk a svezl se na své ČZ 150 C. Třetí místo, mezinárodní účast, Franz Weldovsky z Rakouska na Kawasaki 500H1.

Ze 123 soutěžících asi největší radost všem, udělala velmi vzácná návštěva, Helga Heinrich, narozená 1939 v Německu. Jedná se o stále jedinou motocyklovou závodníci, která dokázala vyhrát závod na Sachsenringu. U nás jela se svou Formule Estonia 25 a v kategorii AUTO nad 1945 se umístila  v celkovém pořadí na 26. místě.

Kdo se umístil v historické rally? 

Absolutně:
1. místo – Vít Čermák (Tatra 12)
2. místo – Luděk Vejmola (BSA S 29 500SV)
3. místo – Ivan Partyka (Škoda 450 Roadster)
Auto:
1. místo – Vít Čermák (Tatra 12)
2. místo – Ivan Partyka (Škoda 450 Roadster)
3. místo – Pavel Kotek (BMW E12 520/6)
Moto:
1. místo – Luděk Vejmola (BSA S 29 500SV)
2. místo – Pavel Gajdůšek (ČZ 150C)
3. místo – Štěpán Furiš (ČZ 175-501)

 

Výsledky anket

Anketa:  Cena diváků
Moto:   st.č. 30     Emanuel Staněk  -   JAWA 250  Speciál - 1938
Auto:    st.č. 138   Jiří  Janošek        -   MG  A    -   1955

Anketa:  Dobové oblečení – kostým
Moto:                    Pařez team
Auto:     st.č. 71    Milan Belko

Anketa:  Elegance – hodnocení odborné poroty
Moto:     st.č.  7     Vratislav Hanuš  -     BMW  R63    -  1929
Auto:     st.č. 80    Jiří Hlavinka        -    JAGUAR  XK 120  -  1951

Nejstarší vozidlo na výstavě: 
Moto:    st.č.  17    Ščučka  Jiří         -     ALCYON  175    - 1924
Auto:     st.č.  99    Čermák  Václav -     Zbrojovka M  Z 18 -  1926

Letošní ročník se velmi vydařil, bylo krásné počasí, mnoho přihlášených a skvělá atmosféra.
„Chtěl bych poděkovat všem, co se v letošním roce podíleli na přípravách EH. Jsou za námi už i historici a dopadli opravdu na výtečnou. Děkuji všem a věřím, že v příštím roce se opět všichni sejdeme, abychom připravili další podívanou a zážitky pro jezdce,“ závěrem poděkoval ředitel Ecce Homo Historic, pan Vlastimil Malík.


Milena Schärferová, tisková mluvčí AMK Ecce Homo Šternberk 

NSA
FIA
Plán akcí 2024
Olomoucký kraj
Sternberk
EXCALIBUR ARMY
RADIO HANA
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk