Jezdci AMK EH v Dobšiné

Sdílet

Tiskové zprávy | středa 24.07.2013

Krásná trať, skvělé počasí, dobrá atmosféra, nádherné výkony, to všechno byl Dobšinský kopec 2013. Milovníci závodů automobilů do vrchu si o víkendu přišli na své. Téměř sedmikilometrová trať v městečku Dobšiná na Slovensku se teprve podruhé jela v rámci prestižního Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Po loňské vydařené premiéře pořadatelé neusnuli na vavřínech a uspořádali super závod.


A jak to celé dopadlo? Fanoušci kopcových závodů tušili předem, kdo ovládne tuto rychlou a dlouhou trať. Kdo jiný, než italský závodník Simone Faggioli, tovární jezdec Oselly. Tento sympatický pětatřicetiletý závodník nedává naději ostatním. Všechny své starty mění ve vítězství a překonávání traťových rekordů je u něj samozřejmostí. V tréninku Simone před cílem dokonce zastavil, aby si posunutí hranice rekordu (vlastního z minulého roku) nechal na nedělní závod.

Absolutně nejrychlejším jezdcem letošního Dobšinského kopce byl tedy nepřemožitelný Simone Faggioli s nejrychlejším časem 2:21,898, což je současně nová hodnota traťového rekordu. V součtu obou časů nechal za sebou Miloše Beneše o celých 13 vteřin! Úspěšný český jezdec taktéž s Osellou FA30 tak obsadil druhou pozici před slovenským matadorem Krajčim.
Jaro Krajči, dlouholetý úspěšný závodník, který už se závodění nevěnuje aktivně, nemohl domácí závod vynechat. Fanoušci očekávali jeho start a ani v letošním roce nezklamal. Třetí příčka v absolutním pořadí je famózní výsledek, zvlášť, když se závoděním víceméně skončil. V obrovské konkurenci ale ukázal své jezdecké umění. 

Brambory z Dobšiné odvezl Dušan Nevěřil s Normou M20FC, který měl na top speedu dokonce víc než sám mistr Faggioli. Na hodně dlouhé rovince Nevěřilovi naměřili 264km/h, na tom samém místě měl Faggioli 252 km/h. Bohužel tento fakt nestačil na vyšší než čtvrtou pozici. Skupinu CN/E2-SC do tří litrů ale vyhrál, pokořil tak Itala Bormoliniho a především si Dušan zajel svůj osobní rekord.
Další dvě pozice obsadili „formuláři“ a velcí konkurenti Otakar Krámský s Reynardem a pňovický vrchař Václav Janík s Lolou. Tentokrát byl o vteřinu úspěšnější Krámský. 

První „auto se střechou“ v absolutním pořadí, bylo Audi WTTR-DTM náchodského závodníka Vladimíra Vitvera. Vitver byl jedenáctý v celkové klasifikaci a vyhrál skupinu E2-SH, tzv. siluety. Jeho soupeřem ve skupině byl Slovák Jozef Béreš, také s nádhernou Audi, Quattro S1, ovšem minimálně o celou generaci starší. Tomu se ale nepovedla druhá závodní jízda a v součtu časů tak na Vitvera nestačil. Jeho výkony na trati budily u diváků obrovské nadšení.

 

Velmi úspěšný víkend má za sebou Jiří Svoboda ze Šternberka s Normou M20F, který se umístil na dvanáctém místě absolutně a odvezl pohár za první místo ve skupině CN/E2-SC do dvou litrů. Porazil tak Itala Pitoriiho i zkušeného pilota Pavla Dvořáka s vozem Ligier JS 49.

Velký favorit a pan jezdec Uberto Bonucci s Osellou PA9/90 závodí v kategorii historických vozidel, i přesto ale zamíchal kartami v absolutní klasifikaci a dostal se hodně vysoko před silné cestovní vozy.

Skupinu E1 ovládl slovenský závodník, kterého můžeme na kopcích vídat už mnoho let, Martin Koiš s Fordem Fiesta.
V „áčkách“ tentokrát zvítězil Jarda Malý s Mitsubishi Lancer Evo osmé evoluce, skupinu N velmi přesvědčivě vyhrál Vlastimil Majerčák ze Slovenska, taktéž na Mitsubishi Lancer, který nedal žádnou šanci ostatním ve skupině. Jiří Los, kterému mělo patřit druhé místo, na základně uznaného protestu Tomislava Muhviće, přišel o tuto pozici. 
Ve skupině E1H, která se za poslední roky pěkně rozrůstá a závodníků přibývá, se vyhodnocovalo umístění ve třídě do dvou litrů, ve které vyhrál Milan Boháč s Renaultem Clio a ve třídě nad dva litry zvítězil Richard Meixner s Mitsubishi Evo 8. Do skupiny E1H spadá také nově Junior Cup, který se vyhlašuje samostatně a na Dobšiné ho s přehledem ovládl mladý nadějný jezdec Pavel Malý ze Šternberka. V Nutrend Junior Cupu soutěží identické vozy VW Lupo. 

Na koho nemůžeme zapomenout, je skupina historických vozidel, kteří jedou také Mistrovství Evropy, v závodech historických automobilů do vrchu.
Category 1/A2/Josef Sterba / Fiat Abarth 1000TC
Category /A5/ Vladimír Konicar / BMW 2002Ti
Category 2/B1/ Miroslav Adámek / NSU TT1300
Category 2/B3/ Michaela Vondráková / Škoda 120S
Category 3/C1/ Jiří Kubíček / Škoda 130RS
Category 3/C3/ Josef Michl / Porsche 911SC
Category 4/D5/ Uberto Bonucci / Osella PA9/90
Category 5/E2/ Petr Tykal / F-Easter MTX 1-03 

A jak se dařilo jezdcům startujícím za AMK Ecce Homo Šternberk?
Dlouholetý jezdec domácího autoklubu Jirka Sedláček odjel do Dobšiné už v úterý, bohužel ani důkladná a dlouhá příprava příliš nepomohla. První problémy se objevily už při přípravě na technickou přejímku. Auto se podařilo opravit a nastoupilo do sobotního tréninku. Nefungovalo ale vše jak mělo, proto se přes noc ve stanu u Sedláčků opravovalo až do rána. V nedělním závodě to sice nebylo stoprocentní, ale Jirka se svým BMW SŠ 13 ukořistil čtvrté místo ve skupině E2-SH nad tři litry. 

Dalším naším jezdcem je Pavel Kotek, taktéž milovník Bayerische Motoren Werke, soutěžil ve skupině E1H obsahově nad 2000 ccm. Po havárii v Náměšti jsou stále na autě znát stopy rychlých oprav na domácí závod ve Šternberku. V Dobšiné měl Pavel Kotek úspěšný víkend, odvezl si druhé místo ve třídě nad 2000ccm, nestačil pouze na Richarda Meixnera, a také pohár za třetí místo ve skupině E1H. Před ním byl kromě Meixnera ještě Milan Boháč s Renaultem Clio.

Třetím a posledním jezdcem startujícím za AMK Ecce Homo Šternberk byl Josef Žák, stejně jako Pavel Kotek soutěžící ve skupině E1H. Josef Žák s jeho Škodou Š 100 vyhrál třídu E1H 1400.

Šternberských jezdců bylo v Dobšiné víc, pouze nestartujících za AMK EH.  Václav Janík s Lolou B02/50 byl pátý ve třídě a sedmý absolutně.  O vteřinu nestačil na Otakara Krámského. Jiří Svoboda s Normou první místo ve skupině, dvanáctý absolutně. Lukáše Tomečka, startujícího za svého kamaráda a závodnického kolegu Petra Mitánka, potkal v polovině trati první závodní jízdy technický problém a do druhé závodní jízdy raději nenastoupil. Čeká ho oprava řazení. Pavel Malý, šternberský fotograf a letos taky závodník, odvezl vítězství v rámci Junior Cupu a 3. místo v E1H -1600.

 
Úplně poslední zmínka celého článku bude patřit Slovenskému poháru, který vyhrál Martin Juhas s BMW M3 nad 2000ccm.
Jubilejní 30. ročník Dobšinského kopce je tak za námi a další závod v rámci Mistrovství Evropy pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace se jede v německém Glasbachu už tento víkend!


Text: Milena Schärferová


Foto: Jan Stránský (www.johnys.cz) , Tomáš Tichý (www.vtphoto.cz), Auto Sport Foto (www.autosportfoto.sk)

NSA
FIA
Plán akcí 2024
Olomoucký kraj
Sternberk
EXCALIBUR ARMY
RADIO HANA
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk