Winter Trial Rally 2011 vyhrál opět Gijs Van Lennep

Sdílet

Tiskové zprávy | pondělí 28.02.2011

Jedenáctá Winter Trial Rally měla celkem osm úseků procházejících několika státy.


Úsek 1 Wolfsburg – Chemnitz
Z malého městečka nedaleko Wolfsburgu odstartovalo 75 soutěžních posádek za mlhy a lehkého deště. Teplota se pohybovala od 0 k -6 °C. Ráno se posádky testovaly také na motokárovém okruhu v Oscherslebenu. Jeden z nejrychlejších na motokárovém okruhu byl Peter Koeno ve Fiatu 124.
Po prvním úseku v kategorii Trial byl ve vedoucí pozici Xavier a Serve Maassen na voze Sunbeam Avenger. V kategorii Club vedl Cooper Goei a Rene Middelweerd s Porsche 911 Targa.

Úsek 2 Chemnitz – Jelenia Gora
V Chemnitz napadlo 8cm sněhu, což vyzkoušelo řidičské schopnosti účastníků této zimní rally. Někteří si vyzkoušeli krátký pobyt v plotech, či příkopech nebo loukách. Posádky absolvovaly školení řidičů a školu smyku v Mostě. Následovala jízda na zasněženém závodním okruhu a všichni účastníci se snažili doklouzat do cíle prvního měřeného kola.
První po dalším úseku je nyní Harm Lamberights a Arthur Denzler (Trial) a Rob de Goey a Ton de Uyl (Club).

Úsek 3 a 4 Jelenia Gora – Brno
Nová sněhová pokrývka s několika stupni pod bodem mrazu. To je krátký meteorologický popis úseku Jelenia Gora – Brno. Dopoledne strávily soutěžní posádky u sousedů v Polsku a poté překročily zpět do České republiky. V poledne navštívily muzeum řemesel v Letohradě, zatímco si fanoušci automobilů mohli prolédnout všechny závodní vozy najednou na jednom místě. Po obědě posádky zamířily do Šternberka, kam dojely za soumraku. V místní Expozici času se všichni účastníci občerstvili a zazávodili si na legendární vrchařské trati Ecce Homo. Přivítání místního automotoklubu a diváci v plné síle i přes krutou zimu, mile překvapili účastníky rally.

Poměrně velká nehoda v noci postihla Michela Perridona, který se svou Alfou Romeo GT uvízl v poli a v celkovém trial pořadí se tak z 5. místa propadl na místo 12. Nejlepší během noční výpravy byli Gijs van Lennep a lain Tullie.

V kategorii trial je v průběžném hodnocení na prvním místě Harm Lamberights a Arthur Denzler (Ford Escort MK I), v kategorii Club Leonard Stolk a Joost Cohen (Porsche 911 T).

Úsek 5 Brno – Krems
Po 90 kilometrech jízdy opustili ČR a navštívili Rakousko. Po obědě šli rovnou na další pravidelnost. Podklady k trase dostali pouhé 3 minuty před startem, tudíž byl vyvíjen zvláštní tlak na navigátory a jejich dovednosti.
Během dne došlo k jedné nehodě, Eddy Ufkes a Joost Smits a jejich Porsche, ale mechanikům se podařilo vůz opravit a zůstali tak dále ve hře.
Trial třídu vede po pátém úseku posádka Harm Lamberights a Arthur Denzler (Ford Escort MK I) a třídu Club Leonard Stolk a Joost Cohen (Porsche 911 T).

Úsek 6 Krems – Sušice (Trial),  Krems – Plzeň (Club)
Čtvrtý den překročili zpět do ČR. Zatímco si Trial class užívá nově napadeného sněhu, Club Class jsou v Plzni a těší se požitkům světově proslulého piva.
Vedoucí pozici – Trial - zaujal Gijs van Lennep a lain Tullie (Porsche 356 SC) a Rob de Goey a Ton den Uyl (Alfa Romeo Sud) – Club.

Úsek 7 Sušice – Plzeň (trial noční úsek)
Noční úsek obsahoval 13 časových kontrol. Přes noc došlo k několika nehodám a ke klíčovému incidentu došlo také mezi vůdci Trial class, když Lennep a Tullie se zotavují ze špatného sjezdu. Vrátili se na správnou cestu, ale opět uvízli. Když se ale sečetly všechny sankce, Lannep a Tullie jednoznačně vedou o 21 minut.

Úsek 8  Plzeň – Karlovy Vary
Poslední den absolvovaly posádky v Karlových Varech, kde ukončily svou pouť a zúčastnily se závěrečného ceremoniálu a oslav.
Posádka Gijs van Lennep / lain Tullie na voze Porsche 356 SC podruhé v řadě zvítězila v Trial Class v této prestižní soutěži, podporované FIA. Jedná se o holandsko-anglickou posádku s vozem z roku 1964, s obsahem 1600cc.


vítězové kategorie Club


vítězové kategorie Trial

Milena Schärferová
AMK Ecce Homo

FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk