Nový traťový rekord a Trnka třetí absolutně

Sdílet

Tiskové zprávy | čtvrtek 03.06.2021

40. ročník Mistrovství Evropy Ecce Homo v závodech automobilů do vrchu je minulostí. V neděli 30. 5. 2021 se uskutečnily dvě závodní jízdy a byla to neskutečná podívaná. Italský démon Christian Merli překonal traťový rekord, který sám vytvořil v roce 2019. Hodnota nového traťového rekordu je tedy 02:39,88. My ale musíme vyzdvihnout úspěch domácího Petra Trnky, který za dvěma největšími borci z Itálie, bral bronz v absolutním pořadí závodu.


ABSOLUTNÍ POŘADÍ po součtu dvou jízd:

1.
Christian Merli
(ITA)
Osella FA 30
5:21,458
2.
Simone Faggioli
(ITA)
Norma M20 FC
5:21,924
3.
Petr Trnka
(CZE)
Norma M20 FC
5:32,553
4.
Miloš Beneš
(CZE)
Osella FA 30
5:34,074
5.
Diego Degasperi
(ITA)
Osella FA 30
5:37,432
6.
Sébastien Petit
(FRA)
Nova NP01-2
5:44,368
7.
Fausto Bormolini
(ITA)
Reynard 2KL
5:55,353
8.
Petr Vítek(CZE)
Osella PA 30
6:01,202
9.
Martin Vondrák
(CZE)
Tatuus Formula Master
6:12,232
10.
Václav Janík
(CZE)
Lola B03/51
6:12,236
Christian Merli, Osella FA30, foto: Jakub Šnábl
 

Jednalo se o jeden z nejtěsnějších závodů vůbec. V jednotlivých časech byli Faggioli s Merlim v první jízdě o pouhých pět setin od sebe, jsou ve formě oba dva a letošní evropské souboje budou i v dalších závodech velmi zajímavé. Zastoupení českých jezdců v první desítce je velké. Největší úspěch však zaznamenal šternberský pilot, český reprezentant, Petr Trnka. Po tomto závodě víme, že může bojovat o nejvyšší příčky mezi evropskými piloty. Šlape na paty dokonce té největší vrchařské špičce. Kdo by si před pár lety pomyslel, že náš domácí jezdec bude bojovat se samotným Faggiolim.

 
Petr Trnka, Norma M20 FC, foto: Jan Pořízek
 

Skvělý výkon předvedl i Miloš Beneš, zvlášť ve druhé závodní jízdě, kde byl dokonce o tři desetiny před Trnkou. V součtu obou časů to Milošovi stačilo pouze na bramborové umístění. V souboji mezi Trnkou a Benešem se rozhodovalo o držiteli českého rekordu na Ecce Homo. Ten Benešův z roku 2018 (02:46,69) pokořil svou jízdou Petr Trnka, ale Beneš se nedal a v poslední jízdě zajel krásný čas a rekord si tak vzal zpět. Hodnota nového českého rekordu je 02:45,66. 

 

Miloš Beneš, Osella FA 30, foto: Antonín Gerža
 

V TOP 10 je potřeba zmínit rychlého Francouze Petita, který se stále sžívá se svým novým vozem. Krásné umístění si ze Šternberka odvezl Petr Vítek a Martin Vondrák. Martinovi auto šlapalo jako hodinky a jak sám přiznal, on to po té dlouhé odmlce asi taky nezapomněl. Získal první místo v E2-SS-2000 a byl to nejrychlejší dvoulitrový vůz ve startovním poli. Překonal také své osobní maximum na Ecce Homo. Jeho čas byl 03:05,26.

 

Martin Vondrák, Tatuus Formula Master, foto: www.teambeyou.com
 

Podrobnější výsledky FIA EUROPEAN HILL CLIMB CHAMPIONSHIP – round 5: 

Category 1
 Group 1:
1. Dan Michl 
(CZE)
Lotus Elise
6:19,530
Category 1
 Group 2:
1.
“Dubai“ 
(POL)
Mitsubishi Lancer Evo
6:30,300
Category 1
 Group 3:
1.
Antonino Migliuolo 
(ITA)
Mitsubishi Lancer Evo IX
6:56,267
Category 1
 Group 4:
1.
Jiří Ošmera
(CZE)
VW Scirocco
7:29,229
Category 1
 Group 5:1.
Aleš Prek 
(SVK)

Honda Civic Type R

7:37,519
        
Group CN/E2-SC:
  1.
Simone Faggioli 
(ITA)
Norma M20 FC
5:21,924
Group D/E2-SS:
  1.
Christian Merli 
(ITA)Osella FA 30
5:21,458

Mistrovství České republiky

Mistrovství České republiky vyhrál absolutně Petr Trnka. Trnka bral zlato v Kategorii II, před Benešem a Vítkem. V Kategorii I zvítězil Dan Michl s vozem Lotus Elise, byl tak nejrychlejším autem se střechou. V absolutním pořadí závodu vybojoval celkové 12. místo.

 

 
Dan Michl, Lotus Elise, foto: www.teambeyou.com

MČR – skupiny:

Group 1:
1.
Dan Michl
(CZE)
Lotus Elise
6:19,53
Group 2:
1.
“Dubai“
(POL)
Mitsubishi Lancer Evo Berg Monster
6:30,29
Group 3:
1.
Karel Stehlík 
(CZE)
Mitsubishi Evo IX
7:06,69
Group 4:
1.
Vojtěch Bejda 
(CZE)
Škoda Octavia Cup
7:25,02
Group 5:
1.
Richard Meixner
(CZE)Renault Clio Cup7:38,20
      
Group E2-SS:
1.
Miloš Beneš
(CZE)
Osella FA 30
5:34,06
Group E-SC:
1.
Petr Trnka 
(CZE)
Norma M20 FC Mugen
5:32,54

 

Ve skupině E2-SS je potřeba zmínit také výkon Václava Janíka, který byl druhý za Milošem Benešem. Janíkův start na Ecce Homo byl velmi nejistý. Jedním z důvodů bylo, že se Ecce krylo se závodem v TCR Europe ve francouzském Paul Ricard, který má v týmu prioritu. Nemohl jet také bohužel ve své „placce“, FIA již totiž nedovoluje start s motorem turbo. Navíc po dubnovém požáru motoru bylo téměř jasné, že se šternberského podniku nezúčastní. Jeho tým mu ale velmi pomohl v tom, aby na domácím závodě nechyběl. S F3000, s kterou startoval, nemohl bojovat o nejvyšší příčky, ale i přesto se dostal mezi deset nejrychlejších jezdců letošního ročníku.

 

Václav Janík, Lola B03/51, foto: Vladimír Hynek
 
 

Vyzdvihnout musíme i jízdy Petra Vítka. Umístil se v MČR na druhém místě za Trnkou a v absolutním pořadí skončil na 8. místě a zároveň jako třetí nejrychlejší Čech. Jak Petr sám uvedl, splnil si sen, když poprvé pokořil hranici tří minut, a to dokonce dvakrát během závodního víkendu.

 
Petr Vítek, Osella PA 30, foto: Roman Krejčí
 

V šampionátu Mistrovství Rakouska vítězili stejní jezdci jako v absolutním pořadí. Zlato získal Christian Merli, druhý byl Faggioli a na třetí místě skončil Trnka.


Česká trofej ZAV

Českou trofej ovládl opět Josef Hlavinka jr. na voze Tomis 99-04. Druhý skončil Martin Jerman s Lamborghini Huracán GT3. Jermanovi i Kmínkovi, oběma jezdcům s Lamborghini, bylo umožněno, po páteční technické přejímce, soutěžit pouze v České trofeji. Na třetí příčce se umístil Josef Hlavinka s formulí Opel Lotus 1995 ccm.

 
Josef Hlavinka jr., Tomis 99-04, foto: Jan Pořízek
 

Česká trofej ZAV – skupiny:

 

Group 2:
1.
Martin Jerman
(CZE)
Lamborghini Huracán GT3
6:48,60    (vítěz Category I)
Group 3:
1.
Milan Boháč
(CZE)
Renault Clio
7:29,79
Group 4:
1.
Josef Dohnálek
(CZE)
Citroen C2 VTS
7:24,34
Group 5:
1.
Lukáš Müller
(CZE)
Škoda Octavia Cup
7:49,61
      
Group E2H-SS/SC:
1.
Josef Hlavinka jr.
(CZE)
Tomis 99-04
6:40,12 (vítěz Category II)
Group Sprint Car:
1.
Marek Novák
(CZE)
Kart Cross Kamikaz 3
7:43,36

 

Ze šternberských jezdců měl smolný závodní den Ladislav Šuba, který kvůli technickému problému odjel pouze sobotní trénink.

 

FIA HISTORIC CHAMPIONSHIP

V Mistrovství Evropy v závodech historických automobilů do vrchu zvítězil Ital Piero Lottini, který do Šternberka přivezl vůz zesnulého Uberta Bonucciho, krásnou Osellu PA9/90. Jeho nejrychlejší čas byl 3:36,28. Druhé místo získal německý jezdec Franz Hilger s vozem Chevron-Toyota B38 (03:41,39). Třetí místo si odvezl legendární Jean Marie Almeras z Francie a jeho krásné Porsche 935. Čas jeho druhé závodní jízdy byl 03:40,52. Z českých jezdců se nejlépe umístil Jiří Kubíček se Škodou 130 RS, který byl v evropském šampionátu na 5. místě absolutně. Deváté místo obsadil Jaroslav Prášek, který měl bohužel technický problém na svém Chevronu.

 

Piero Lottini, Osella PA9/90, foto: Jiří Baran
 

Mistrovství ČR v závodech historických automobilů do vrchu

Absolutním vítězem se stal Jiří Kubíček a jeho Škoda 130 RS, soutěžící za SK Industrietechnik ACCR Czech Team. Svoji druhou závodní jízdu zajel v čase 3:54,04 a druhému Mikešovi ujel tak o 7 vteřin v součtu obou časů. Jaroslav Mikeš startoval také na Škodě 130 RS. Pohár za třetí místo absolutně si odnesl Petr Tykal, soutěžící za stejný tým jako vítěz Kubíček. Tykal jezdí na Metalexu s označením 1-03 a nejlepší jízdu o víkendu zajel 3:59,02.

 

Jiří Kubíček, Škoda 130 RS, foto: Antonín Malý
 

Mistrovství ČR v závodech historických automobilů do vrchu – skupiny:

Group HA-C1:
1. Vladimír Konicar
BMW 2002 TI8:54,57
Group HA-C2:
1.
Jaroslav Mikeš
Škoda 130 RS
8:01,47
Group HA-C3:
1.
Jiří Kubíček
Škoda 130 RS
7:54,17
Group HA-C4:
1.
Milan Stejskal
Lada VFTS
8:31,37
Group HA-C5:
1.
Petr Tykal
MTX 1-03
8:04,12

 

Na Ecce Homo přijelo několik skvostných veteránů a nebyly to jen vozy Talbot Lago, o kterých jsme vám přinesli článek v oficiálním programu. Mohli jsme vidět i nádherný historický vůz Delahaye 175S, který přivezl Ivo Smutný. Jedná se o vítězný vůz z roku 1951 na Rally Monte Carlo, který řídil známý závodník Jean Trévoux. Později se vůz dostal do rukou i jednomu z nejlepších závodníků vůbec, Louisi Chironovi.

Ivo Smutný, Delahaye 175S, foto: Martin Krejčí
 

40. ročník Mistrovství Evropy byl poznamenán určitými opatřeními v souvislosti s onemocněním Covid-19. Děkujeme všem, kteří respektovali daná nařízená a dodržovali je. Museli jsme se obejít také bez oslav k našemu výročí. Doprovodný program, který se měl konat na Hlavním náměstí a měl být uskutečněn v rámci oslav jubilejního ročníku, byl připraven, bohužel ale poslední rozhodnutí bylo proti shlukování velkého množství lidí na jednom místě.
Jsme rádi, že jsme po roční pauze mohli uspořádat tradiční Ecce Homo a co je nejdůležitější, že u toho s námi mohli být diváci. Děkujeme za Vaši přízeň a podporu a věříme, že jste stále naplněni skvělými sportovními zážitky.
Děkujeme Merlimu za nový traťový rekord, Faggiolimu za krásné souboje dvou nejrychlejších Italů a děkujeme Trnkovi za skvělý výsledek pro Šternberk a pro Českou republiku vůbec.

 

Vítězové Ecce Homo 2021, foto: Tomáš Tichý
 
 

A děkujeme všem, kdo jakoukoliv měrou přiložili ruku k tomu, aby se Ecce Homo 2021 uskutečnilo.

Bc. Milena Schärferová, tisková mluvčí AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK
 

 

 

Ecce Homo Historic 2021
Sternberske Slavnosti 2021
RADIO HANA
NSA
FIA
Olomoucký kraj
Sternberk
ECCE HOMO PARK
UAMK
TV Morava
CarTec Olomouc
pivovar Litovel
OLTV.CZ
ZZIP.CZ
facebook skupina ecce homo šternberk