Menu

Miroslav Adámek

Miroslav Adámek

Jediný český jezdec, který se zúčastnil oficiálního závodu Mistrovství světa speciálních automobilů na okruhu, závodů prototypů, náš nejúspěšnější jezdec se sportovními vozy všech dob a jediný Čech držící traťový rekord v době, kdy Ecce Homo bylo součástí Mistrovství Evropy.

Miroslav Adámek již od počátku sedmdesátých let startoval na voze NSU. Startoval již při obnovené premiéře závodu do vrchu na Ecce Homo 1971. Každoročně patřil k těm nejrychlejším ve skupině A2 nejen na domácích okruzích a kopcích, ale od roku 1976 také na závodech Mistrovství Evropy. Škoda, že tenkrát nemohl našim divákům ukázat své umění, protože byl diskvalifikován. Pro sezónu 1977 nechal v Německu přestavět své NSU na spider Brixner. Vlastně to byla taková stavebnice, jak si za málo peněz pořídit pořádné závodní auto. Opět se Adámek rozjel do Evropy, kde nás v objemové třídě do 1300 ccm úspěšně reprezentoval.

Veleúspěšnou kariéru přibrzdilo zrušení závodů spiderů skupiny B6 na domácích okruzích po roce 1980. Soustředil se tedy ještě více na evropské vrchy, když navíc Ecce Homo se stalo jeho součástí.

Velkým krokem kupředu byla smlouva s týmem Gebhardt Motorsport, pro který Adámek jezdil Intersérii a také Mistrovství světa sportovních prototyů skupiny C. Jeho kariéra pokračovala zejména v seriálu Interserie, která byla v osmdesátých letech na velmi vysoké profesionální úrovni. V rakouském týmu Waltera Lechnera si vyzkoušel i dva vozy Formule 1. Nejprve March 821 a poté Williams FWO7, oba v úpravě Can-Am, tedy se zakrytými koly podle amerického vzoru. S Marchem F1 startoval i v roce 1986 na Ecce Homo, byť byl přihlášen na Williamsu a ve výsledcích bylo uvedeno špatné auto. Další roky se Adámek stále více uplatňoval v Interserii v rakousko-německém týmu Karla Hasenbichlera. S vozem postaveným na podvozku Marche Formule 2 také překonal letitý rekord Švýcara Capréze v roce 1990. Tenkrát to byl opravdu famózní závod, Adámek lepšil časy, v tréninku byl nejprve nejrychlejší Vilariňo, ale Adámek pořád zrychloval, nechyboval a ve druhé závodní jízdě rekord zdolal. Ještě jednou se ve Šternberku svezl o tři roky později na voze Penske PC18 Indy. Toto americké přeplňované monstrum na metanol bylo naprosto nevhodné pro krátký a relativně pomalý závod do vrchu, byť bylo ještě podstatně rychlejší než všechny Adámkovy předešlé vozy, a tak se jednalo spíše o předváděcí jízdu. Kdo Penske viděl a hlavně slyšel, ví, že motor se na krátkých rovinkách nestačil pořádně roztočit a nešel pak ani čistě. Ještě v roce 1996 se svezl v Mostě při Interserii na voze skupiny C Argo JM19, získal první místo v divizi a tím Adámkova hvězdná závodnická kariéra zkončila. Později byl k vidění již jen v okrajových pohárových závodech.

Během svého působení získal nespočet domácích mistrovských titulů na kopcích, dvě celková druhá a jedno třetí místo v divizi II v Intersérii a všechny tři udělené tituly v okruhových závodech sportovních vozů skupiny B6.

Výsledky jezdce

date race place s.č. vůz time pos
19.04.1970 Vyskeř 12 47 NSU TT 03:00,60 1. Gr.1
03.05.1970 Kokořín 24 33 NSU TT 03:06,40 4. Gr.1
08.11.1970 Zbečno KL 20 NSU TT 01:06,00 5. Gr.1
29.11.1970 Brno-ZAV KL 80 NSU TT - - Gr.1
02.05.1971 Vyskeř 68 75 NSU TT 07:06,60 26. Gr.2
13.06.1971 Havířov-Šenov P 39 Škoda 1100 - -
05.09.1971 Most ST 41 NSU TTS - -
12.09.1971 Šternberk 5km 11 64 NSU TT 07:07,10 6. Gr.2
03.10.1971 Havířov-Šenov P 39 Škoda 1100 - -
14.11.1971 Zbečno ST 53 NSU TT - - Gr.2
08.05.1972 Most ST 41 NSU - - B5
08.05.1972 Most 3 NSU 21:51,20 -
18.06.1972 Havířov-Šenov AB 41 NSU TT 1150 - -
23.07.1972 Šternberk P 63 NSU TT - - Gr.2
03.09.1972 Most AB 41 NSU 1050 - -
01.10.1972 Havířov-Šenov ST 41 NSU TT 1150 - -
12.11.1972 Zbečno ST - - Gr.2
06.05.1973 Most AB 7 - -
03.06.1973 Jáchymov ST 105 NSU TT - - Gr.2
17.06.1973 Ústí nad Orlicí ST 69 NSU TT - - Gr.2
24.06.1973 Havířov-Šenov 6 7 NSU TT 1300 36:15,60 -
22.07.1973 Horní Jiřetín KL NSU TT 03:23,00 - Gr.2
05.08.1973 Vranov 3 171 NSU TT 02:02,60 1. Gr.2
16.09.1973 Piešťany 12 7 NSU TT - -
07.10.1973 Ostrava-Vítkovice 5 7 NSU TT - -
21.10.1973 Hronov KL 61 NSU TT - - Gr.2
28.10.1973 Jičín ST 75 NSU - -
11.11.1973 Zbečno KL NSU TT - - Gr.2
05.05.1974 Most P 30 NSU TT - -
10.05.1974 Horní Jiřetín KL 30 NSU TT 06:28,22 2. Gr.2
19.05.1974 Havířov-Šenov 3 30 NSU TT 24:19,20 -
23.06.1974 Ostrava-Vítkovice 2 30 NSU TT 32:57,20 - A2
30.06.1974 Čertova Pec AB 30 NSU TT - - Gr.2
21.07.1974 Šternberk 9 30 NSU TT 09:16,50 3. Gr.2
04.08.1974 Hovorany 2 130 NSU TT 02:41,80 1. Gr.2
25.08.1974 Baba KL 30 NSU TT 05:35,20 1. Gr.2
25.08.1974 Baba P 14 NSU TT - - B5
01.09.1974 Most 2 30 NSU TT - -
08.09.1974 Olšany KL 30 NSU TT - 1. A2
29.09.1974 Ústí nad Orlicí 3 130 NSU TT 05:33,60 1. Gr.2
..1975 Záskalí 1 - -
27.04.1975 Most 2 22 NSU TTS 32:14,20 -
11.05.1975 Havířov-Šenov 15 22 NSU TTS - -
15.06.1975 Ostrava-Vítkovice P 22 NSU TT - -
13.07.1975 Boskovice 2 NSU TT 03:48,40 1. Gr.2
27.07.1975 Jáchymov ST 22 NSU Audi ST - - Gr.2
03.08.1975 Schleiz 10 22 NSU TT - - B5
10.08.1975 Hovorany 2 22 NSU 02:32,00 - Gr.2
17.08.1975 Most 4 NSU TTS - -
06.09.1975 Ústí nad Orlicí 1 22 NSU TT 05:03,76 1. Gr.2
14.09.1975 Piešťany P 22 - -
21.09.1975 Šternberk 11 22 NSU TT 08:31,40 4. Gr.2
05.10.1975 Vyskeř 2 22 NSU TT - 1. Gr.2
25.04.1976 Vyskeř AB 221 NSU TT - - Gr.2
09.05.1976 Dobratsch 33 30 NSU TT 07:21,16 2. Gr.2
16.05.1976 Brno 5 25 NSU TT 31:55,80 -
29.05.1976 Ústí nad Orlicí 3 23 NSU TT 05:03,95 1. Gr.2
13.06.1976 Ostrava-Vítkovice 4 25 Audi NSU TT 28:54,80 -
20.06.1976 Baba 2 25 NSU TT 05:36,80 -
27.06.1976 Schauinsland ST 116 NSU TT - - Gr.5
04.07.1976 Šternberk DQ 113 NSU TT 08:37,40 - Gr.2
08.08.1976 Mont Dore 43 116 NSU TT 06:37,34 11. Gr.5
15.08.1976 St. Ursanne KL NSU TT 05:13,76 9. Gr.5
29.08.1976 Most ST 25 NSU Audi TT - -
12.09.1976 Záskalí KL 25 NSU TT 03:31,60 3. Gr.2
02.10.1976 Semily 10 25 NSU TT 02:53,48 3. Gr.2
07.11.1976 Záskalí 2 25 NSU TT - -
07.11.1976 Záskalí 5 25 NSU 02:44,80 -
17.04.1977 Vyskeř P 126 Brixner BS1300 - - B6
07.05.1977 Most 1 26 Brixner BS1300 32:52,29 - B6
29.05.1977 Vsetín 1 26 Brixner BS1300 04:13,57 1. B6
12.06.1977 Rossfeld 46 4 Brixner BS1300 06:31,43 14. B6
19.06.1977 Ostrava-Vítkovice 7 26 Brixner BS1300 - - B6
26.06.1977 Horní Jiřetín KL Brixner BS1300 06:21,60 2. B6
03.07.1977 Šternberk P 22 Brixner BS1300 - - B6
31.07.1977 Schleiz 1 26 Brixner BS1300 26:21,20 1. B6
07.08.1977 Mont Dore AB 162 Brixner - - B6
14.08.1977 Piešťany 5 16 Brixner BS1300 - - B6
21.08.1977 St. Ursanne 47 Brixner BS1300 05:25,04 9. B6
28.08.1977 Most 1 5 Brixner BS1300 32:25,11 - B6
03.09.1977 Záskalí 1 26 Brixner BS1300 02:42,80 1. B6
11.09.1977 Havířov-Šenov P 26 Brixner BS1300 - - B6
02.10.1977 Baba 4 5 Brixner BS1300 05:39,44 1. B6
09.10.1977 Záskalí 1 5 Brixner BS1300 - 1. B6
28.03.1978 Vsetín 3 1 Brixner BS1300 04:25,58 1. B6
23.04.1978 Vyskeř 1 1 Brixner BS1300 03:28,55 1. B6
09.05.1978 Most 1 1 Brixner BS1300 33:39,23 - B6
21.05.1978 Havířov-Šenov 1 1 Brixner BS1300 27:46,52 - B6
11.06.1978 Ostrava-Vítkovice 1 1 Brixner BS1300 30:13,19 - B6
25.06.1978 Šternberk 7 1 Brixner BS1300 08:05,15 3. B6
02.07.1978 Horní Jiřetín 1 1 Brixner BS1300 - 1. B6
06.08.1978 Piešťany P 1 Brixner BS1300 - - B6
13.08.1978 Bánovce nad Bebravou 2 1 Brixner BS1300 - 1. B6
20.08.1978 Most P 1 Brixner BS1300 - - B6
20.08.1978 St. Ursanne 52 Brixner BS1300 04:57,87 11. B6
09.09.1978 Záskalí KL 1 Brixner BS1300 - 6. B6
22.10.1978 Záskalí ST 1 Brixner BS1300 - - B6
22.04.1979 Vyskeř 1 1 Brixner BS1300 02:58,09 1. B6
01.05.1979 Alpl 35 133 Brixner BS1300 06:33,07 6. B6
08.05.1979 Ostrava-Vítkovice 1 1 Brixner BS1300 24:32,41 1. B6
20.05.1979 Most AB 1 Brixner BS1300 - - B6
10.06.1979 Dobratsch 28 72 Brixner BS1300 05:52,13 10. B6
17.06.1979 Vsetín 1 1 Brixner BS1300 04:13,35 1. B6
24.06.1979 Bolzano Mendola 37 42 Brixner BS1300 08:59,97 16. B6
24.06.1979 Baba P 1 Brixner BS1300 - - B6
01.07.1979 Trento Bondone 42 42 Brixner BS1300 13:18,06 19. B6
08.07.1979 Horní Jiřetín 1 1 Brixner BS1300 05:27,90 1. B6
12.08.1979 Most 1 1 Brixner BS1300 34:02,57 - B6
19.08.1979 St. Ursanne 57 Brixner BS1300 05:06,52 13. B6
02.09.1979 Šternberk 9 1 Brixner BS1300 07:39,28 4. B6
16.09.1979 Ostrava-Vítkovice 1 1 Brixner BS1300 24:17,85 - B6
23.09.1979 Záskalí 1 1 Brixner BS1300 02:41,43 1. B6
07.10.1979 Havířov-Šenov 1 1 Brixner BS1300 26:33,89 - B6
21.10.1979 Záskalí ST 1 Brixner BS1300 - - B6
20.04.1980 Vyskeř 1 1 Brixner BS1300 03:20,56 1. B6
04.05.1980 Alpl 33 115 Brixner BS1300 06:23,23 9. B6
10.05.1980 Most 1 1 Brixner BS1300 32:59,55 - B6
01.06.1980 Vsetín 2 Brixner - 2. B6
08.06.1980 Dobratsch 39 75 Brixner 06:43,21 10. B6
22.06.1980 Ostrava-Vítkovice 2 1 Brixner BS1300 24:10,68 - B6
29.06.1980 Rieti 32 Brixner BS1300 07:55,77 20. B6
06.07.1980 Trento Bondone 52 24 Brixner BS1300 13:26,23 20. B6
20.07.1980 Schauinsland 77 220 Brixner BS1300 14:50,42 12. B6
27.07.1980 Ascoli 32 Brixner BS1300 05:55,44 17. B6
10.08.1980 Mont Dore 48 Brixner BS1300 06:05,89 12. B6
24.08.1980 Horní Jiřetín 1 1 Brixner BS1300 05:12,36 1. B6
31.08.1980 Most 4 1 Brixner BS1300 - - B6
31.08.1980 Šternberk P 1 Brixner BS1300 - - B6
07.09.1980 Zvolen 3 1 Brixner BS1300 03:28,88 3. B6
28.09.1980 Havířov-Šenov 1 1 Brixner BS1300 26:16,44 - B6
19.10.1980 Záskalí 1 1 Brixner BS1300 02:26,89 -
19.04.1981 Vyskeř 1 1 Brixner BS1300 03:17,35 1. B6
03.05.1981 Alpl 20 95 Brixner BS1300 06:17,56 6. B6
10.05.1981 Dobratsch 14 76 Brixner BS1300 05:45,97 6. B6
07.06.1981 Vsetín KL 1 Brixner BS1300 - 1. B6
14.06.1981 Rieti ST Brixner BS1300 - - B6
21.06.1981 Baba AB 1 Brixner BS1300 - - B6
28.06.1981 Bolzano Mendola NT Brixner BS1300 - - B6
05.07.1981 Trento Bondone 28 56 Brixner BS1300 12:35,69 19. B6
23.08.1981 St. Ursanne 38 Brixner BS1300 05:01,19 6. B6
06.09.1981 Turckheim 37 Brixner BS1300 06:37,70 10. B6
20.09.1981 Šternberk 16 51 Brixner BS1300 08:27,73 7. B6
04.10.1981 Zvolen 1 1 Brixner BS1300 03:00,10 1. B6
18.04.1982 Vyskeř KL Brixner BS1300 - - B6
09.05.1982 Alpl NS Brixner BS1300 - - B6
30.05.1982 Montseny P 59 Brixner BS1300 - - B6
05.06.1982 Baba 3 1 Brixner BS1300 05:11,14 1. B6
13.06.1982 Rechberg 27 85 Brixner BS1300 07:37,58 4. B6
20.06.1982 Šternberk 21 65 Brixner BS1300 07:45,28 7. B6
27.06.1982 Vsetín 1 1 Brixner BS1300 04:24,54 1. B6
04.07.1982 Rieti ST 367 Brixner BS1300 - 7. B6
18.07.1982 Ascoli 32 348 Brixner BS1300 05:53,24 19. B6
25.07.1982 Cosenza 22 290 Brixner BS1300 07:40,96 14. B6
22.08.1982 St. Ursanne 46 2 Brixner BS1300 04:52,08 10. Gr.6+C
29.08.1982 Schauinsland 40 150 Brixner BS1300 12:04,69 9. B6
25.09.1982 Bílina 1 150 Brixner BS1300 02:44,32 1. Gr,6
03.10.1982 Prades 14 49 Brixner BS1300 10:01,92 9. B6
22.04.1984 Šternberk P 11 Gebhardt JC842 - - B6
22.07.1984 Dobšiná 26 161 07:36,44 8. AP
17.11.1984 Záskalí 1 6 Maurer 02:43,70 1. E
03.05.1985 Most AB 38 MTX - -
16.06.1985 Šternberk AB 162 MTX 1-03 - - E
11.08.1985 Piešťany AB MTX - -
22.09.1985 Havířov-Šenov P 38 MTX - -
11.05.1986 Havířov-Šenov 5 68 MTX 29:19,33 -
25.05.1986 Ústí nad Orlicí P 135 MTX 1-03 - -
01.06.1986 Most 9 80 MTX 1-06 - -
15.06.1986 Šternberk 6 110 March 821 Can-Am 06:46,52 2. E
25.10.1986 Záskalí 1 10 March 821 Ford Can-Am 02:21,49 -
24.05.1987 Ústí nad Orlicí P 286 - - AP
28.06.1987 Šternberk 5 55 March HSS Can-Am 06:31,95 3. E
24.10.1987 Záskalí 2 55 March HS 00:58,88 -
19.06.1988 Šternberk 2 50 March HSS Can-Am 06:44,85 2. E
27.10.1988 Záskalí 1 55 March HSS Audi Turbo Can-Am 02:33,80 1. Can-Am
18.06.1989 Šternberk P 57 March HSS Can-Am - - E
22.10.1989 Záskalí 1 55 March HSS 02:12,89 -
27.05.1990 Šternberk 1 60 March HSS Can-Am 06:15,48 1. E
23.05.1993 Havířov-Šenov 11 29 Ford Fiesta Cup - -
13.06.1993 Šternberk 17 42 Penske PC18 07:08,63 5. E
13.06.1993 Šternberk 83 629 Ford Fiesta XR 2i 08:46,32 21. FFC
29.05.1994 Havířov-Šenov 10 55 Škoda Pick-Up Free Style 24:47,91 2. PickUp
17.09.1994 Záskalí ST 55 Škoda Pick-Up - - PU
28.05.2005 Ústí nad Orlicí 81 225 NSU TT 05:20,95 - HA
29.05.2005 Ústí nad Orlicí 68 225 NSU TT 05:20,82 - HA
05.06.2005 Šternberk 107 200 NSU TT 08:46,44 21. HA
02.04.2006 Brno Autodrom ZAV NS 211 NSU TT - - HA
02.04.2006 Brno Autodrom ZAV NS 211 NSU TT - - HA
06.05.2006 Náměšť nad Oslavou 39 211 NSU TT 03:49,82 7. HA
07.05.2006 Náměšť nad Oslavou 35 211 NSU TT 03:55,93 5. HA
27.05.2006 Ústí nad Orlicí 63 211 NSU TT 05:33,30 17. HA
28.05.2006 Ústí nad Orlicí 51 211 NSU TT 05:25,40 12. HA
05.05.2007 Náměšť nad Oslavou 30 211 NSU TT 03:47,60 6. HA
06.05.2007 Náměšť nad Oslavou 32 211 NSU TT 04:00,44 4. HA
26.05.2007 Ústí nad Orlicí 65 211 NSU TT 05:09,25 10. HA
27.05.2007 Ústí nad Orlicí 61 211 NSU TT 05:02,26 8. HA
03.06.2007 Šternberk 94 211 Nsu TT 11:01,69 25. HA
23.06.2007 Kohoutovice 29 211 NSU TT 03:50,95 8. HA
24.06.2007 Kohoutovice 23 211 NSU TT 03:44,26 6. HA
04.08.2007 Vsetín 46 211 NSU TT 03:56,39 7. HA
05.08.2007 Vsetín ST 211 NSU TT - -
19.04.2008 Beroun 8 204 NSU TT 04:24,60 1. HA
20.04.2008 Beroun 11 204 NSU TT 03:55,80 1. HA
03.05.2008 Náměšť nad Oslavou 33 205 NSU TT 03:52,84 6. HA
04.05.2008 Náměšť nad Oslavou NC 205 NSU TT - - HA
24.05.2008 Ústí nad Orlicí 59 205 NSU TT 05:00,84 13. HA
25.05.2008 Ústí nad Orlicí 72 205 NSU TT 04:59,89 14. HA
02.08.2008 Vsetín 33 205 NSU TT 03:57,32 12. HA
03.08.2008 Vsetín 33 205 NSU TT 03:59,42 12. HA
30.05.2009 Ústí nad Orlicí 29 205 NSU TT 05:24,49 9. HA
31.05.2009 Ústí nad Orlicí 39 205 NSU TT 05:22,60 12. HA
07.06.2009 Šternberk 67 205 NSU TT 08:46,36 15. HA
29.05.2010 Ústí nad Orlicí 48 208 NSU TT 05:01,05 9. HA
30.05.2010 Ústí nad Orlicí 55 208 NSU TT 05:27,01 8. HA
06.06.2010 Šternberk 55 202 NSU TT 08:27,62 9. HA
10.04.2011 Brno Autodrom ZAV 28 202 NSU TT 04:23,94 2. HA
10.04.2011 Brno Autodrom ZAV 30 202 NSU TT 04:21,03 2. HA
28.05.2011 Ústí nad Orlicí 39 202 NSU TT 1300 05:19,24 3. HA
29.05.2011 Ústí nad Orlicí 59 202 NSU TT 1300 05:03,51 9. HA
05.06.2011 Trier 86 702 NSU TT 07:11,21 8. HA
12.06.2011 Šternberk 65 202 NSU TT 08:57,56 8. HA
03.09.2011 Laudon 27 202 NSU TT1300 04:26,06 5. HA
04.09.2011 Laudon 26 202 NSU TT 1300 04:25,82 5. HA
29.04.2012 Rechberg 152 238 Nsu TT1300  05:54,06 28. HA
03.06.2012 Šternberk 93 220 NSU TT 08:28,56 13. HA
28.04.2013 Rechberg 179 244 NSU TT1200  05:53,17 41. HA
04.05.2013 Náměšť nad Oslavou 50 221 NSU TT 02:29,96 - HA
05.05.2013 Náměšť nad Oslavou 51 221 NSU TT 02:28,13 - HA
02.06.2013 Šternberk 96 221 Nsu TT 08:39,19 11. HA
07.06.2014 Šternberk 129 221 Nsu Tt 08:35,40 15. HA
26.04.2015 Rechberg NS 235 Nsu TT - - HA
02.05.2015 Náměšť nad Oslavou 18 222 Nsu TT 02:30,23 2. HA
03.05.2015 Náměšť nad Oslavou 14 222 Nsu TT 02:30,59 3. HA
07.06.2015 Šternberk 110 221 Nsu TT 08:23,54 16. HA
24.04.2016 Rechberg 122 230 NSU TT 05:45,80 -
05.06.2016 Šternberk 131 210 NSU TT 08:22,00 23. HA
31.07.2016 Glasbach 107 622 NSU TT 06:10,02 7. HA
23.04.2017 Rechberg NS 224 NSU TT - - HA
04.06.2017 Šternberk P 215 NSU - - HA
23.07.2017 Dobšiná 95 129 NSU TT 07:24,66 18. HA
03.09.2017 Ilirska Bistrica 102 184 NSU TT 06:14,23 13. HA
17.09.2017 Buzet 123 116  NSU TT 06:52,97 - HA
03.06.2018 Šternberk 135 209 NSU TT 09:23,64 26. HA
25.08.2018 Ústí nad Orlicí 88 708 Nsu TT 05:11,87 - HA-K2-B3
26.08.2018 Ústí nad Orlicí 88 708 Nsu TT 05:07,25 - HA-K2-B3

Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí

Modul: Jezdci