Menu

Andres Vilariňo

Andres Vilariňo

Španěl přinesl svěží vítr do evropského seriálu a ani ve Šternberku nenechal nikoho na pochybách, že dokáže být nejrychlejší, ostatně jeho traťový rekord byl až do roku 1999 nepřekonán.

Španěl Andres Vilarino patřil již v počátcích osmdesátých let k nejrychlejším domácím borcům, což potvrzoval i při závodech započítávaných do evropského šapionátu. Když přešel z týmu Rotulas TVA do stáje sponzorované olejářským koncernem Repsol, začal jezdit kompletní seriál ME a s novým patřičně našlapaným motorem ve své Lole T298 dotíral na evropskou elitu v čele s Maurem Nestim. K jeho prvním velkým úspěchům patřilo i zlato ze Šternberkého kopce v roce 1987, kdy zde startoval teprve podruhé.

Skutečnou hvězdou se však stal až na přelomu desetiletí, na počátku devadesátých let, kdy přestal jezdit Mauro Nesti. Andres však šel za titulem Evropy celkem přímočaře a skutečnost, že většina tratí v Evropě brzy ve svých statistikách traťových rekordů nesla jeho jméno, to jen potvrzuje. Jel od vítězství k vítězství, od rekordu k rekordu. Samozřejmě jako žádný jezdec na spideru neměl šanci vůči francouzským specialistům s vozy Martini F2, ale jinak ho nikdo nemohl pokořit. Snad tu a tam Ital Irlando či Francouz Chamberod.

V roce 1989 poprvé zkusil slavný závod 24 hodin Le Mans. Startoval v týmu Brun Motorsport, ale cíl nespatřil. Vrátil se tam ještě v roce 1994, kdy za volantem Ferrari 348LM dojel na solidním 11.místě. Vždy startoval v barvách Repsol, dokonce i při svém posledním velkém okruhovém závodě na Nürburgringu 1996, kdy pro tým Kremer dojel dvacátý. V závodech do vrchu mu počátek roku 1993 nevyšel ideálně. Ostatně na Ecce Homo sice v první jízdě bravúrně posunul vlastní rekord o dvě sekundy, ale ve druhé jízdě mu nevydržela pneumatika. Vítězství padlo do klína stále rychlejšímu Španělovi Egozkuemu. Když ani druhá polovina Andresi příliš nevyšla, rozhodl se, že opustí starou, ale rychlou Lolu a dá přednost modernímu francouzskému stroji Norma M11. Ve skutečnosti to byl počátek jeho pádu. Nikde se mu nedařilo zvítězit. Pak vyzkoušel i Osellu PA20S, motor Ford ve své Normě vyměnil za BMW, ale ústup ze slávy byl nezadržitelný. Došly i peníze a sympatický Španěl zmizel ze seriálu ME a tím i ze Šternberku. Posledním jeho startem v roce 1998 byl závod Al Fito, ve kterém však zvítězil natolik předsvědčivě, že oživil spekulace o jeho případném návratu na evropské kopce

Pro šternberské diváky však zůstane navždy zapsán jako král tohoto závodu. Jeho rekordní jízdy byly opravdu fantistické a byl to také on, kdo dokázal být extrémně rychlý už v tréninku. Ještě v roce 1999 startuje v domácím šampionátě do vrchu, ale proslýchá se, že ukončí svou jezdeckou kariéru a bude se věnovat svému synovi v závodech rallye.

Výsledky jezdce

date race place s.č. vůz time pos
18.05.1980 Montseny 20 45 Simca Rallye 07:47,73 5. Gr2
28.09.1980 Puig Major 14 49 Simca Rallye 09:32,37 3. Gr.2
..1982 Al Fito 3 Lola T298 03:31,27 -
30.05.1982 Montseny 4 76 Lola T298 06:46,10 4. B6
03.10.1982 Prades 3 54 Lola T298 08:28,12 3. B6
..1984 Al Fito 1 Lola T298 02:24,97 -
27.05.1984 Montseny 2 93 Lola T298 06:29,73 2. B6
19.05.1985 Montseny AB 89 Lola T298 - - B6
15.09.1985 Prades 2 Lola T298 04:09,04 2. Gr.6
11.05.1986 Montseny 2 89 Lola T298 05:22,60 3. B6
18.05.1986 Rampa da Falperra 6 5 Lola T298 04:29,41 4. B6
01.06.1986 Rechberg 2 127 Lola T298 05:41,88 1. B6
15.06.1986 Šternberk 3 9 Lola T298 06:28,63 3. B6
29.06.1986 Rieti 5 232 Lola T298 06:14,39 5. B6
13.07.1986 Potenza 4 235 Lola T298 08:21,81 4. B6
10.08.1986 Mont Dore 6 236 Lola T298 05:13,62 3. B6
17.08.1986 St. Ursanne AB 17 Lola T298 - - B6
07.09.1986 Turckheim 6 45 Lola T298 05:22,83 3. B6
12.10.1986 Oberjoch 8 117 Lola T298 06:43,18 3. B6
10.05.1987 Rampa da Falperra 2 4 Lola T298 04:12,43 2. C3
17.05.1987 Montseny 2 110 Lola T298 06:18,05 2. C3
31.05.1987 Rechberg 2 113 Lola T298 05:41,19 2. C3
21.06.1987 Pecs 3 79 Lola T298 06:40,65 3. C3
28.06.1987 Šternberk 1 4 Lola T298 06:25,59 1. C3
19.07.1987 Ascoli AB 211 Lola T298 - - C3
09.08.1987 Mont Dore 9 220 Lola T298 05:10,40 4. C3
23.08.1987 St. Ursanne 9 19 Lola T298 04:26,22 3. C3
06.09.1987 Turckheim KL Lola T298 - 4. C3
20.09.1987 Cefalu 4 Lola T298 06:38,35 4. C3
11.10.1987 Oberjoch AB 112 Lola T298 - - C3
08.05.1988 Montseny 2 86 Lola T298 05:25,91 2. C3
15.05.1988 Rampa da Falperra 2 4 Lola T298 04:08,28 2. C3
29.05.1988 Rechberg 3 111 Lola T298 04:26,22 2. C3
19.06.1988 Šternberk 5 33 Lola T298 06:58,00 1. C3
03.07.1988 Rieti 3 272 Osella PA 9 06:11,10 3. C3
24.07.1988 Cesana-Sestriere 9 Lola T298 - 9. C3
07.08.1988 Mont Dore NS Lola T298 - - C3
21.08.1988 St. Ursanne 12 65 Lola T298 04:13,69 4. C3
04.09.1988 Turckheim 5 Lola T298 05:46,50 1. C3
18.09.1988 Pecs 1 86 Lola T298 05:30,36 1. C3
30.04.1989 Rechberg 2 125 Lola T298 04:53,47 2. C3
21.05.1989 Rampa da Falperra 1 Lola T298 04:04,98 1. C3
18.06.1989 Šternberk 2 5 Lola T298 06:48,60 1. C3
02.07.1989 Pecs 2 79 Lola T298 05:35,15 2. C3
23.07.1989 Ascoli 2 352 Lola T298 04:52,01 2. C3
06.08.1989 Mont Dore 6 256 Lola T298 05:13,13 2. C3
20.08.1989 St. Ursanne 5 391 Lola T298 03:54,75 1. C3
03.09.1989 Turckheim 16 50 Lola T298 05:45,70 6. C3
17.09.1989 Cefalu 4 281 Lola T298 06:37,66 4. C3
15.10.1989 Oberjoch P 80 Lola T298 - - C3
29.04.1990 Rechberg 1 183 Lola T298 04:20,40 1. C3
13.05.1990 Rampa da Falperra 1 1 Lola T298 04:34,94 1. C3
27.05.1990 Šternberk 2 1 Lola T298 06:16,69 1. C3
03.06.1990 Pecs 1 87 Lola T298 06:56,41 1. C3
17.06.1990 Trier 1 1 Lola T298 04:48,47 1. C3
22.07.1990 Cesana-Sestriere 1 25 Lola T298 04:35,69 1. C3
12.08.1990 Mont Dore 7 297 Lola T298 05:07,57 2. C3
19.08.1990 St. Ursanne 5 59 Lola T298 03:54,67 1. C3
23.09.1990 Al Fito AB 80 Lola T298 - - C3
28.04.1991 Rechberg ST 202 Lola T298 - - C3
12.05.1991 Jaizkibel 1 Lola T298 06:03,63 1. C3
19.05.1991 Rampa da Falperra 1 1 Lola T298 04:02,33 1. C3
02.06.1991 Pecs 2 Lola T298 05:28,16 2. C3
16.06.1991 Šternberk 1 1 Lola T298 06:15,03 1. C3
07.07.1991 Potenza 2 Lola T298 08:11,27 2. C3
21.07.1991 Cesana-Sestriere 2 18 Lola T298 04:36,74 2. C3
11.08.1991 Mont Dore AB 235 Lola T298 - - C3
18.08.1991 St. Ursanne 5 419 Lola T298 03:52,43 2. C3
08.09.1991 Turckheim 4 45 Lola T298 05:09,99 1. C3
26.04.1992 Rechberg 1 188 Lola T298 04:21,58 1. C3
10.05.1992 Jaizkibel 1 Lola T298 05:03,94 1. C3
17.05.1992 Rampa da Falperra 1 1 Lola T298 04:01,20 1. C3
31.05.1992 Šternberk 1 1 Lola T298 06:10,71 1. C3
07.06.1992 Pecs 1 73 Lola T298 05:23,69 1. C3
28.06.1992 Rieti AB 224 Lola T298 - - C3
05.07.1992 Potenza 2 170 Lola T298 08:01,20 2. C3
26.07.1992 Cesana-Sestriere 1 2 Lola T298 04:32,67 1. C3
09.08.1992 Mont Dore KL Lola T298 - 3. C3
23.08.1992 St. Ursanne 3 Lola T298 03:51,95 1. C3
06.09.1992 Turckheim 6 50 Lola T298 05:09,45 2. C3
25.04.1993 Rechberg 1 97 Lola T298 04:14,03 1. C3
09.05.1993 Rampa da Falperra 2 1 Lola T298 04:00,17 2. C3
16.05.1993 Jaizkibel 2 61 Lola T298 05:01,48 2. C3
30.05.1993 Vall´s D´Andorra 1 144 Lola T298 06:06,95 1. C3
13.06.1993 Šternberk 2 1 Lola T298 06:13,66 2. C3
20.06.1993 Rieti AB 303 Lola T298 - - C3
08.08.1993 Mont Dore AB 207 Lola T298 - - C3
22.08.1993 St. Ursanne 4 83 Lola T298 03:50,17 1. C3
05.09.1993 Turckheim 5 62 Lola T298 05:09,55 3. C3
..1994 Santo Emiliano 1 Norma M11 04:29,40 - C3
01.05.1994 Rechberg 19 136 Norma M11 05:14,23 5. C3
15.05.1994 Rampa da Falperra 2 Norma M11 - 2. C3
22.05.1994 Jaizkibel 2 52 Norma M11 05:01,26 2. C3
05.06.1994 Vall´s D´Andorra 4 115 Norma M11 06:12,83 3. C3
12.06.1994 Trier KL 3 Lola T298 05:01,04 2. C3
19.06.1994 Šternberk P 1 Norma M11 - - C3
10.07.1994 Rieti KL Norma M11 - 3. C3
07.08.1994 Mont Dore 8 194 Norma M11 05:29,39 3. C3
21.08.1994 St. Ursanne 3 94 Norma M11 03:46,54 1. C3
04.09.1994 Turckheim KL 71 Norma M11 - 4. C3
..1995 Manzaneda 1 29 Osella PA 9/90 01:40,97 1. C3
..1995 Chantada 15 Osella PA 9/90 04:36,81 4. C3
..1995 Santo Emiliano 2 Osella PA 9/90 04:25,42 - C3
07.05.1995 Jaizkibel AB 52 Osella PA 9/90 - - C3
21.05.1995 Rampa da Falperra 3 2 Osella PA 9/90 04:00,92 3. C3
12.05.1996 Jaizkibel 5 42 Norma M11 05:06,86 3. C3
22.09.1996 Al Fito 1 Norma M11 05:31,37 1. C3
..1997 Santo Emiliano 2 Norma M11 04:28,51 2. C
11.05.1997 Rampa da Falperra 4 2 Norma M11 04:33,58 3. CN
18.05.1997 Jaizkibel AB 41 Norma M11 - - CN
10.08.1997 Mont Dore KL Norma M11 05:04,57 3. CN
28.09.1997 Al Fito 2 55 Osella PA20S 05:20,27 1. CN
05.10.1997 Desierto 1 Osella PA20S - - C
24.04.1998 Ubriqe KL Osella PA20S - - C
24.05.1998 Jaizkibel 7 3 Osella PA20S 05:24,51 6. CN
14.06.1998 Santo Emiliano KL Osella PA20S - - C
28.06.1998 Totana KL Osella PA20S - - C
19.07.1998 Chantada 1 Osella PA20S - 1. C
23.08.1998 Bienaparecida KL Osella PA20S - - CN
20.09.1998 Desierto 2 2 Osella PA20S - 2. C
04.10.1998 Al Fito 1 Osella PA20S 05:16,97 1. CN
25.10.1998 Ibiza 2 Osella PA20S - 2. C
24.04.1999 Ubriqe KL Osella PA20S - - C
23.05.1999 Jaizkibel 3 5 Osella PA20S 04:54,69 3. CN
03.10.1999 Al Fito 1 5 Osella PA20S 05:54,49 1. CN
30.04.2000 Rechberg AB 22 Osella PA20S - - CN
14.05.2000 Jaizkibel 2 5 Osella PA20S 04:57,87 2. CN
21.05.2000 Rampa da Falperra 5 2 Osella PA20S 04:05,09 5. CN
11.06.2000 Šternberk P 36 Osella PA20S - - CN
18.06.2000 Trier 7 Osella PA20S 05:00,09 4. CN
25.06.2000 Vallecamonica AB 415 Osella PA20S - - CN
23.07.2000 Baba 7 7 Osella PA20S 04:17,88 5. CN
13.08.2000 Mont Dore 9 66 Osella PA20S 04:56,10 5. CN
20.08.2000 St. Ursanne KL Osella PA20S - 5. CN
01.10.2000 Al Fito 1 2 Osella PA20S 06:21,12 1. CN
12.08.2001 Mont Dore 10 76 Osella PA20S 04:57,03 5. CN
30.09.2001 Al Fito 1 1 Osella PA20S 05:20,56 1. CN
19.05.2002 Al Fito 3 1 Reynard 93D 05:19,45 1. E
11.08.2002 Mont Dore P 34 Reynard 93D - - DE
18.05.2003 Al Fito 1 2 Reynard 93D 05:18,04 1. E
16.05.2004 Al Fito 2 2 Reynard 93D 05:17,39 2. E2
13.08.2006 Mont Dore AB 136 Audi A4 Quattro ST - - ST
29.04.2007 Rechberg 16 31 Norma M20 04:28,61 1. CN
13.05.2007 Al Fito ST 7 Norma M20 - - CN
20.05.2007 Estrela 6 10 Norma M20 06:00,94 1. CN
03.06.2007 Šternberk 7 24 Norma M20 07:16,24 1. CN
10.06.2007 Trier 12 52 Norma M20 05:17,60 - CN
08.07.2007 Rieti 23 285 Norma M20 06:17,15 10. CN
22.07.2007 Baba 12 6 Norma M20 04:19,54 - CN-2000
24.08.2008 Lausitzring 7 23 Norma M20 F 06:01:43,03 - CN
02.05.2010 Rampa da Falperra 1 2 Norma M20 02:06,15 1. CN
15.05.2011 Al Fito 8 10 Norma M20 F 05:51,02 1. E2-SC
22.05.2011 Rampa da Falperra 7 10 Norma M20 F 04:07,72 2. E2-SC
13.05.2012 Al Fito AB 14 Norma M20 F - - CN/E2-SC
20.05.2012 Rampa da Falperra 5 15 Norma M20 F 04:11,11 1. E2-SC
12.05.2013 Rampa da Falperra 4 4 Norma M20 F 04:00,97 - E2-SC
19.05.2013 Al Fito KL 7 Norma M20 F - 1. E2-SC
10.05.2014 Rampa da Falperra 5 4 Osella PA2000 03:57,52 2. E2-SC
16.05.2014 Al Fito 3 7 Osella 05:13,57 2. ES-SC
17.05.2015 Rampa da Falperra 5 4 Norma M20 FC 03:58,21 -
07.05.2017 Rampa da Falperra 4 14 Norma M20 FC 03:51,97 3. E2-SC
14.05.2017 Al Fito 3 11 Norma M20 FC 05:17,09 2. E2-SC
13.05.2018 Falperra 5 9 Norma M20 FC 03:55,89 4. E2-SC
20.05.2018 Al Fito NS 4 Norma M20 FC - - E2-SC
12.05.2019 Falperra 8 10 Norma M20 FC 03:53,71 4. E2-SC
19.05.2019 Al Fito 7 10 Norma M20 FC 05:36,64 4. E2-SC
15.05.2022 Al Fito 13 15 Silver Car CS 05:45,98 7. E2-SC

Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí

Modul: Jezdci