- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1950 / 15. ročník - Obnovení závodu, tentokrát na okruhu
Po válce byla sláva závodní tratě ECCE HOMO obnovena a první závod byl uspořádán roku 1950. Nebyl to ovšem závod do vrchu jako dříve, ale vybudováním spojky mezi stávající tratí a obcí Lipina byla trať přebudována v okruh. Trať byla 9850 m dlouhá a měla 200 m výškový rozdíl. Startovaly jednak závodní vozy - monoposty s odkrytými koly a sportovní vozy, které jely svůj závod zvlášť.
Na závodě se sešla kvalitní konkurence, i když chyběl tovární tým Škoda, který po brněnském závodě ještě nestihl připravit své vozy. Celý podnik měl hladký průběh, organizátoři svůj debut zvládli výborně, až na posunutí startu prvního závodu o 30 minut. V průběhu dne se však časový plán vrátil do původního rozpisu.
První závod patřil sportovním vozům v objemové třídě do 750 ccm. O první místo zde svedli souboj Lamač a Sutnar, kteří jezdili těsně za sebou s rozdílem od 4,4 sekundy po 0,8 sekundy v pátém kole. Problémy s pneumatikou odsunuli Hodače z třetího místa. Ve třídě sportovních vozl do 1500 ccm patřili k favoritům jezdci Kříž a Vlček. Vedení se ujal Vlček, ale Kříž ho neztrtil z dohledu a ztrácel cca 2 sekundy. Vlček však jezdil stále rychleji a postupně si vypracoval téměř 20-ti sekundový náskok. O třetí místo se po souboji s Kamešem postaral Hodač. Prolémy se svíčkami měl Rieger. Ve třetím závodě se na startu seřadili jezdci na sportovních vozech do 2000 ccm. Ing. Zdeněk Sojka ve svém debutu představil Tatraplán Sport. Na stejné voze nakonec těsně zvítězil Pavelka před Ing. Dobrým. Zajímavý byl souboj o 4. a 5. místo, kde si to rozdávali Kovář a Rieger. Kovář ovšem ve čtvrtém kole poměrně těžce havaroval, ale vyvázl bez zranění. Rieger pak dojel 4. za Zdeňkem Sojkou. K poslednímu závodu dne nastoupily závodní vozy, kterých se sešlo 8. Novinkou a favoritem byl nový vůz Tatra Monopost, který pilotoval Bruno Sojka. V prvních kolech ho však překonal Pavelka, ale od třetího kola se Sojka ujal pevně vedení a postupně zrychloval a zvítězil. Bezpečně třetí dojel Vlček. Čtvrtou příčku si držel Komár, ale odstoupil pro defekt.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí