- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1984 / 35. závod - Legendární souboj
Letošní ročník nebude jen tak brzy zapomenut. To ce na něm předvedli favorité Nesti a Capréz vejde nesmazatelně do dějin závodu i vývoje traťového rekordu. Sešli se zdei další favorité - Pedrazza, Buess, Wettstein, Stenger... Nováčkem je Ital Francesco Mampreso, startující pod pseudonymem "Din" na počest Daniely, která již rok odpočívá v italské zemi.
Nedělní počasí je již bez mráčků a Ital Nestivyráží k obhajobě loňského prvenství. Začal velmi slibně a překonal svůj rekord. Další Oselly v rukách Stengera a "Dina" zaostávají. Jenže pak startovaly formule, lehčí, se stejným výkonem ale horší aerodynamikou. Capréz však jede velmi rychle a vytváří nový rekord, ještě o půl sekundy lepší než před chvíli zajetý Italem. Nesti boj nevzdává a ve druhé jízdě zrychlí téměř o 3 sekundy, ale malá formulka Martini Mk.48, kterou si pro závod půjčil Ruedi Capréz také zrychluje a o desetinku sekundy ustanovuje konečný traťový rekord s hodnotou 3:06,82 !!! Tento čas si na své překonání počká velmi velmi dlouho.
Domácí barvil hájili tradičně dobře Jílek na spideru MTX 2-03, Lím na Avii i Bychl na BMW 635CSi.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 52 | Ruedi Caprez | CH | Martini Mk.32 | 06:15,13 | 03:06,86 | 1. E |
2. | 1 | Mauro Nesti | I | Osella PA8/9 BMW | 06:15,85 | 03:06,95 | 1. B6 |
3. | 50 | Walter Pedrazza | A | PRC M812 F2 | 06:21,88 | 03:09,71 | 2. E |
4. | 53 | Josef Binder | CH | Argo JM 18 F2 | 06:30,46 | 03:14,12 | 3. E |
5. | 56 | Marcel Wettstein | CH | Argo JM 10 F3 | 06:32,62 | 03:15,32 | 4. E |
6. | 2 | Herbert Stenger | D | Osella PA9 BMW | 06:34,21 | 03:16,96 | 2. B6 |
7. | 63 | Georg Neugebauer | D | March 782 BMW | 06:37,25 | 03:18,51 | 5. E |
8. | 4 | "Din" | I | Osella PA9 | 06:41,54 | 03:20,64 | 3. B6 |
9. | 12 | Kurt Buess | CH | Lola T298 | 06:42,45 | 03:18,20 | 4. B6 |
10. | 58 | Werner Eckert | D | March F3 Alfa Romeo | 06:52,21 | 03:23,76 | 6. E |
11. | 55 | Urs Hauenstein | CH | March 793 Toyota | 06:53,78 | 03:25,68 | 7. E |
12. | 3 | Dieter Bergermann | D | Osella PA6 BMW | 06:56,55 | 03:26,21 | 5. B6 |
13. | 57 | Peter Rössler | D | Maco F3 | 06:59,68 | 03:28,90 | 8. E |
14. | 7 | Rolf Köppel | D | Sauber Ford | 07:01,47 | 03:30,27 | 6. B6 |
15. | 69 | Rolf Weiss | D | Lola T328 Spiess | 07:03,43 | 03:30,77 | 9. E |
16. | 6 | Janos Toth | H | TOJ SC206 BMW | 07:09,48 | 03:33,26 | 7. B6 |
17. | 20 | Rolf Göring | D | BMW M1 | 07:17,20 | 03:37,73 | 1. B |
18. | 61 | Uwe Wolpert | D | Lola UWR | 07:17,24 | 03:38,13 | 10. E |
19. | 8 | Dezső Kiss | H | Osella | 07:17,39 | 03:36,15 | 8. B6 |
20. | 9 | Karel Jílek | CS | MTX 2-03/2000 | 07:18,05 | 03:39,02 | 9. B6 |
21. | 59 | Urs Friedli | CH | Vee Max | 07:18,28 | 03:37,77 | 11. E |
22. | 19 | Nicolas Claude Bührer | CH | Porsche 911 Turbo | 07:24,43 | 03:40,50 | 2. B |
23. | 5 | Hans Affentranger | CH | Lola T297 | 07:24,73 | 03:40,62 | 10. B6 |
24. | 23 | Claude Francois Jeanneret | CH | Audi Quattro | 07:25,65 | 03:42,24 | 3. B |
25. | 68 | Klaus Stibitzky | D | Lola T328 VW | 07:29,36 | 03:42,64 | 12. E |
26. | 65 | Horst Fendrich | D | Lola T642 | 07:31,86 | 03:44,06 | 13. E |
27. | 91 | Václav Lím | CZ | Avia AE 3 | 07:32,28 | 03:45,71 | 14. E |
28. | 34 | Fritz Müller | D | BMW 635 CSi | 07:33,73 | 03:44,18 | 1. A |
29. | 31 | Miloš Bychl | CZ | BMW 635 CSi | 07:39,06 | 03:48,24 | 2. A |
30. | 109 | Miroslav Šrachta | CZ | Spider Lada | 07:40,91 | 03:49,62 | 11. B6 |
31. | 98 | Jaroslav Vorel | CZ | MTX 1-06 | 07:41,53 | 03:50,32 | 15. E |
32. | 93 | Jindřich Šafránek | CZ | MTX | 07:42,39 | 03:50,72 | 16. E |
33. | 49 | Jiří Mičánek | CZ | MTX 1-06 | 07:42,59 | 03:50,61 | 17. E |
34. | 87 | Csaba Kesjár | H | MTX 1-06 | 07:45,49 | 03:50,00 | 18. E |
35. | 60 | Petra Wolpert-Höllerich | D | Chevron B38 | 07:45,94 | 03:51,20 | 19. E |
36. | 103 | Marcel Pipek | CS | Spider Škoda | 07:48,36 | 03:52,51 | 12. B6 |
37. | 30 | Alwin Maag | CH | Renault 5 Turbo | 07:48,55 | 03:53,37 | 4. B |
38. | 107 | Štefan Klištinec | CS | Brixner NSU 1300 Spiess | 07:50,13 | 03:54,69 | 13. B6 |
39. | 33 | Giovanni Rossi | F | BMW 635 CSi | 07:50,83 | 03:52,80 | 3. A |
40. | 32 | Jozsef Cserkuti | H | BMW 635 CSi | 07:56,18 | 03:57,66 | 4. A |
41. | 89 | Erwin Heckmann | D | Van Diemen RF74 | 07:57,65 | 03:58,34 | 20. E |
42. | 46 | Hartmut Böhme | D | BMW 323i | 08:01,60 | 04:00,72 | 5. A |
43. | 81 | Pavel Kopeček | CZ | MTX 1-02 | 08:02,11 | 04:00,89 | 21. E |
44. | 24 | Wilhelm Rinne | D | Porsche 911 SCRS | 08:04,32 | 04:01,64 | 5. B |
45. | 121 | László Oroszlán | H | MTX 1-06 | 08:10,75 | 04:04,99 | 22. E |
46. | 76 | Bernd Jobst | D | KV Formel V | 08:12,32 | 04:05,63 | 23. E |
47. | 38 | Günther Gabat | A | BMW 320i | 08:12,65 | 04:00,77 | 6. A |
48. | 96 | Lumír Firla | CZ | FE | 08:21,67 | 04:07,88 | 24. E |
49. | 94 | Hans Halbauer | D | Candido Zagk FV | 08:21,87 | 04:09,90 | 25. E |
50. | 110 | Jiří Švec | CZ | Spider Škoda Kupé | 08:22,32 | 03:59,35 | 14. B6 |
51. | 18 | Josef Saibel | A | VW Scirocco | 08:24,32 | 04:12,12 | 6. B |
52. | 43 | Bernhard Brante | D | Opel Kadett GTE | 08:24,48 | 04:11,51 | 7. A |
53. | 104 | Horst Kulas | D | Brixner Lotus | 08:26,29 | 04:12,72 | 15. B6 |
54. | 66 | Heinz Baer | D | Van Diemen RF 80 | 08:30,26 | 04:14,85 | 26. E |
55. | 97 | Manfred Kuhn | DDR | SEG Lada | 08:32,34 | 04:12,16 | 27. E |
56. | 105 | Tatjana Mathes | D | M 803 NSU | 08:36,41 | 04:17,41 | 16. B6 |
57. | 108 | Ivo Král | CZ | Spider Ford | 08:39,28 | 04:14,75 | 17. B6 |
58. | 45 | Anton Fischhaber | D | Alfa Romeo | 08:40,49 | 04:18,94 | 1. N |
59. | 84 | István Tarró | H | MTX 1-06 | 08:41,51 | 04:10,82 | 28. E |
60. | 71 | Heinz Vöhringer | D | Fiat 130 TC | 08:42,51 | 04:20,71 | 2. N |
61. | 48 | Andreas Kövesdan | H | BMW 323i | 08:43,68 | 04:21,50 | 8. A |
62. | 25 | Giacomo Botti | I | Fiat Ritmo | 08:47,49 | 04:23,55 | 3. N |
63. | 28 | Dieter Kern | D | Renault 5 Turbo | 08:47,79 | 04:23,61 | 7. B |
64. | 27 | Harald Freitag | I | Opel Kadett | 08:48,90 | 04:21,97 | 8. B |
65. | 115 | Hans-Dieter Melzer | D | Alfa Romeo 901 C | 08:50,09 | 04:24,62 | 9. A |
66. | 35 | Paul Hüttenmüller | D | Porsche | 08:52,79 | 04:25,94 | 9. B |
67. | 99 | Josef Silbrník | CZ | Lada 21011-L2 | 08:56,14 | 04:08,58 | 29. E |
68. | 47 | Gérard Rallu | F | Alfa Romeo GTV | 08:58,45 | 04:27,30 | 4. N |
69. | 39 | Bernd Frank | D | BMW | 09:00,90 | 04:30,23 | 5. N |
70. | 74 | Jozsef Gaál | H | VW Golf GTi | 09:06,23 | 04:32,18 | 6. N |
71. | 72 | Zoltán Barka | H | BMW 320i | 09:14,14 | 04:34,66 | 10. A |
72. | 145 | Hannes Wurm | A | Alfa Romeo Sud Ti | 09:16,12 | 04:35,27 | 10. B |
73. | 130 | Antonín Charouz | CZ | Škoda 120LS | 09:18,60 | 04:38,39 | 11. A |
74. | 140 | Josef Pekař | CZ | Škoda 120LS | 09:18,64 | 04:38,69 | 12. A |
75. | 128 | Jan Heřmánek | CZ | Škoda 120LS | 09:20,62 | 04:39,99 | 13. A |
76. | 151 | Oldřich Vaníček | CZ | Škoda 120LS | 09:20,97 | 04:39,22 | 14. A |
77. | 148 | Horst Stránský | CZ | Škoda 120LS | 09:28,19 | 04:43,45 | 15. A |
78. | 135 | Oldřich Musil | CZ | Škoda 120LS | 09:41,88 | 04:49,63 | 16. A |
79. | 73 | Theresia Melichart | A | Mitsubishi Colt Turbo | 09:51,30 | 04:50,57 | 7. N |
80. | 144 | Jiří Zbožínek | CZ | Škoda 120LS | 09:56,71 | 04:57,57 | 17. A |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí