- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1985 / 36. závod - I Mistr tesař se utne
Na některých místech horní části trati dostal kopec novou vrstvu asfaltu. Přesto však na rekord letos nesáhne ani Nesti, Baer či nováček ve Šternberku Ital Curatolo. Slušnou úroveň měla i skupina B, kde kromě BMW M1 Rossiho a Göringa strartuje i Audi Quattro po Miichele Moutonové s jezdcem Jeanneretem. Po skupinách A a B přišly na řadu spidery, zlatý hřeb celého závodu. V první jízdě byl nejrychlejší Švýcar Fredy Baer na Oselle PA9. Druhý byl Stenger, který odhodil svou touhu startovat s vozy Ford skupiny C a přešel na lehčí Osellu. Dodejme, že vozy skupiny C, které na okruzích jezdí své Mistrovství světa se tu a tam na kopcích objevily. Ať již to byl německý URD C81 či Sauber SHS C6, ale nikdy se příliš nerozšířili. Třetí místo po první jízdě patřilo Curatolovi. Nesti udělal chybu a byl až za desátým místem. Ve druhé jízdě se pořadí trochu proházelo, když Mauro Nesti napravil své zaváhání a byl o šest sekund rychlejší než druhý Ital Curatolo. Nicméně v součtu zajel nejvyrovnaněji Baer a tak se i mohl těšit z prvního místa absolutní klasifikace. Dodejme, že spidery Osella PA9 obsadili první čtyři místa! To se na Ecce Homo nikdy žádnému typu nepodařilo. Formulové vozy letos zaostávaly za obvyklým výkonem, když nejrychlejší z nich byl západoněmecký kvalitní jezdec Frank Taubert, ovšem na šestnáctistovce March Formule VW.
Zato mezi domácími jezdci formule dominovali. Nejrychlejší byl Mičánek před Vorlem a až za nimi první spider s jezdcem Miroslavem Šrachtou. Pěkně ve své třídě zajel i Antonín Charouz, když zvítězil.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Fredy Baer | CH | Osella PA9/85 | 06:34,64 | 03:17,17 | 1. B6 |
2. | 18 | Roberto Curatolo | I | Osella PA9 | 06:35,53 | 03:15,80 | 2. B6 |
3. | 1 | Mauro Nesti | I | Osella PA8 | 06:46,32 | 03:09,91 | 3. B6 |
4. | 2 | Herbert Stenger | D | Osella PA7/9 | 06:48,76 | 03:18,30 | 4. B6 |
5. | 36 | Giovanni Rossi | F | BMW M1 | 06:51,53 | 03:24,20 | 1. B |
6. | 41 | Claude Francois Jeanneret | CH | Audi Quattro A2 | 06:52,64 | 03:26,15 | 2. B |
7. | 16 | Janos Toth | H | TOJ SC206 BMW | 06:54,04 | 03:26,59 | 5. B6 |
8. | 4 | Rolf Köppel | D | Sauber Ford | 06:57,65 | 03:27,66 | 6. B6 |
9. | 173 | Frank Taubert | D | March 79 V | 06:57,91 | 03:28,16 | 1. E |
10. | 3 | Dieter Bergermann | D | BGN-Osella PA8 | 07:00,38 | 03:26,81 | 7. B6 |
11. | 40 | Rolf Göring | D | BMW M1 | 07:01,83 | 03:30,57 | 3. B |
12. | 12 | Dezső Kiss | H | Osella BMW | 07:15,11 | 03:29,31 | 8. B6 |
13. | 164 | Klaus Stibitzky | D | Chevron F2 | 07:15,66 | 03:33,72 | 2. E |
14. | 5 | Hans Affentranger | CH | Lola T297 | 07:16,23 | 03:34,04 | 9. B6 |
15. | 167 | Urs Friedli | CH | Vee Max Super Vau | 07:21,78 | 03:39,61 | 3. E |
16. | 38 | Nicolas Claude Bührer | CH | Porsche 930 | 07:28,50 | 03:43,98 | 4. B |
17. | 146 | Jiří Mičánek | CZ | MTX 1-06 | 07:29,72 | 03:44,18 | 4. E |
18. | 149 | Jaroslav Vorel | CZ | MTX 1-06 | 07:30,46 | 03:44,39 | 5. E |
19. | 55 | Francis Dosieres | F | BMW 635 CSi | 07:31,65 | 03:45,76 | 1. A |
20. | 25 | Miroslav Šrachta | CZ | Spider Lada | 07:35,75 | 03:47,69 | 10. B6 |
21. | 140 | Václav Lím | CZ | Avia AE-3 | 07:36,42 | 03:46,35 | 6. E |
22. | 6 | Karel Jílek | CS | MTX 2-03 | 07:37,90 | 03:48,41 | 11. B6 |
23. | 139 | Paul Deisenroth | D | Formule Quattro | 07:39,53 | 03:47,87 | 7. E |
24. | 11 | Jiří Švec | CZ | Alfa Romeo | 07:39,65 | 03:48,43 | 12. B6 |
25. | 72 | Jozsef Cserkuti | H | BMW 635 CSi | 07:42,54 | 03:50,03 | 2. A |
26. | 148 | Jindřich Šafránek | CZ | MTX | 07:44,69 | 03:51,84 | 8. E |
27. | 60 | Herbert Hürter | D | Volvo 240 Turbo | 07:47,34 | 03:53,29 | 3. A |
28. | 53 | Anton Fischhaber | D | Alfa Romeo GTV | 07:47,63 | 03:53,69 | 4. A |
29. | 9 | Christian Brauer | D | Lola T296 | 07:48,23 | 03:52,10 | 13. B6 |
30. | 73 | Fritz Müller | D | BMW 635 CSi | 07:48,36 | 03:49,32 | 5. A |
31. | 155 | Jan Janků | CS | MTX 1-03 | 07:49,14 | 03:54,12 | 9. E |
32. | 154 | Ondrej Dobrota | SK | MTX 1-06 | 07:50,53 | 03:55,02 | 10. E |
33. | 172 | Erwin Heckmann | D | Van Diemen RF80 F. Ford | 07:51,44 | 03:53,91 | 11. E |
34. | 133 | Csaba Kesjár | H | MTX 1-06 | 07:52,28 | 03:55,86 | 12. E |
35. | 24 | Gebhard Zeller | D | Brixner Spider | 07:52,52 | 03:51,20 | 14. B6 |
36. | 150 | Josef Krečmer | CZ | MTX 1-01 | 07:52,70 | 03:54,53 | 13. E |
37. | 158 | Jan Urbánek | CZ | MTX 1-03 | 07:54,70 | 03:55,49 | 14. E |
38. | 156 | Pavel Kopeček | CZ | MTX 1-03 | 07:57,38 | 03:57,40 | 15. E |
39. | 26 | Marcel Pipek | CS | Spider Škoda | 07:58,09 | 03:58,28 | 15. B6 |
40. | 166 | Hilaire Diedenhofen | L | Ralt RT 1-4 | 07:58,30 | 03:56,10 | 16. E |
41. | 157 | László Oroszlán | H | FE | 07:58,51 | 03:57,89 | 17. E |
42. | 66 | Alois Ofak | D | Opel Ascona | 07:58,61 | 03:58,26 | 6. A |
43. | 136 | August Stawicki | D | Merlyn Zakspeed | 08:09,71 | 04:03,43 | 18. E |
44. | 31 | Milan Dorda | CZ | Škoda 130RS | 08:11,96 | 04:05,88 | 16. B6 |
45. | 63 | Rainer Fink | D | BMW 323 i | 08:14,03 | 04:03,99 | 7. A |
46. | 8 | Jozef Viskup | SK | MTX 2-03 Škoda Turbo | 08:15,09 | 03:58,48 | 17. B6 |
47. | 91 | Manfred Schübeck | D | VW Golf GTi | 08:16,55 | 04:10,23 | 8. A |
48. | 95 | Hubert Faller | D | VW Golf GTi | 08:17,29 | 04:05,96 | 9. A |
49. | 76 | Antonín Charouz | CZ | Škoda 130LR | 08:18,53 | 04:09,13 | 5. B |
50. | 46 | Harald Freitag | I | Opel Ascona | 08:20,02 | 04:09,63 | 6. B |
51. | 21 | Wolfgang Hentschel | D | Chevron EBS Ford | 08:20,28 | 03:54,10 | 18. B6 |
52. | 84 | "Gordon" | I | Renault 5 Turbo | 08:24,38 | 04:10,55 | 1. N |
53. | 100 | Nikolaus Trettl | I | VW Golf GTi | 08:24,66 | 04:10,75 | 10. A |
54. | 130 | Wolfgang Wöhner | DDR | MT 78/1 | 08:29,21 | 04:11,17 | 19. E |
55. | 83 | Giacomo Botti | I | Fiat Ritmo 130 | 08:32,02 | 04:15,55 | 2. N |
56. | 81 | Hartmut Böhme | D | BMW 323 i | 08:32,46 | 04:16,10 | 3. N |
57. | 153 | Manfred Kuhn | DDR | SEG Lada | 08:37,04 | 04:13,32 | 20. E |
58. | 152 | Hans Jürgen Vogel | DDR | MT 77-02 | 08:38,01 | 04:15,19 | 21. E |
59. | 131 | Volker Worm | DDR | MT 77-1 | 08:40,33 | 04:13,31 | 22. E |
60. | 101 | Kuno Meeh | D | VW Polo GT | 08:46,95 | 04:22,39 | 11. A |
61. | 48 | Roger Lernould | B | Opel Manta | 08:48,72 | 04:21,87 | 7. B |
62. | 52 | Franz-Josef Kuchenbrod | D | BMW 323 i | 08:50,17 | 04:22,38 | 12. A |
63. | 103 | František Došek | CZ | Škoda 120LS | 08:50,83 | 04:21,91 | 13. A |
64. | 134 | Eberhard Grüner | DDR | MT 80 | 08:51,35 | 04:12,43 | 23. E |
65. | 119 | František Kmeť | SK | Škoda 120LS | 08:55,60 | 04:27,06 | 19. B6 |
66. | 17 | Paul Hüttenmüller | D | Porsche | 08:55,70 | 04:25,32 | 20. B6 |
67. | 124 | Jürgen Jakob | D | Ford Escort RS | 08:58,21 | 04:28,74 | 4. N |
68. | 68 | Theresia Melichart | A | Mitsubishi Colt Turbo | 09:04,03 | 04:30,79 | 14. A |
69. | 174 | Willy Sippel | D | Royale F. Ford | 09:09,95 | 03:59,73 | 24. E |
70. | 32 | Libor Valenta | CZ | Škoda 130RS | 09:12,21 | 04:26,51 | 21. B6 |
71. | 125 | Bernd Jobst | D | VW Golf GTi | 09:15,00 | 04:37,38 | 5. N |
72. | 10 | Bernd Heinzeller | D | REX SP1 | 09:21,42 | 04:35,36 | 22. B6 |
73. | 108 | Jiří Voves | CZ | Škoda 120LS | 09:27,15 | 04:42,16 | 15. A |
74. | 104 | Vladimír Doubek | CZ | Škoda 120LS | 09:27,65 | 04:43,81 | 16. A |
75. | 109 | Oldřich Musil | CZ | Škoda 120LSA | 09:32,88 | 04:45,80 | 17. A |
76. | 105 | Rudolf Kuranda | CZ | Škoda 120LS | 09:34,28 | 04:46,37 | 18. A |
77. | 102 | Josef Hanuš | CZ | Škoda 120LS | 09:37,55 | 04:45,53 | 19. A |
78. | 117 | Josef Mlejnek | CZ | Škoda 130L | 09:41,26 | 04:45,41 | 20. A |
79. | 113 | Karel Pospíšil | CZ | Škoda 120LS | 09:58,09 | 04:58,69 | 21. A |
80. | 110 | Miroslav Nýdrle | CZ | Škoda 120LS | 09:59,63 | 04:50,29 | 22. A |
81. | 147 | Josef Silbrník | CZ | MTX F. Škoda | 10:14,84 | 04:39,93 | 25. E |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí