- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1987 / 38. závod - Španělský triumf
Favorizovanému Nestimu vyrostl v Evropě soupeř velmi zdatný v podobě Španěla Andrése Vilarina na spideru Lola T298. To byly dva rychlé spidery, proti kterým v absolutním pořadí bojovalo hned několik silných formulí. Předně to byly dva vozy týmu Rakušana Hasenbichlera (v jednom z nich startoval i náš zkušený pilot Mirek Adámek), dále Lola Markuse Hotze a Maurer F2 Horsta Fendricha. Ale v mokrém tréninku byl nakonec nejrychlejší Walter Pedrazza na spideru vlastní konstrukce. Vilarino v první jízdě potvrdil roli černého koně a vedl těsně před Nestim a zbytkem formulí vedených Adámkem! Ve druhé jízdě vidělo mnoho jezdců žlutý praporek, když olej ze Stengerova vozu pokropil trať, nikdo však jízdu neopakoval. Odpadl i Pedrazza. Nestimu nestačila ani druhá jízda k překonání ambiciózního a sympatického Španěla. Mnoho jezdců zrychlilo, i náš Adámek, ale bohužel to v součtu nestačilo a klesl na pátou příčku. Ve druhé jízdě zajel nejrychleji Hasenbichler na stejném voze, ale přesto se ještě před něj vtlačil Markus Hotz.
Za Adámkem si z našich dobře vedl Jaroslav Vorel, Václav Lím a nejrychlejší český pilot spideru Jiří Švec.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Andres Vilariňo | E | Lola BMW | 06:25,59 | 03:12,61 | 1. C3 |
2. | 1 | Mauro Nesti | I | Osella PA9 | 06:26,20 | 03:12,96 | 2. C3 |
3. | 50 | Markus Hotz | CH | Lola T86/50 H | 06:30,66 | 03:13,34 | 1. E |
4. | 62 | Karl Hasenbichler | D | HSS Audi Turbo | 06:31,55 | 03:12,67 | 2. E |
5. | 55 | Miroslav Adámek | CZ | HSS Audi Turbo | 06:31,95 | 03:15,12 | 3. E |
6. | 64 | Horst Fendrich | D | Maurer F2 | 06:41,93 | 03:20,55 | 4. E |
7. | 5 | Luigi Bormolini | I | Osella | 06:49,23 | 03:23,69 | 3. C3 |
8. | 54 | Werner Eckert | D | Crew F3 | 06:54,07 | 03:25,49 | 5. E |
9. | 7 | Kurt Buess | CH | Lola T298 | 06:55,07 | 03:27,22 | 4. C3 |
10. | 90 | Claude Francois Jeanneret | CH | Audi Quattro A2 | 06:55,69 | 03:27,77 | 1. B |
11. | 92 | Giovanni Rossi | F | Renault 5 Maxi Turbo | 06:58,94 | 03:27,61 | 2. B |
12. | 58 | Frank Taubert | D | March F3 | 06:59,45 | 03:29,10 | 6. E |
13. | 24 | Adriano Parlamento | I | March Hart | 07:01,96 | 03:29,48 | 5. C3 |
14. | 20 | Gebhard Zeller | D | Osella PA5 | 07:03,55 | 03:31,56 | 6. C3 |
15. | 40 | Jaroslav Vorel | CZ | KDV 2 | 07:04,60 | 03:32,23 | 7. E |
16. | 33 | Rolf Wieser | CH | Argo SV | 07:05,54 | 03:31,09 | 8. E |
17. | 15 | Helmut Kirchmeyer | D | March BMW | 07:06,38 | 03:30,29 | 7. C3 |
18. | 51 | Václav Lím | CZ | Avia AE 3/B | 07:12,67 | 03:36,09 | 9. E |
19. | 31 | Chris Vogler | D | Martini Audi | 07:17,20 | 03:36,06 | 10. E |
20. | 52 | Kurt Gewinnus | D | Ralt RT 3 F3 | 07:17,45 | 03:38,58 | 11. E |
21. | 63 | Rolf Köppel | D | TOY F2 | 07:21,52 | 03:35,56 | 12. E |
22. | 16 | Hans Affentranger | CH | Lola T297 | 07:21,95 | 03:40,13 | 8. C3 |
23. | 18 | Jiří Švec | CZ | Alfa Romeo C3 | 07:26,23 | 03:42,68 | 9. C3 |
24. | 76 | Rolf Göring | D | BMW M3 | 07:26,49 | 03:43,19 | 1. A |
25. | 23 | Viktor Mihálik | SK | VM Alfa Romeo | 07:27,60 | 03:42,06 | 10. C3 |
26. | 34 | Jindřich Šafránek | CZ | FM | 07:29,32 | 03:44,24 | 13. E |
27. | 86 | Jozsef Cserkuti | H | BMW M3 | 07:29,42 | 03:44,50 | 2. A |
28. | 161 | Ulli Melkus | DDR | MT 77-2 | 07:31,98 | 03:41,01 | 14. E |
29. | 75 | Nicolas Claude Bührer | CH | Porsche 930 Turbo | 07:32,50 | 03:44,66 | 3. B |
30. | 32 | Adolf Fešárek | CZ | Avia HM 87 | 07:38,98 | 03:48,87 | 15. E |
31. | 39 | Pavel Kopeček | CZ | MTX 1-03 | 07:40,55 | 03:48,69 | 16. E |
32. | 61 | Alexander Engelhard | D | Condor | 07:42,67 | 03:46,46 | 11. C3 |
33. | 78 | Peter Moczar | H | BMW 635 CSi | 07:43,05 | 03:51,37 | 3. A |
34. | 91 | Wilhelm Rinne | D | Porsche 911 SCRS | 07:44,36 | 03:52,13 | 4. B |
35. | 84 | Heinz Vöhringer | D | Ford Sierra Cosworth | 07:45,97 | 03:52,35 | 1. N |
36. | 166 | Wolfgang Günther | DDR | MT 77-2 Lada | 07:49,45 | 03:54,55 | 17. E |
37. | 89 | Peter Röllinghoff | D | BMW 325i | 07:53,49 | 03:55,36 | 4. A |
38. | 47 | Milan Kusý | CZ | FM | 07:56,52 | 03:57,41 | 18. E |
39. | 95 | Reinhard Schall | D | Toyota Corolla | 07:57,94 | 03:58,66 | 5. A |
40. | 46 | Erwin Heckmann | D | Van Diemen | 08:04,28 | 04:00,54 | 19. E |
41. | 80 | Giacomo Botti | I | BMW M3 | 08:07,52 | 04:02,78 | 2. N |
42. | 87 | Zoltán Barka | H | Ford Sierra | 08:12,78 | 04:04,44 | 3. N |
43. | 10 | Bernd Heinzeller | D | Rex SP1 Ford | 08:17,65 | 04:07,89 | 12. C3 |
44. | 164 | Henryk Opitz | DDR | MT 77-2 | 08:17,70 | 03:51,80 | 20. E |
45. | 98 | Manfred Lewe | D | VW Golf | 08:19,50 | 04:08,35 | 6. A |
46. | 116 | Jiří Patera | CZ | Lada VFTS | 08:25,89 | 04:12,61 | 5. B |
47. | 81 | Jürgen Jakob | D | Ford Sierra Cosworth | 08:28,64 | 04:12,96 | 4. N |
48. | 88 | Bernd Frank | D | Ford Sierra | 08:28,71 | 04:12,75 | 5. N |
49. | 97 | Petr Vojáček | CZ | Toyota Corolla | 08:33,35 | 04:16,06 | 7. A |
50. | 132 | Kuno Meeh | D | VW Polo | 08:34,09 | 04:15,69 | 8. A |
51. | 114 | Pavel Dvořák | CZ | Lada VFTS | 08:35,31 | 04:09,90 | 6. B |
52. | 71 | Rudolf Záveský | CZ | Škoda 130RS | 08:35,55 | 04:17,06 | 13. C3 |
53. | 115 | Lubomír Honek | CZ | Lada VFTS | 08:36,34 | 04:17,02 | 7. B |
54. | 113 | Jaromír Malý | CZ | Lada VFTS | 08:36,89 | 04:17,79 | 8. B |
55. | 44 | Tomáš Karhánek | CZ | FM | 08:43,00 | 04:04,23 | 21. E |
56. | 41 | Günther Obermüller | A | FF | 08:43,26 | 04:19,32 | 22. E |
57. | 118 | Karel Pospíšil | CZ | Lada VFTS | 08:44,20 | 04:21,63 | 9. B |
58. | 93 | Paul Hüttenmüller | D | Porsche Turbo | 08:45,88 | 04:22,53 | 10. B |
59. | 163 | František Došek | CZ | Škoda 130L | 08:46,71 | 04:22,97 | 9. A |
60. | 153 | Karel Patočka | CZ | Škoda 130L | 08:48,61 | 04:23,31 | 10. A |
61. | 141 | Willi Zeitler | D | Talbot Samba | 08:50,18 | 04:23,33 | 11. A |
62. | 123 | Peter Kubli | CH | VW Golf | 08:54,28 | 04:26,45 | 6. N |
63. | 14 | Edward Kinderman | PL | EK 85 Prototyp | 08:56,31 | 04:26,85 | 14. C3 |
64. | 22 | Jan Kučera | CZ | Škoda 130RS | 08:57,08 | 04:27,47 | 15. C3 |
65. | 139 | Otakar Krámský | CZ | Škoda 130L | 08:59,29 | 04:24,26 | 12. A |
66. | 100 | Theresia Melichart | A | Mitsubishi Colt 1400 Turbo | 08:59,96 | 04:27,13 | 13. A |
67. | 131 | Josef Mlejnek | CZ | Škoda 130L | 09:00,32 | 04:29,53 | 14. A |
68. | 119 | Hans Zwahlen | CH | VW Golf | 09:01,45 | 04:30,38 | 7. N |
69. | 122 | Bernhard Gassler | A | Toyota Corolla | 09:02,74 | 04:30,39 | 8. N |
70. | 124 | Klaus Müller | D | Peugeot 205 GTi | 09:07,31 | 04:32,65 | 9. N |
71. | 136 | František Blažíček | CZ | Škoda 130L | 09:08,75 | 04:34,14 | 15. A |
72. | 117 | Vlastimil Lukeš | CZ | Lada | 09:08,90 | 04:29,89 | 11. B |
73. | 147 | Jiří Lipina | CZ | Škoda 130L | 09:09,22 | 04:33,65 | 16. A |
74. | 120 | Hans-Dieter Melzer | D | Peugeot 205 | 09:09,36 | 04:31,52 | 10. N |
75. | 162 | Ivo Liberda | CZ | Škoda 120LS | 09:18,23 | 04:38,15 | 17. A |
76. | 72 | František Votoupal | CZ | NSU Spider | 09:18,39 | 04:34,38 | 16. C3 |
77. | 79 | Péter Takácz | H | BMW M3 | 09:18,66 | 04:17,36 | 11. N |
78. | 168 | Jerzy Franek | PL | Lada 2105 | 09:23,28 | 04:36,93 | 18. A |
79. | 152 | Bohumír Adámek | CZ | Škoda 130L | 09:30,14 | 04:45,03 | 19. A |
80. | 169 | Andrej Ptak | PL | Lada 2105 | 09:30,76 | 04:43,84 | 20. A |
81. | 154 | Jan Mrázek | CZ | Škoda 130L | 09:34,52 | 04:47,19 | 21. A |
82. | 144 | Jaroslav Ryšavý | CZ | Škoda 130L | 09:35,81 | 04:45,46 | 22. A |
83. | 143 | Miroslav Nýdrle | CZ | Škoda 120LS | 09:38,07 | 04:47,84 | 23. A |
84. | 110 | Eric Petre | B | VW Polo GTi | 09:39,28 | 04:47,89 | 12. N |
85. | 106 | Richard Martinek | A | VW Golf | 09:42,04 | 04:50,75 | 13. N |
86. | 111 | Max Holzfurtner | D | VW Polo | 09:42,72 | 04:49,53 | 14. N |
87. | 167 | Henryk Mandera | PL | Lada 2105 | 09:47,68 | 04:50,64 | 24. A |
88. | 109 | Willy Wiener | D | VW Golf | 09:49,46 | 04:53,52 | 15. N |
89. | 127 | Hannes Wurm | A | Renault 5 GT Turbo | 09:51,49 | 04:54,57 | 16. N |
90. | 133 | Herbert Vogl | D | Lancia A 112 Abarth | 09:59,36 | 04:59,22 | 25. A |
91. | 138 | Vladimír Kodar | CZ | Škoda 130L | 10:20,45 | 04:57,70 | 26. A |
92. | 145 | Horst Stránský | CZ | Škoda 130L | 10:53,63 | 04:29,56 | 27. A |
93. | 30 | Paul Deisenroth | D | Formula Quattro | 18:41,50 | 14:58,06 | 23. E |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí