- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1988 / 39. závod - Nerovný souboj
Ecce Homo 1988 je charakteristické nerovnými podmínkami při přeháňkách. A tak se stalo, že nejrychlejší jezdce dokončil až na 9.místě. Tím nejrychlejším byl starý známý Herbert Stenger, který zajel první jízdu skutečně skvěle. Jen těsně za ním byl Mauro Nesti. Příliš nezaostával ani Pedrazza a Vilarino. Formule jakoby neměly šanci vyhrát. Jenže před startem druhé jízdě začalo pršet, start byl o půl hodiny odložen. Jelo se na mokrých pneumatikách, ale někteří zkoušeli i suché, ale značně zaostali (Nesti, Stenger, Darbellay i další). Ital Parlamento převrátil svůj March v Sojkově zatáčce, ale jeho zranění nebylo vážné. Příď jeho vozu však už nikdy nepřipomínala March, ale Osellu, z níž použil přední násadu. Naopak tato situace prospěla našemu Adámkovi, který se vyšplhal v absolutním pořadí na fantastické druhé místo jen těsně za Horsta Fendricha. Nakonec byly na prvním čtyřech místech samé formule, což Šternberk již dlouho nepamatuje.
Co řekl po závodě Miroslav Adámek, tradičně nejrychlejší náš jezdec? "Druhé místo by všichni brali a já jsem naštvaný. Měl jsem ideálně seřízený podvozek, vyladěný motor a cítil se ve formě. Dokonce na traťový rekord. Podle toho vypadaly i tréninkové časy - v klidu první a třetí místo. Jenže ve druhé tréninkové jízdě už klesal tlak v turbodmychadle a až po dvanácté hodině večerní jsme objevili závadu - poškozený ventil. Vyměnili jsme také převodovku, bohužel zklamala nás pětka. Nemohl jsem ji zařadit, ale na to jsem přišel až po závodě. Ve druhé jízdě mně naopak přálo štěstí, protože soupeřům víc pršelo, ale tak blizoučko vítězství až nikdy nebudu" Za Adámkem se naskládali nejlepší jezdci formulí Mondial v čele s Vorlem, Mičánkem a Límem. Až kus za nimi byl nejlepší spider s Miroslavem Šrachtou za volantem.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 52 | Horst Fendrich | D | Maurer F2 | 06:41,74 | 03:12,37 | 1. E |
2. | 50 | Miroslav Adámek | CZ | HSS Audi CanAm | 06:44,85 | 03:15,06 | 2. E |
3. | 55 | Markus Hotz | CH | Lola T87/50 | 06:51,26 | 03:14,15 | 3. E |
4. | 59 | Erich Höhmann | D | Spirit F2 | 06:55,65 | 03:18,00 | 4. E |
5. | 33 | Andres Vilariňo | E | Lola Repsol | 06:58,00 | 03:11,27 | 1. C3 |
6. | 51 | Josef Binder | CH | Ralt RT1 | 07:00,44 | 03:18,48 | 5. E |
7. | 23 | Walter Pedrazza | A | PRC C3 | 07:03,43 | 03:11,16 | 2. C3 |
8. | 1 | Mauro Nesti | I | Osella PA9 | 07:06,39 | 03:09,91 | 3. C3 |
9. | 22 | Herbert Stenger | D | Sachs C3 | 07:07,38 | 03:09,23 | 4. C3 |
10. | 186 | Jaroslav Vorel | CZ | KDV 3 /1600 | 07:12,38 | 03:29,17 | 6. E |
11. | 171 | Jiří Mičánek | CZ | MTX 1-06 Lada | 07:17,17 | 03:31,59 | 7. E |
12. | 54 | Uwe Wolpert | D | Ralt RT 30 F3 | 07:18,08 | 03:32,50 | 8. E |
13. | 2 | Philippe Darbellay | CH | Lucchini S288 | 07:19,60 | 03:13,06 | 5. C3 |
14. | 182 | Václav Lím | CZ | Avia AE 3M | 07:27,63 | 03:35,29 | 9. E |
15. | 3 | Luigi Bormolini | I | Osella PA9 | 07:33,62 | 03:24,60 | 6. C3 |
16. | 21 | Janos Toth | H | Osella BMW | 07:38,64 | 03:32,12 | 7. C3 |
17. | 164 | Adolf Fešárek | CZ | Avia | 07:38,80 | 03:40,37 | 10. E |
18. | 15 | Miroslav Šrachta | CZ | MTX 2-03 BMW | 07:39,22 | 03:36,75 | 8. C3 |
19. | 18 | Gebhard Zeller | D | Osella PA5 | 07:39,29 | 03:28,30 | 9. C3 |
20. | 190 | Ulli Melkus | DDR | Formel | 07:44,63 | 03:41,07 | 11. E |
21. | 140 | Wolfgang Böhme | D | BMW M3 | 07:47,00 | 03:40,58 | 1. A |
22. | 180 | Josef Krečmer | CZ | MTX 1-06 FŠ | 07:47,01 | 03:44,74 | 12. E |
23. | 143 | Rolf Göring | D | BMW M3 | 07:50,38 | 03:43,31 | 2. A |
24. | 25 | Giovanni Rossi | F | Renault 5 Maxi Turbo | 07:54,05 | 03:34,82 | 1. B |
25. | 58 | Herbert Morent | D | March 803 Alfa Romeo | 07:56,91 | 03:41,46 | 13. E |
26. | 44 | Claude Francois Jeanneret | CH | Ford Sierra | 07:57,32 | 03:39,21 | 3. A |
27. | 144 | Jozsef Cserkuti | H | BMW M3 | 08:00,09 | 03:43,79 | 4. A |
28. | 27 | Ilja Tchoubrikov | BG | Peugeot 205 Turbo 16 | 08:00,50 | 03:52,45 | 2. B |
29. | 141 | Francis Dosieres | F | BMW M3 | 08:02,07 | 03:40,65 | 5. A |
30. | 16 | Jiří Švec | CZ | Alfa Romeo 2000 | 08:03,23 | 03:44,28 | 10. C3 |
31. | 26 | Wilhelm Rinne | D | Porsche 911 SCRS | 08:12,01 | 03:52,25 | 3. B |
32. | 193 | Ondrej Dobrota | SK | MTX 1-06 | 08:17,91 | 03:42,62 | 14. E |
33. | 87 | Zoltán Barka | H | Ford Sierra | 08:18,25 | 03:53,75 | 1. N |
34. | 11 | Viktor Mihálik | SK | Alfa Romeo C3 | 08:18,56 | 03:39,30 | 11. C3 |
35. | 8 | Marco Heer | CH | PRC 3 | 08:20,25 | 03:50,93 | 12. C3 |
36. | 60 | Renate Sieber | A | Ralt RT 3 F3 | 08:21,27 | 03:38,45 | 15. E |
37. | 40 | Georg Eichelle | D | Ford Sierra | 08:27,36 | 03:47,78 | 2. N |
38. | 63 | Fiorenzo Capuzzo | I | Van Diemen | 08:28,93 | 03:54,63 | 16. E |
39. | 130 | Antonín Charouz | CZ | Toyota Corolla | 08:33,47 | 03:59,59 | 6. A |
40. | 38 | Bernd Frank | D | Ford Sierra | 08:34,35 | 03:59,64 | 3. N |
41. | 14 | Jaromír Pavlíček | CZ | Tatra 2000/6 MTX | 08:34,92 | 04:00,61 | 13. C3 |
42. | 200 | Mauriccio Ciccale | I | Ford Sierra | 08:35,64 | 03:59,42 | 4. N |
43. | 43 | Michael Widmann | D | Ford Sierra | 08:37,84 | 03:55,13 | 5. N |
44. | 189 | Dietmar Inensee | DDR | Formel | 08:38,65 | 03:47,44 | 17. E |
45. | 153 | Pavel Dvořák | CZ | Lada VFTS | 08:39,07 | 04:07,94 | 4. B |
46. | 10 | Hans Affentranger | CH | Lola T297 | 08:40,46 | 03:45,26 | 14. C3 |
47. | 100 | Josef Michl | CZ | Škoda 130L | 08:50,62 | 04:15,97 | 7. A |
48. | 192 | Hans Jürgen Vogel | DDR | FE | 08:52,96 | 03:53,84 | 18. E |
49. | 31 | Wolfgang Schrauf | A | De Tomaso Pantera GT4 R | 08:53,90 | 04:15,75 | 5. B |
50. | 146 | Péter Takácz | H | BMW M3 | 08:57,96 | 04:16,08 | 8. A |
51. | 20 | Hans Janeček | CS | Spider Fiat | 08:58,17 | 04:11,19 | 15. C3 |
52. | 191 | Manfred Günther | DDR | Formel | 08:58,36 | 03:50,41 | 19. E |
53. | 92 | Erwin Hafner | A | Fiat Ritmo | 08:59,26 | 04:21,66 | 9. A |
54. | 168 | August Stawicki | D | Merlyn | 09:00,65 | 03:59,73 | 20. E |
55. | 121 | Jozef Viskup | SK | Škoda 130L | 09:04,11 | 04:19,79 | 10. A |
56. | 179 | Luboš Karkoška | CZ | MTX FŠ 88 | 09:04,90 | 04:15,43 | 21. E |
57. | 90 | Alwin Maag | CH | Renault 5 Turbo | 09:04,91 | 04:16,74 | 6. N |
58. | 119 | Karel Patočka | CZ | Škoda 130L | 09:07,15 | 04:23,01 | 11. A |
59. | 112 | Otakar Krámský | CZ | Škoda 130L | 09:07,72 | 04:22,46 | 12. A |
60. | 113 | Petr Bold | CZ | Lada 2105 MTX | 09:07,84 | 04:25,24 | 13. A |
61. | 39 | Jürgen Jakob | D | Ford Sierra | 09:07,89 | 03:59,28 | 7. N |
62. | 151 | Karel Pospíšil | CZ | Lada VFTS | 09:09,07 | 04:18,46 | 6. B |
63. | 196 | Miroslav Krachulec | PL | Mazda Familia | 09:09,22 | 04:22,47 | 8. N |
64. | 172 | Peter Ruisl | SK | FM-1-BL | 09:09,84 | 03:56,53 | 22. E |
65. | 188 | Henryk Opitz | DDR | Formel | 09:09,95 | 03:54,21 | 23. E |
66. | 101 | František Došek | CZ | Škoda 130L | 09:10,40 | 04:28,43 | 14. A |
67. | 197 | János jun. Toth | H | BMW 325 ix | 09:12,60 | 04:19,41 | 9. N |
68. | 131 | Janos Klink | H | Toyota Corolla | 09:14,64 | 04:26,34 | 15. A |
69. | 122 | Jiří Zbožínek | CZ | Škoda 130L | 09:14,71 | 04:20,34 | 16. A |
70. | 76 | Bernhard Gassler | A | Toyota | 09:15,73 | 04:21,54 | 10. N |
71. | 85 | Hannes Wurm | A | Renault 5 GT Turbo | 09:20,09 | 04:18,40 | 11. N |
72. | 88 | Paul Hüttenmüller | D | Ford Sierra | 09:20,16 | 04:23,78 | 12. N |
73. | 116 | Josef Mlejnek | CZ | Škoda 130L | 09:22,86 | 04:24,43 | 17. A |
74. | 173 | Emil Krecl | CZ | MTX 1-06 FŠ | 09:23,03 | 04:08,35 | 24. E |
75. | 34 | Edward Kinderman | PL | EK Prototyp 85 | 09:24,49 | 04:32,92 | 16. C3 |
76. | 74 | Josef Forster | D | Peugeot 205 GTi | 09:25,75 | 04:33,40 | 13. N |
77. | 126 | Jiří Lipina | CZ | Škoda 130L | 09:27,05 | 04:28,65 | 17. A |
78. | 81 | Max Holzfurtner | D | VW Golf | 09:27,27 | 04:26,41 | 14. N |
79. | 145 | Theresia Melichart | A | Mitsubishi Colt | 09:28,64 | 04:30,35 | 19. A |
80. | 166 | Urs Hauenstein | CH | MTX 1-05 FŠ | 09:28,76 | 04:24,36 | 25. E |
81. | 107 | František Blažíček | CZ | Škoda 130L | 09:29,07 | 04:29,61 | 20. A |
82. | 78 | Klaus Müller | D | Peugeot 205 | 09:30,89 | 04:32,94 | 15. N |
83. | 155 | Ryzsard Trczynski | PL | Lada VFTS | 09:31,17 | 04:41,21 | 7. B |
84. | 83 | Richard Martinek | A | VW Golf | 09:38,50 | 04:37,54 | 16. N |
85. | 154 | Lubomír Honek | CZ | Toyota Corolla | 09:41,31 | 04:12,62 | 21. A |
86. | 89 | Armin Limmer | D | Fiat Ritmo Abarth | 09:45,87 | 04:43,80 | 17. N |
87. | 105 | Bohumír Adámek | CZ | Škoda 130L | 09:47,98 | 04:35,32 | 22. A |
88. | 111 | Vladimír Kodar | CZ | Škoda 130L | 09:48,07 | 04:36,83 | 23. A |
89. | 96 | Ivo Král | CZ | Škoda 130LR | 09:49,56 | 04:35,76 | 8. B |
90. | 37 | Luboš Ježek | CZ | Škoda 130RS | 09:55,49 | 04:42,23 | 17. C3 |
91. | 82 | Willy Wiener | D | VW Golf | 10:02,97 | 04:52,96 | 18. N |
92. | 104 | Jaroslav Jiřík | CZ | Škoda 120LS | 10:23,60 | 04:57,89 | 24. A |
93. | 163 | Paul Deisenroth | D | Formel Quattro | 11:13,72 | 03:43,84 | 26. E |
94. | 175 | Petr Doležal | CZ | FM | 11:18,33 | 03:52,50 | 27. E |
95. | 110 | Ivo Liberda | CZ | Škoda 130L | 11:45,27 | 05:11,33 | 25. A |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí