- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1997 / 48. závod - Spidery opět dominují
U tovární Oselly vystřídal Dantiho místo Irlando. Okamžitě se s ním muselo počítat k největším favoritům. Nejvážnějším soupeřem mu měl být tradičně stále rychlejší Němec Faustmann. Tito dva piloti patří pravidelně na každém evropských kopcích k rivalům. Každý startuje v jiné skupině (CN a C3), ale rozdávají si to v boji o absolutní prvenství v jednotlivých závodech. Faustmann prokázal již v tréninku, že svůj vůz dopracoval k dokonalosti a zajel 3:02,54 - tedy nejlepší čas, který kdy byl v tréninku dosažen. Irlando zaostal o plných 10 sekund, protože trať jel poprvé. V první závodní jízdě se dokázal Němec ještě zlepšit a byl pouhých 10 setin za rekordem. Naopak Irlando první jízdu pokazil. Druhá jízda bylo trochu obdobou té první, jen problémy měl Faustmann a skvělý čas zajel Irlando. V konečném účtování zvítězil Faustmann, Irlando byl těsně druhý.
Zajímavý souboj se odehrál mezi našimi dvěma zástupci ve skupině CN. Po první jízdě ještě vedl Krečmer, ale ve druhé Mičánek zrychlil a strhl vítězství v domácím šampionátu na svoji stranu.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Rüdiger Faustmann | D | Faust P 94 Opel | 06:15,64 | 03:02,49 | 1. C3 |
2. | 14 | Pasquale Irlando | I | Osella PA20/S BMW | 06:18,46 | 03:05,13 | 1. CN |
3. | 11 | Giulio Regosa | I | Rebo Sport BMW | 06:21,14 | 03:09,52 | 2. CN |
4. | 7 | Hermann Waldy | A | Reynard 92D Ford | 06:24,69 | 03:11,82 | 1. D |
5. | 5 | Fausto Bormolini | I | Lucchini P3-94M | 06:25,24 | 03:12,43 | 3. CN |
6. | 3 | Jiří Mičánek | CZ | Lucchini P3-95M BMW | 06:29,42 | 03:12,77 | 4. CN |
7. | 12 | Josef Krečmer | CZ | Lucchini P3-96M BMW | 06:31,59 | 03:15,15 | 5. CN |
8. | 36 | Norbert Binder | A | Reynard 89D | 06:38,08 | 03:16,70 | 2. D |
9. | 8 | Rolf Köppel | D | PRC M91 BMW | 06:40,43 | 03:19,68 | 2. C3 |
10. | 6 | Luigi Bormolini | I | Osella PA9 | 06:41,16 | 03:18,90 | 3. C3 |
11. | 23 | Erich Öppinger | D | Osella PA9 | 06:43,15 | 03:21,55 | 4. C3 |
12. | 38 | Adolf Fešárek | CZ | Reynard 923 Opel | 06:43,81 | 03:21,72 | 1. E |
13. | 9 | Adriano Parlamento | I | March 79S BMW | 06:48,39 | 03:23,23 | 5. C3 |
14. | 37 | Helmut Mitter | A | Maurer F2 Yamaha | 06:58,80 | 03:28,22 | 3. D |
15. | 10 | Ivo Palmi | CZ | Eufra Tark Aleko | 06:59,67 | 03:29,78 | 2. E |
16. | 25 | Josef Prasser | A | Tiga Yamaha | 07:03,76 | 03:29,22 | 6. C3 |
17. | 105 | Otakar Krámský | CZ | BMW M3 | 07:05,46 | 03:32,43 | 1. A |
18. | 70 | Herbert Stolz | A | Porsche Carrera | 07:05,99 | 03:30,26 | 1. H |
19. | 45 | Miroslav Fajkus | CZ | Ralt RT 5 VW | 07:08,53 | 03:24,25 | 3. E |
20. | 95 | Jiří Zbožínek | CZ | Audi 80 Quattro | 07:11,27 | 03:35,60 | 1. ST |
21. | 76 | Peter Röllinghoff | D | BMW M3 Sport Evo | 07:11,93 | 03:35,71 | 2. H |
22. | 27 | Georg Olbrich | D | Rigol Sport C3 | 07:13,06 | 03:34,79 | 7. C3 |
23. | 106 | Jaromír Malý | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:16,03 | 03:37,77 | 2. A |
24. | 108 | Vladimír Liška | CZ | BMW M3 | 07:22,33 | 03:40,02 | 3. A |
25. | 71 | Michael Endress | D | Audi 80 C Coupe | 07:26,50 | 03:42,76 | 3. H |
26. | 146 | Tomáš Vavřinec | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:29,68 | 03:44,50 | 1. N |
27. | 151 | Hervé Puigrenier | F | Ford Escort RS Cosworth | 07:31,78 | 03:44,78 | 2. N |
28. | 84 | Helmut Maier | D | VW Golf Spiess | 07:32,17 | 03:45,65 | 4. H |
29. | 145 | Petr Vojáček | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:35,16 | 03:46,88 | 3. N |
30. | 149 | Roland Wanek | D | BMW M3 Coupe | 07:36,38 | 03:48,13 | 4. N |
31. | 51 | Pavel Kurka | CZ | FM 1600 Lada | 07:39,40 | 03:48,05 | 4. E |
32. | 107 | Niko Pulič | CR | Ford Escort RS Cosworth | 07:40,95 | 03:50,03 | 4. A |
33. | 147 | Peter Jureňa | SK | Ford Escort RS Cosworth | 07:41,06 | 03:49,59 | 5. N |
34. | 152 | Jiří Voves | CZ | BMW M3 | 07:41,77 | 03:49,44 | 6. N |
35. | 59 | Roman Hora | CZ | MTX 1-10 FŠ | 07:42,29 | 03:50,90 | 5. E |
36. | 150 | Miroslav Nýdrle | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:43,42 | 03:51,35 | 7. N |
37. | 156 | Petr Ponížil | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 08:08,50 | 04:02,98 | 8. N |
38. | 164 | Sepp Strobl | A | Opel Astra GSi 16V | 08:09,00 | 04:03,99 | 9. N |
39. | 161 | Walter Struckmann | D | Opel Kissling 16V | 08:09,93 | 04:04,32 | 10. N |
40. | 168 | Radim Freiberg | CZ | Renault Clio Williams 16V | 08:12,14 | 04:05,64 | 11. N |
41. | 117 | Eduard Patera | CZ | Citroen ZX | 08:14,06 | 04:06,86 | 5. A |
42. | 115 | Petr Müller | CZ | Ford Escort RS | 08:14,97 | 04:06,33 | 6. A |
43. | 162 | Milan Tichý | CZ | Opel Astra GSi 16V | 08:19,12 | 04:08,33 | 12. N |
44. | 126 | Vladimír Doubek | CZ | Suzuki Swift GTi | 08:21,54 | 04:09,12 | 7. A |
45. | 167 | Franz Landstetter | A | Renault Clio Williams | 08:22,49 | 04:10,93 | 13. N |
46. | 20 | Markus Schrotter | A | PRC M 91 | 08:26,16 | 04:04,52 | 8. C3 |
47. | 171 | Armin Limmer | D | Fiat Tipo 16V | 08:34,77 | 04:16,80 | 14. N |
48. | 169 | Hans Zwahlen | CH | Renault Clio 2.0 | 08:35,57 | 04:16,31 | 15. N |
49. | 181 | Josef Forster | D | Peugeot 205 Rallye | 08:36,19 | 04:16,86 | 16. N |
50. | 141 | Pavel Omelka | CZ | Škoda 136L Favorit | 08:41,04 | 04:20,14 | 8. A |
51. | 132 | Radim Ježek | CZ | Škoda 136L Favorit | 08:45,77 | 04:21,64 | 9. A |
52. | 130 | Josef Stočes | CZ | Škoda Felicia | 08:52,87 | 04:25,58 | 10. A |
53. | 140 | Michal Slováček | CZ | Lada Samara | 09:06,43 | 04:26,94 | 11. A |
54. | 90 | Oskar Král | CZ | Škoda 130RS | 09:52,43 | 04:55,64 | 5. H |
55. | 135 | Michal Matula | CZ | Škoda 136L Favorit | 10:03,47 | 04:53,94 | 12. A |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí