Menu

1999 / 50. závod - Po dlouhé době padl opět rekord!

Již startovní listina převzatých jezdců slibovala velký boj a přímo kladla otázku: "padne letos rekord?" Připomeňme, že ho držel Španěl Vilariňo na spideru Lola T298 BMW z roku 1993. Přejímka jezdců proběhla bez problémů. Nehomologovaná nádrž ve voze Lancia Delta Integrale mnohonásobného vítěze rakouského Berg Rallye Cupu, Felixe Pailera, tomuto jezdci znemožnila start, protože technici Lanciu nepustili. Zajímavostí byl start švýcarského jezdce Markuse Hotze, který na Ecce Homo dojel už i na třetím místě absolutně (Lola F3000), ale tentokrát zde startoval "jen rekreačně" na Formuli Ford.

Trať Ecce Homo byla na několika místech pokryta novým povrchem a první tréninkové časy vozů skupiny N naznačili, že se letos pojede rychleji než loni. Dodejme, že v tréninkových jízdách nechal za sebou snad nejnabitější konkurenci ze všech skupin Vonka na stroji BMW M3. Podobně skvěle zajel Liška skupinu A. Mezi spidery byl nejrychlejší podle předpokladů Ital Tschager na Lucchini, když se konkurence v této nejatraktivnější skupině ochudila nepřítomností Irlanda, Stengera a Regosy. Nicméně to neubírá na hodnotě času, kterého dosáhl Krečmer na Lucchini, když byl ve skupině hned druhý a zaostal pouze 1,5 sekundy za Italem. Trénink byl však konečnou pro naše další želízka v ohni absolutní klasifikace. Mičánek i Krámský měli technické problémy a do závodu vůbec nenastoupili. Nejlepší časy v tréninku však patřili vozům Formule 3000. Nejlépe nakonec zajel Leitgeb, ale Fendrich, Szász i Taubert mu rozhodně nedávali klid. Rekord se zatím ani nezachvěl, vždyť fenomenální Vilariňo dokázal zajiet i v tréninku čas blízký rekordu, což se zatím ani Leitgebovi nepodařilo.

Počasí bylo "moudré" i v neděli, a tak se početným houfům diváků představili jezdci na suché vozovce. Vedoucí jezdec ME ve skupině N, mladý Doubek, měl v první jízdě problémy, které vyvrcholily přetočením vozu v jedné ze zatáček a bylo jasné, že na první místa nedosáhne. Drobné potíže na voze BMW Jana Vonky posunuly nejrychlejšího muže tréninku na čtvrtou pozici. Přesto v této skupině zazářil jiný český jezdec, Jaromír Malý, když zcela deklasoval konkurenci neuvěřitelným časem 3:43,81. Za ním se umístil Slovák Jureňa a Němec Wanek. Problémy po tréninku pokračovaly i v závodě pro Vavřince, který už svého Forda odstavil na vedlejší kolej a brzy vyjede s Mitsubishi Lancer Evo VI. Skupina A patřila opět dobře jedoucímu Liškovi, když porazil i favorizovaného Chorvata Puliče, který startuje za stáj BMW Team Krámský. Zajímavý byl i souboj spiderů, kde zrychlil Italský jezdec Napione, startující s tovární podporou Oselly, a tak po Adámkovi druhý nejrychlejší Čech na tomto kopci, Krečmer, klesl na třetí pozici. Formule patřily opět Rakušanovi Leitgebovi, který zajel slibných 3:04,47 (rekord je 3:02,37). Hned za ním se tísnili Fendrich (3:04,77) Szász (3:06,15) a nejlepší spider Tschagera (3:06,85). Nejrychlejší Čech Krečmer byl šestý (3:12,88). Ve skupinách H+F, tedy upravených cestovních speciálů, bojoval Gabat na Fordu (3:31,89) se Stolzem na krásném Porsche (3:33,19).

Druhá jízda již určovala celkové pořadí v závodě. Skupinu N vyhrál, podobně jako všechny závody ve kterých letos startoval, Jaromír Malý. Vonka zajel druhý nejrychlejší čas, Doubek čtvrtý, ale Vonkovi to nestačilo na lepší než třetí místo (o dvě desetiny) a Doubek měl velkou časovou ztrátu z první jízdy. Celkově druhý ve skupině N byl Wanek. Ve skupině A se podařilo Puličovi dostat před Lišku, před Italem di Giuseppem si třetí místo udržel Šenkýř. Mezi spidery se pořadí nezměnilo, na rekord žádný z nich nedosáhl, ba naopak, kromě Napioneho, který opět zrychlil se ostatní jezdci zhoršili, snad důsledkem zbytků oleje na trati. Vyhrál Tschager před Napionem a Krečmerem. Ani zvýšené úsilí Stolze ve skupině H nestačilo na rychlý Escort Rakušana Gabata, takže Stolz odešel poprvé mezi "plechovými" vozy poražen. Ne však tak docela, protože Gabat startoval ve skupině F. Drama vrcholilo, když se k cíli blížil Maďar Lászlo Szász na ex-Sospiri Reynardu 93D a po průjezdu cílovou čárou padl letitý rekord. Maďar zajel fantastických 3:01,18. Vilariňo se do Šternberku asi už nikdy nevrátí, protože letos zřejmě svou jezdeckou kariéru ukončí, ale faktem je, že on zajel svůj rekord v první jízdě a ve druhé, kdy snad každý čekal prolomení hranice 3 minut, mu praskla pneumatika. Nicméně nový rekord byl na světě. Aby nikdo nepochyboval o tom, že letošní Ecco Homo nebylo dost rychlé, překonal starý rekord i Leitgeb, když zajel 3:01,36 což mu stačilo na celkové prventsví časem 6:05,83 a překonání rekordu v součtu obou jízd. Fendrich měl na trati problémy a klesl na celkové čtvrté místo za Tschagera. škoda, že na startu první jízdy vypověděl službu Reynard Němce Tauberta, který s tímto rychlým vozem F3000 teprve začíná, ale v Německu patří po dlouhá léta ke špičce ve formuli 3.

Výsledky závodu

poř. s.č. jezdec nár. vůz součet nej. čas skupina
1. 5 Walter Leitgeb A Reynard 95D Fadewa 06:05,83 03:01,36 1. DE
2. 2 László Szász H Reynard 93D Zytec 06:07,33 03:01,18 2. DE
3. 31 Franz Tschager I Lucchini BMW 06:16,92 03:06,85 1. CN
4. 1 Horst Fendrich D Reynard 95D 06:18,74 03:04,77 3. DE
5. 9 Renzo Napione I Osella PA20/97 06:23,27 03:11,60 2. CN
6. 10 Josef Krečmer CZ Lucchini P3-96M 06:28,14 03:12,88 3. CN
7. 21 Ivo Palmi CZ Eufra 06:45,58 03:21,98 4. DE
8. 22 Miroslav Fajkus CZ Ralt RT5 VW 06:47,95 03:23,45 5. DE
9. 11 Hermann Waldy A Martini PRC 06:50,50 03:22,95 6. DE
10. 34 Ivano De Pellegrini I Lucchini BMW 06:59,35 03:29,01 4. CN
11. 16 Heinz Scherle D Reynard 873 06:59,58 03:28,30 7. DE
12. 19 Lumír ml. Firla CZ Opel Lotus 07:01,17 03:29,20 8. DE
13. 52 Günther Gabat A Ford Escort RS Cosworth 07:03,49 03:31,60 1. HFB
14. 50 Herbert Stolz A Porsche 911 Carrera RSR 07:05,07 03:31,88 2. HFB
15. 93 Niko Pulič CR BMW M3 07:17,31 03:37,45 1. A
16. 91 Vladimír Liška CZ BMW M3 07:18,62 03:38,71 2. A
17. 33 Josef Prasser A Tiga Yamaha 07:28,18 03:34,10 1. C3
18. 154 Jaromír Malý CZ Ford Escort RS Cosworth 07:29,42 03:43,81 1. N
19. 97 Robert Šenkýř CZ BMW M3 07:30,78 03:44,92 3. A
20. 94 Roberto Di Giuseppe I Lancia Delta Integrale 07:33,11 03:45,13 4. A
21. 151 Roland Wanek D BMW M3 07:34,50 03:46,79 2. N
22. 28 Roman Hora CZ MTX 1-10 07:34,69 03:47,31 9. DE
23. 152 Jan Vonka CZ BMW M3 07:34,73 03:46,01 3. N
24. 153 Peter Jureňa SK Ford Escort RS Cosworth 07:35,71 03:47,60 4. N
25. 92 Petr Vojáček CZ Ford Escort RS Cosworth 07:35,74 03:47,21 5. A
26. 54 Michael Endress D Audi 80C Coupe 07:36,38 03:47,95 3. HFB
27. 156 Jiří Voves CZ Subaru Impreza 07:37,92 03:48,63 5. N
28. 15 Markus Hotz CH Van Diemen 92 07:40,19 03:46,69 10. DE
29. 104 Jean-Luc Fritsch F Peugeot 306 Kit-Car 07:44,58 03:51,89 6. A
30. 51 Július Konček SK BMW M3 Sport Evo 07:52,68 03:53,84 4. HFB
31. 102 Eduard Patera CZ Citroën Xsara 07:55,01 03:57,01 7. A
32. 158 Vladimír ml. Doubek CZ Ford Escort RS Cosworth 07:58,10 03:46,95 6. N
33. 165 Walter Struckmann D Opel Astra GSi 16V 07:59,23 03:59,48 7. N
34. 66 Johann Retschitzegger A Mini Cooper 08:01,19 04:00,11 5. HFB
35. 110 Alfred Fischer A Opel Astra GSi 16V 08:03,29 04:01,39 8. A
36. 100 Radim Freiberg CZ Renault Clio Williams 08:04,69 04:01,58 9. A
37. 160 Petr Poulík CZ Mitsubishi Lancer Evo III 08:05,98 04:02,38 8. N
38. 169 Rene Martinek A Renault Clio 16S 08:07,38 04:03,14 9. N
39. 101 Milan Tichý CZ Opel Astra GSi 16V 08:08,20 04:03,34 10. A
40. 130 Vlastimil Brůzl CZ Škoda Felicia Kit-Car 08:08,36 04:03,98 11. A
41. 96 Michaela Votavová CZ Ford Escort RS Cosworth 08:09,39 04:04,25 12. A
42. 29 Igor Lešínský CZ VŽ 91 08:10,44 04:02,80 11. DE
43. 80 Karel Patočka CZ Škoda Felicia Pick-Up 08:11,18 04:04,81 1. PU
44. 98 Rainer Krug D BMW 325 08:11,31 04:05,15 13. A
45. 161 Pavel Kouřil CZ BMW M3 08:11,80 04:05,21 10. N
46. 77 Petr Kolář CZ Škoda Felicia Pick-Up 08:12,40 04:05,58 2. PU
47. 167 Wilfried Lind A Honda Integra 08:14,70 04:04,52 11. N
48. 162 Milan Liška CZ Mitsubishi Lancer Evo III 08:18,98 04:08,60 12. N
49. 79 Michal Patera CZ Škoda Favorit Pick-Up 08:20,59 04:10,06 3. PU
50. 175 Michael Platzer A Honda Civic 08:21,41 04:09,99 13. N
51. 25 Jiří Hubík CZ Faster FF 08:23,50 04:11,21 12. DE
52. 168 Robert Klaus A Peugeot 205 08:26,40 04:12,27 14. N
53. 171 Radek Nešpor CZ Renault Clio Williams 08:31,32 04:14,29 15. N
54. 74 Georgi Popov CZ Škoda Favorit Pick-Up 08:32,20 04:15,44 4. PU
55. 126 Lázsló Hernádi H Honda Civic 08:40,05 04:19,28 14. A
56. 24 Miloš Zmeškal CZ Van Diemen FF 08:40,71 03:59,69 13. DE
57. 18 Daniela Kapplmüller A Van Diemen RF93 Ford 08:41,99 04:19,77 14. DE
58. 109 Jörg Roch D Peugeot 309 GTi 16V 08:44,67 04:21,25 15. A
59. 136 Václav Janík CZ Škoda 136L 08:44,77 04:22,14 16. A
60. 135 Michal Slováček CZ Lada Samara 08:45,31 04:22,26 17. A
61. 133 Radim Ježek CZ Škoda 136L 08:47,43 04:21,35 18. A
62. 137 Michal Matula CZ Škoda Felicia 08:50,72 04:22,13 19. A
63. 144 Josef Stočes CZ Škoda Felicia 08:55,31 04:27,41 20. A
64. 141 Roman Vacl CZ Škoda 136L 08:57,76 04:27,57 21. A
65. 108 Jiří ml. Zezulka CZ Peugeot 306S 16 09:00,82 04:00,92 22. A
66. 45 Karl Schrotter A PRC Opel 09:06,32 04:10,50 5. CN
67. 138 Jaroslav Vild CZ Škoda 136L 09:11,66 04:35,79 24. A
68. 142 Lubomír Tichý CZ Lada Samara 09:15,21 04:36,24 23. A

Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí

Modul: Závody Ecce Homo