- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
1999 / 50. závod - Po dlouhé době padl opět rekord!
Již startovní listina převzatých jezdců slibovala velký boj a přímo kladla otázku: "padne letos rekord?" Připomeňme, že ho držel Španěl Vilariňo na spideru Lola T298 BMW z roku 1993. Přejímka jezdců proběhla bez problémů. Nehomologovaná nádrž ve voze Lancia Delta Integrale mnohonásobného vítěze rakouského Berg Rallye Cupu, Felixe Pailera, tomuto jezdci znemožnila start, protože technici Lanciu nepustili. Zajímavostí byl start švýcarského jezdce Markuse Hotze, který na Ecce Homo dojel už i na třetím místě absolutně (Lola F3000), ale tentokrát zde startoval "jen rekreačně" na Formuli Ford.
Trať Ecce Homo byla na několika místech pokryta novým povrchem a první tréninkové časy vozů skupiny N naznačili, že se letos pojede rychleji než loni. Dodejme, že v tréninkových jízdách nechal za sebou snad nejnabitější konkurenci ze všech skupin Vonka na stroji BMW M3. Podobně skvěle zajel Liška skupinu A. Mezi spidery byl nejrychlejší podle předpokladů Ital Tschager na Lucchini, když se konkurence v této nejatraktivnější skupině ochudila nepřítomností Irlanda, Stengera a Regosy. Nicméně to neubírá na hodnotě času, kterého dosáhl Krečmer na Lucchini, když byl ve skupině hned druhý a zaostal pouze 1,5 sekundy za Italem. Trénink byl však konečnou pro naše další želízka v ohni absolutní klasifikace. Mičánek i Krámský měli technické problémy a do závodu vůbec nenastoupili. Nejlepší časy v tréninku však patřili vozům Formule 3000. Nejlépe nakonec zajel Leitgeb, ale Fendrich, Szász i Taubert mu rozhodně nedávali klid. Rekord se zatím ani nezachvěl, vždyť fenomenální Vilariňo dokázal zajiet i v tréninku čas blízký rekordu, což se zatím ani Leitgebovi nepodařilo.
Počasí bylo "moudré" i v neděli, a tak se početným houfům diváků představili jezdci na suché vozovce. Vedoucí jezdec ME ve skupině N, mladý Doubek, měl v první jízdě problémy, které vyvrcholily přetočením vozu v jedné ze zatáček a bylo jasné, že na první místa nedosáhne. Drobné potíže na voze BMW Jana Vonky posunuly nejrychlejšího muže tréninku na čtvrtou pozici. Přesto v této skupině zazářil jiný český jezdec, Jaromír Malý, když zcela deklasoval konkurenci neuvěřitelným časem 3:43,81. Za ním se umístil Slovák Jureňa a Němec Wanek. Problémy po tréninku pokračovaly i v závodě pro Vavřince, který už svého Forda odstavil na vedlejší kolej a brzy vyjede s Mitsubishi Lancer Evo VI. Skupina A patřila opět dobře jedoucímu Liškovi, když porazil i favorizovaného Chorvata Puliče, který startuje za stáj BMW Team Krámský. Zajímavý byl i souboj spiderů, kde zrychlil Italský jezdec Napione, startující s tovární podporou Oselly, a tak po Adámkovi druhý nejrychlejší Čech na tomto kopci, Krečmer, klesl na třetí pozici. Formule patřily opět Rakušanovi Leitgebovi, který zajel slibných 3:04,47 (rekord je 3:02,37). Hned za ním se tísnili Fendrich (3:04,77) Szász (3:06,15) a nejlepší spider Tschagera (3:06,85). Nejrychlejší Čech Krečmer byl šestý (3:12,88). Ve skupinách H+F, tedy upravených cestovních speciálů, bojoval Gabat na Fordu (3:31,89) se Stolzem na krásném Porsche (3:33,19).
Druhá jízda již určovala celkové pořadí v závodě. Skupinu N vyhrál, podobně jako všechny závody ve kterých letos startoval, Jaromír Malý. Vonka zajel druhý nejrychlejší čas, Doubek čtvrtý, ale Vonkovi to nestačilo na lepší než třetí místo (o dvě desetiny) a Doubek měl velkou časovou ztrátu z první jízdy. Celkově druhý ve skupině N byl Wanek. Ve skupině A se podařilo Puličovi dostat před Lišku, před Italem di Giuseppem si třetí místo udržel Šenkýř. Mezi spidery se pořadí nezměnilo, na rekord žádný z nich nedosáhl, ba naopak, kromě Napioneho, který opět zrychlil se ostatní jezdci zhoršili, snad důsledkem zbytků oleje na trati. Vyhrál Tschager před Napionem a Krečmerem. Ani zvýšené úsilí Stolze ve skupině H nestačilo na rychlý Escort Rakušana Gabata, takže Stolz odešel poprvé mezi "plechovými" vozy poražen. Ne však tak docela, protože Gabat startoval ve skupině F. Drama vrcholilo, když se k cíli blížil Maďar Lászlo Szász na ex-Sospiri Reynardu 93D a po průjezdu cílovou čárou padl letitý rekord. Maďar zajel fantastických 3:01,18. Vilariňo se do Šternberku asi už nikdy nevrátí, protože letos zřejmě svou jezdeckou kariéru ukončí, ale faktem je, že on zajel svůj rekord v první jízdě a ve druhé, kdy snad každý čekal prolomení hranice 3 minut, mu praskla pneumatika. Nicméně nový rekord byl na světě. Aby nikdo nepochyboval o tom, že letošní Ecco Homo nebylo dost rychlé, překonal starý rekord i Leitgeb, když zajel 3:01,36 což mu stačilo na celkové prventsví časem 6:05,83 a překonání rekordu v součtu obou jízd. Fendrich měl na trati problémy a klesl na celkové čtvrté místo za Tschagera. škoda, že na startu první jízdy vypověděl službu Reynard Němce Tauberta, který s tímto rychlým vozem F3000 teprve začíná, ale v Německu patří po dlouhá léta ke špičce ve formuli 3.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Walter Leitgeb | A | Reynard 95D Fadewa | 06:05,83 | 03:01,36 | 1. DE |
2. | 2 | László Szász | H | Reynard 93D Zytec | 06:07,33 | 03:01,18 | 2. DE |
3. | 31 | Franz Tschager | I | Lucchini BMW | 06:16,92 | 03:06,85 | 1. CN |
4. | 1 | Horst Fendrich | D | Reynard 95D | 06:18,74 | 03:04,77 | 3. DE |
5. | 9 | Renzo Napione | I | Osella PA20/97 | 06:23,27 | 03:11,60 | 2. CN |
6. | 10 | Josef Krečmer | CZ | Lucchini P3-96M | 06:28,14 | 03:12,88 | 3. CN |
7. | 21 | Ivo Palmi | CZ | Eufra | 06:45,58 | 03:21,98 | 4. DE |
8. | 22 | Miroslav Fajkus | CZ | Ralt RT5 VW | 06:47,95 | 03:23,45 | 5. DE |
9. | 11 | Hermann Waldy | A | Martini PRC | 06:50,50 | 03:22,95 | 6. DE |
10. | 34 | Ivano De Pellegrini | I | Lucchini BMW | 06:59,35 | 03:29,01 | 4. CN |
11. | 16 | Heinz Scherle | D | Reynard 873 | 06:59,58 | 03:28,30 | 7. DE |
12. | 19 | Lumír ml. Firla | CZ | Opel Lotus | 07:01,17 | 03:29,20 | 8. DE |
13. | 52 | Günther Gabat | A | Ford Escort RS Cosworth | 07:03,49 | 03:31,60 | 1. HFB |
14. | 50 | Herbert Stolz | A | Porsche 911 Carrera RSR | 07:05,07 | 03:31,88 | 2. HFB |
15. | 93 | Niko Pulič | CR | BMW M3 | 07:17,31 | 03:37,45 | 1. A |
16. | 91 | Vladimír Liška | CZ | BMW M3 | 07:18,62 | 03:38,71 | 2. A |
17. | 33 | Josef Prasser | A | Tiga Yamaha | 07:28,18 | 03:34,10 | 1. C3 |
18. | 154 | Jaromír Malý | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:29,42 | 03:43,81 | 1. N |
19. | 97 | Robert Šenkýř | CZ | BMW M3 | 07:30,78 | 03:44,92 | 3. A |
20. | 94 | Roberto Di Giuseppe | I | Lancia Delta Integrale | 07:33,11 | 03:45,13 | 4. A |
21. | 151 | Roland Wanek | D | BMW M3 | 07:34,50 | 03:46,79 | 2. N |
22. | 28 | Roman Hora | CZ | MTX 1-10 | 07:34,69 | 03:47,31 | 9. DE |
23. | 152 | Jan Vonka | CZ | BMW M3 | 07:34,73 | 03:46,01 | 3. N |
24. | 153 | Peter Jureňa | SK | Ford Escort RS Cosworth | 07:35,71 | 03:47,60 | 4. N |
25. | 92 | Petr Vojáček | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:35,74 | 03:47,21 | 5. A |
26. | 54 | Michael Endress | D | Audi 80C Coupe | 07:36,38 | 03:47,95 | 3. HFB |
27. | 156 | Jiří Voves | CZ | Subaru Impreza | 07:37,92 | 03:48,63 | 5. N |
28. | 15 | Markus Hotz | CH | Van Diemen 92 | 07:40,19 | 03:46,69 | 10. DE |
29. | 104 | Jean-Luc Fritsch | F | Peugeot 306 Kit-Car | 07:44,58 | 03:51,89 | 6. A |
30. | 51 | Július Konček | SK | BMW M3 Sport Evo | 07:52,68 | 03:53,84 | 4. HFB |
31. | 102 | Eduard Patera | CZ | Citroën Xsara | 07:55,01 | 03:57,01 | 7. A |
32. | 158 | Vladimír ml. Doubek | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 07:58,10 | 03:46,95 | 6. N |
33. | 165 | Walter Struckmann | D | Opel Astra GSi 16V | 07:59,23 | 03:59,48 | 7. N |
34. | 66 | Johann Retschitzegger | A | Mini Cooper | 08:01,19 | 04:00,11 | 5. HFB |
35. | 110 | Alfred Fischer | A | Opel Astra GSi 16V | 08:03,29 | 04:01,39 | 8. A |
36. | 100 | Radim Freiberg | CZ | Renault Clio Williams | 08:04,69 | 04:01,58 | 9. A |
37. | 160 | Petr Poulík | CZ | Mitsubishi Lancer Evo III | 08:05,98 | 04:02,38 | 8. N |
38. | 169 | Rene Martinek | A | Renault Clio 16S | 08:07,38 | 04:03,14 | 9. N |
39. | 101 | Milan Tichý | CZ | Opel Astra GSi 16V | 08:08,20 | 04:03,34 | 10. A |
40. | 130 | Vlastimil Brůzl | CZ | Škoda Felicia Kit-Car | 08:08,36 | 04:03,98 | 11. A |
41. | 96 | Michaela Votavová | CZ | Ford Escort RS Cosworth | 08:09,39 | 04:04,25 | 12. A |
42. | 29 | Igor Lešínský | CZ | VŽ 91 | 08:10,44 | 04:02,80 | 11. DE |
43. | 80 | Karel Patočka | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:11,18 | 04:04,81 | 1. PU |
44. | 98 | Rainer Krug | D | BMW 325 | 08:11,31 | 04:05,15 | 13. A |
45. | 161 | Pavel Kouřil | CZ | BMW M3 | 08:11,80 | 04:05,21 | 10. N |
46. | 77 | Petr Kolář | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:12,40 | 04:05,58 | 2. PU |
47. | 167 | Wilfried Lind | A | Honda Integra | 08:14,70 | 04:04,52 | 11. N |
48. | 162 | Milan Liška | CZ | Mitsubishi Lancer Evo III | 08:18,98 | 04:08,60 | 12. N |
49. | 79 | Michal Patera | CZ | Škoda Favorit Pick-Up | 08:20,59 | 04:10,06 | 3. PU |
50. | 175 | Michael Platzer | A | Honda Civic | 08:21,41 | 04:09,99 | 13. N |
51. | 25 | Jiří Hubík | CZ | Faster FF | 08:23,50 | 04:11,21 | 12. DE |
52. | 168 | Robert Klaus | A | Peugeot 205 | 08:26,40 | 04:12,27 | 14. N |
53. | 171 | Radek Nešpor | CZ | Renault Clio Williams | 08:31,32 | 04:14,29 | 15. N |
54. | 74 | Georgi Popov | CZ | Škoda Favorit Pick-Up | 08:32,20 | 04:15,44 | 4. PU |
55. | 126 | Lázsló Hernádi | H | Honda Civic | 08:40,05 | 04:19,28 | 14. A |
56. | 24 | Miloš Zmeškal | CZ | Van Diemen FF | 08:40,71 | 03:59,69 | 13. DE |
57. | 18 | Daniela Kapplmüller | A | Van Diemen RF93 Ford | 08:41,99 | 04:19,77 | 14. DE |
58. | 109 | Jörg Roch | D | Peugeot 309 GTi 16V | 08:44,67 | 04:21,25 | 15. A |
59. | 136 | Václav Janík | CZ | Škoda 136L | 08:44,77 | 04:22,14 | 16. A |
60. | 135 | Michal Slováček | CZ | Lada Samara | 08:45,31 | 04:22,26 | 17. A |
61. | 133 | Radim Ježek | CZ | Škoda 136L | 08:47,43 | 04:21,35 | 18. A |
62. | 137 | Michal Matula | CZ | Škoda Felicia | 08:50,72 | 04:22,13 | 19. A |
63. | 144 | Josef Stočes | CZ | Škoda Felicia | 08:55,31 | 04:27,41 | 20. A |
64. | 141 | Roman Vacl | CZ | Škoda 136L | 08:57,76 | 04:27,57 | 21. A |
65. | 108 | Jiří ml. Zezulka | CZ | Peugeot 306S 16 | 09:00,82 | 04:00,92 | 22. A |
66. | 45 | Karl Schrotter | A | PRC Opel | 09:06,32 | 04:10,50 | 5. CN |
67. | 138 | Jaroslav Vild | CZ | Škoda 136L | 09:11,66 | 04:35,79 | 24. A |
68. | 142 | Lubomír Tichý | CZ | Lada Samara | 09:15,21 | 04:36,24 | 23. A |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí