- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
2006 / 57. závod - Nejrychlejším Bormolini, Svoboda třetí
Ecce Homo 2006 již úspěšně skončilo a zná svého absolutního vítěze. Po obrovských soubojích na mokré trati v první jízdě do odpoledne vše prakticky dokonale oschlo a opět se projevila převaha silných formulí 3000 oproti dvoulitrovému speciálu Milana Svobody, který kraloval na mokré trati. Nejlepšího součtu obou časů dosáhl Fausto Bormolini, který už se před několika týdny netajil tím, že by ve Šternberku velice rád zvítězil. Druhému Giuliovi Regosovi nepomohl k lepšímu umístění ani absolutně nejrychlejší čas víkendu, který atakoval hranici tří minut, ovšem zajistil dostatečný, téměř čtyřvteřinový náskok před třetím Milanem Svobodou. Bramborová medaile zbyla na posledního zástupce stáje Tschager Motosport Renza Napioneho a pátým místem završil úspěšný víkend také Otakar Krámský, jehož nová formule Reynard je závod od závodu rychlejší. Bohužel, kolizí se svodidly skončil závodní víkend těsně před cílem pro Vladimira Stankoviče a ani výkony čtyřnásobného vítěze Ecce Homo László Szásze nebyly optimální. Pravděpodobně přetrvávaly sobotní problémy s převodovkou a 17. místo absolutně je rozhodně zklamáním.
Nejrychlejším cestovním vozem byla podle očekávání Lancia Delta Felixe Pailera ze skupiny E1 a s opravdu výrazným náskokem porazil Novotného i Ďurovkina. V hodnocení skupiny A se radoval z prvenství David Komárek před Danem Michlem a třetí příčku vybojoval Jaromír Malý s Fordem Eskort maxikit.
Poměrně zajímavě se vyvíjel závod ve skupině N, kde nejdříve dostali opravnou jízdu Vladimír Doubek s Jörgem Weidingerem kvůli sílícímu dešti, ovšem na osychající trati projevili nespokojenost s nerovností časů také ostatní jezdci skupiny a stejně jako první dva jmenovaní dostali možnost opravy. Jenže se již mohli vydat vstříc 7800 metrů dlouhému kopci se suchými pneumatikami a Doubek s Weidingerem se znovu domáhali opravy. Tentokrát však neuspěli, ale stejně dosáhli fantastických výsledků. Jörg Weidinger již počtvrté v této sezoně (ze čtyř závodů) nepoznal přemožitele a ani lepší podmínky nestačily Peterovi Juřenovi na lepší než druhé místo. Na třetí příčku se zařadil Vladimír Doubek.
Ve skupině SP si prožil horké chvilky Martin Jerman, kterému přestaly fungovat brzdy a výsledkem byla nepříjemná kolize se svodidly a hlavně náraz uvolněného kola do bočního skla automobilu. Více důvodů k radost má Piergiorgio Bedini, jehož Alfa Romeo nadělila druhému Tomášovi Kusému devět vteřin v součtu. Poslední medailová příčka zbyla na Lukáše Vojáčka, který nakonec uhájil svou pozici před otcem Petrem.
V kategorii historických vozů se opět radoval Petr Rokyta před Martinem Vondrákem a i když byl časový rozdíl mezi oběma jezdci propastný, předvedli divákům velmi krásný výkon.
Celkem tedy na Ecce Homo dokončilo 81 jezdců se současnými vozy (+ 15 nedojelo) a 25 historiků (nedokončilo 6 jezdců). I přes nepřízeň počasí sledovalo závod u trati 18 000 diváků, což je opravdu nadprůměrný počet i v porovnání s ostatními podniky Mistrovství Evropy a jménem všech organizátorů bych návštěvníkům Ecce Homo velice rád poděkoval za jejich přízeň.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Fausto Bormolini | I | Lola F3000 | 06:43,65 | 03:04,68 | 1. E2 |
2. | 3 | Giulio Regosa | I | Lola F3000 | 06:44,58 | 03:00,65 | 2. E2 |
3. | 12 | Milan Svoboda | CZ | Dallara 302 | 06:48,54 | 03:14,17 | 3. E2 |
4. | 5 | Renzo Napione | I | Reynard F3000 | 06:50,74 | 03:03,79 | 4. E2 |
5. | 10 | Otakar Krámský | CZ | Reynard | 06:56,28 | 03:07,92 | 5. E2 |
6. | 7 | Dušan Nevěřil | CZ | Lola T96/50 Judd | 06:57,57 | 03:06,71 | 6. E2 |
7. | 8 | Hermann Waldy | A | Reynard 94D | 07:00,22 | 03:05,42 | 7. E2 |
8. | 31 | Miroslav Fajkus | CZ | Lucchini P3-95M | 07:12,69 | 03:17,41 | 1. CN |
9. | 41 | Felix Pailer | A | Lancia Integrale | 07:17,53 | 03:25,30 | 1. E1 |
10. | 242 | Petr Rokyta | CZ | MTX 2-03 | 07:18,27 | 03:37,74 | 1. HA |
11. | 27 | Pietro Angelo Ballatori | I | Osella PA21S | 07:19,05 | 03:22,82 | 2. CN |
12. | 26 | Michele Camarlinghi | I | Osella PA21S | 07:20,76 | 03:16,93 | 3. CN |
13. | 9 | Juraj Sládečka | SK | Lola F3000 | 07:21,93 | 03:18,13 | 8. E2 |
14. | 75 | David Komárek | CZ | Mitsubishi Lancer Evo Vi | 07:24,07 | 03:31,44 | 1. A |
15. | 80 | Dan Michl | CZ | Škoda Octavia Kit Car | 07:26,52 | 03:33,84 | 2. A |
16. | 15 | Angela Facal Vilariňo | E | Coloni F2000 | 07:27,28 | 03:26,58 | 9. E2 |
17. | 45 | Martin Novotný | CZ | Opel Speedster | 07:28,60 | 03:32,69 | 2. E1 |
18. | 2 | László Szász | H | Reynard Zytec | 07:30,58 | 03:38,21 | 10. E2 |
19. | 47 | Marek Ďurovkin | SK | Audi A4 St | 07:31,55 | 03:39,52 | 3. E1 |
20. | 76 | Jaromír Malý | CZ | Ford Escort Kit Car | 07:32,40 | 03:35,50 | 3. A |
21. | 49 | Gerhard Landl | A | BMW 318 Is | 07:33,59 | 03:36,43 | 4. E1 |
22. | 51 | Andreas Marko | A | Vw Ledinegg Golf Gti 16V | 07:34,93 | 03:35,13 | 5. E1 |
23. | 121 | Jörg Weidinger | D | BMW M3 | 07:38,56 | 03:42,34 | 1. N |
24. | 44 | Milan Kašpárek | CZ | Škoda Fabia MM02 | 07:39,71 | 03:34,74 | 6. E1 |
25. | 127 | Peter Jureňa | SK | Mitsubishi Lancer Evo VII | 07:40,29 | 03:45,89 | 2. N |
26. | 46 | Marek Rybníček | CZ | Škoda Octavia | 07:40,98 | 03:37,99 | 7. E1 |
27. | 73 | Vladimír Liška | CZ | BMW M3 | 07:41,16 | 03:41,45 | 4. A |
28. | 122 | Vladimír ml. Doubek | CZ | BMW M3 | 07:41,18 | 03:43,62 | 3. N |
29. | 70 | Václav Janík | CZ | BMW M3 | 07:43,34 | 03:43,14 | 5. A |
30. | 123 | Richard Vodička | CZ | BMW M3 | 07:43,36 | 03:49,99 | 4. N |
31. | 39 | Jiří Sedláček | CZ | BMW M3 | 07:45,22 | 03:35,64 | 8. E1 |
32. | 241 | Petr Vondrák | CZ | MTX 2-01 BMW | 07:47,80 | 03:45,37 | 2. HA |
33. | 129 | Jiří Voves | CZ | Subaru Impreza WRX STi | 07:48,19 | 03:52,27 | 5. N |
34. | 128 | Miroslav Jakeš | CZ | Mitsubishi Lancer Evo IX | 07:49,26 | 03:51,89 | 6. N |
35. | 52 | Helmut Maier | D | Vw Spiess Golf | 07:49,59 | 03:46,49 | 9. E1 |
36. | 104 | Piergiorgio Bedini | MC | Alfa Romeo 147 | 07:50,25 | 03:50,54 | 1. SP |
37. | 24 | Jiří Hrbáč | CZ | Delta III | 07:51,37 | 03:40,47 | 1. NF |
38. | 17 | Andreas Stollnberger | A | Renault Swift Sc 95 | 07:51,48 | 03:39,42 | 11. E2 |
39. | 18 | Miloš Zmeškal | CZ | Dallara 399 | 07:51,53 | 03:31,32 | 12. E2 |
40. | 90 | Jaroslav Homola | SK | Citroen C2 | 07:55,63 | 03:46,40 | 6. A |
41. | 81 | Rene Martinek | A | Honda Civic Type R | 07:56,11 | 03:49,63 | 7. A |
42. | 72 | Petr Líbal | CZ | BMW M3 | 07:56,41 | 03:44,66 | 8. A |
43. | 79 | Ivo Krampota | CZ | BMW M3 | 07:57,41 | 03:45,23 | 9. A |
44. | 38 | Július Konček | SK | Vauxhall Vectra Stc | 07:58,92 | 03:47,35 | 10. E1 |
45. | 48 | Bohuslav Urban | CZ | Škoda Fabia | 07:59,31 | 03:44,40 | 11. E1 |
46. | 106 | Tomáš Kusý | CZ | Peugeot 306 | 07:59,73 | 03:53,22 | 2. SP |
47. | 86 | Christian Schweiger | A | Vw Golf IV Kit Car | 08:00,43 | 03:47,85 | 10. A |
48. | 125 | Anton Strnad | SK | Mitsubishi Lancer Evo VII | 08:00,52 | 03:59,13 | 7. N |
49. | 95 | Martin Fischer | A | Peugeot 106 Kit-Car | 08:02,03 | 03:48,90 | 11. A |
50. | 30 | Nicolas Brebsom | L | Osella PA20S | 08:02,06 | 03:41,48 | 4. CN |
51. | 109 | Lukáš Vojáček | CZ | Opel Astra Opc | 08:02,54 | 03:56,83 | 3. SP |
52. | 107 | Petr Vojáček | CZ | Alfa Romeo 147 | 08:04,12 | 03:52,70 | 4. SP |
53. | 20 | Jakub Horák | CZ | Fiks 03 | 08:05,95 | 03:51,58 | 2. NF |
54. | 261 | Adam Klus | CZ | Avia AE2 | 08:06,74 | 03:59,29 | 3. HA |
55. | 111 | David Losman | CZ | Peugeot 306 S16 | 08:09,25 | 03:58,29 | 5. SP |
56. | 203 | Zdeněk Konečný | CZ | BMW 2002 Ti | 08:11,07 | 04:05,08 | 4. HA |
57. | 162 | Leo Theuretsbacher | A | BMW 2002 Ti | 08:11,55 | 04:03,69 | 5. HA |
58. | 116 | Claudio Giobbi | I | BMW 320 | 08:12,48 | 04:06,24 | 6. SP |
59. | 201 | Oskar Král | CZ | Škoda 130RS | 08:12,58 | 03:59,67 | 6. HA |
60. | 85 | Jiří Theimer | CZ | Peugeot 306 Maxi | 08:13,62 | 03:56,14 | 12. A |
61. | 206 | Martin Vondrák | CZ | Škoda 130 Rs | 08:14,28 | 04:06,44 | 7. HA |
62. | 77 | Eduard Patera | CZ | Subaru Impreza 555 | 08:16,90 | 04:02,88 | 13. A |
63. | 131 | Maciej Ptak | PL | Subaru Impreza Sti | 08:16,92 | 04:06,29 | 8. N |
64. | 53 | Matěj Prokop | SK | Ford Puma | 08:17,51 | 04:00,17 | 12. E1 |
65. | 218 | Josef Michl | CZ | Škoda 130 Rs | 08:17,55 | 04:06,37 | 8. HA |
66. | 62 | Tibor Rosenmayer | A | Mazda Rx 7 | 08:20,76 | 03:56,61 | 13. E1 |
67. | 19 | Andrej Krajčí | SK | Ople Lotus | 08:21,14 | 04:00,01 | 13. E2 |
68. | 271 | Petr Tykal | CZ | MTX 1-03 | 08:22,28 | 04:08,99 | 9. HA |
69. | 100 | Tomáš Kašpárek | CZ | Škoda Felicia Kit-Car | 08:25,84 | 04:04,31 | 14. A |
70. | 82 | Thorsten Löber | D | BMW 325I | 08:26,23 | 04:04,21 | 15. A |
71. | 133 | Milan Boháč | CZ | Renault Clio | 08:26,46 | 04:12,30 | 9. N |
72. | 14 | David Kostruh | CZ | Dallara F393 | 08:26,46 | 03:35,17 | 14. E2 |
73. | 207 | Zdeněk Sekyrka | CZ | Škoda 130 Rs | 08:27,83 | 04:09,01 | 10. HA |
74. | 78 | Marián Gróf | SK | Škoda Octavia Kit Car | 08:28,90 | 04:05,03 | 16. A |
75. | 64 | Georgi Popov | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:28,98 | 04:09,02 | 14. E1 |
76. | 23 | Michal Novický | CZ | Faster Ford | 08:29,42 | 03:58,13 | 15. E2 |
77. | 166 | Luigi Bormolini | I | Porsche 914/6 | 08:31,21 | 04:13,24 | 11. HA |
78. | 110 | Gabriela Jermanová-Sajlerová | CZ | Opel Astra Opc | 08:33,10 | 04:09,27 | 7. SP |
79. | 202 | Pavel Kolář | CS | Škoda 130RS | 08:33,36 | 04:09,20 | 12. HA |
80. | 136 | Filip Blahout | CZ | Honda Civic | 08:38,61 | 04:19,20 | 10. N |
81. | 63 | Radim Ježek | CZ | Škoda Favorit | 08:40,34 | 04:08,95 | 15. E1 |
82. | 74 | Jozef Toth | CZ | BMW M3 | 08:41,09 | 04:09,44 | 17. A |
83. | 99 | Jan Trnka | CZ | Škoda Felicia Kit-Car | 08:42,73 | 04:12,41 | 18. A |
84. | 28 | Domenico Cappelli | I | Osella PA21S | 08:42,87 | 03:53,05 | 5. CN |
85. | 89 | Martin Samek | CZ | Ford Escort Rs 2000 | 08:44,84 | 04:09,21 | 19. A |
86. | 61 | Karel Patočka | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:52,16 | 04:11,34 | 16. E1 |
87. | 55 | Bohumír Čambálik | SK | Opel Astra Gsi | 08:54,00 | 04:11,93 | 17. E1 |
88. | 199 | Lubomír Valko | SK | Škoda 130RS | 08:56,66 | 04:25,58 | 13. HA |
89. | 135 | Ctirad Rozum | SK | Peugeot 306 | 08:59,96 | 04:26,56 | 11. N |
90. | 221 | Milan Stejskal | CZ | Fiat 128 Sc | 09:07,25 | 04:30,70 | 14. HA |
91. | 222 | Radovan Táborský | CZ | Fiat 128 Rally | 09:08,62 | 04:30,87 | 15. HA |
92. | 213 | Arnošt Neubauer | CZ | Porsche 911 | 09:15,78 | 04:33,61 | 16. HA |
93. | 231 | Gabriela Andrišeková | SK | Škoda 130 Rs | 09:19,22 | 04:38,61 | 17. HA |
94. | 205 | Stanislav Raška | CZ | Vw Golf 1,6 Gti | 09:21,86 | 04:40,91 | 18. HA |
95. | 114 | Petr Žižkovský | CZ | Ford Escort Rs 2000 | 09:25,26 | 04:33,16 | 8. SP |
96. | 33 | Silvano Brandi | I | Chevrolet Corvette | 09:28,12 | 04:25,76 | 1. GT |
97. | 230 | Erich Enzberger | A | Ford Escort 1300 Gt | 09:31,88 | 04:44,34 | 19. HA |
98. | 65 | Ladislav Udržal | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 09:36,55 | 04:30,01 | 18. E1 |
99. | 267 | Kamila Stará | CZ | MTX 1-03 | 09:37,39 | 04:44,65 | 20. HA |
100. | 170 | Jürgen Pachteu | A | Steyr Puch 650TR | 09:43,30 | 04:48,29 | 21. HA |
101. | 102 | Martin Danajka | SK | Škoda Fabia | 09:47,15 | 04:38,89 | 20. A |
102. | 161 | Friedrich Bock | A | Ford Escort 1300 Gt | 09:49,64 | 04:53,03 | 22. HA |
103. | 97 | Otto Hroba | SK | Škoda Fabia | 09:55,73 | 04:44,88 | 21. A |
104. | 228 | Michaela Indrová-Vondráková | CZ | Škoda 120 S | 10:15,27 | 05:03,65 | 23. HA |
105. | 223 | Václav Štěrba | CZ | Fiat 127 A | 10:17,76 | 05:07,80 | 24. HA |
106. | 245 | František Čečil | CZ | Hakar | 10:58,16 | 05:25,85 | 25. HA |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí