- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
2007 / 58. závod - Ander Vilariňo je zpět a jednoznačně vítězí
Přibližně 120 jezdců absolvovalo dvě tréninkové jízdy bez větších problémů. Velkou ztrátou pro nedělní závod bylo odstoupení Otakara Krámského, který z technických důvodů nedokončil první tréninkovou jízdu a do závodu už nenastoupil.
Celý tento víkend bylo počasí zamračené, ale pršet začalo až v neděli ráno a značně ovlivnilo první závodní jízdu, ve které nadějné druhé místo vybojoval Milan Svoboda a s nadějí na vítězství vstupoval do druhé závodní jízdy. Trať však mezitím uschla a proti formulím 3000 to už byl nerovný souboj a nakonec skončil na pátém místě. Těsně pod stupni vítězů absolutně skončil italský závodník Renzo Napione, který v obou jízdách zajel vyrovnané výkony. Na třetím místě absolutně se umístil nejlepší Čech Dušan Nevěřil. Druhý se umístil vedoucí muž po první závodní jízdě a loňský vítěz Fausto Bormolini, který i přes veškerou snahu a pětivteřinový náskok z prvního kola nebyl rychlejší než absolutní vítěz Ecce Homo 2007 Ander Vilarino. V první jízdě na mokré trati ztratil a skončil až celkově pátý, avšak v druhé jízdě do toho dal vše a jako jediný se dostal pod hranici tří minut, jeho celkový čas je 6.33,630.
Ve skupině CN se po několikaleté pauze vrátil legendární jezdec a dlouholetý rekordman Andrés Vilarino a svoji účast proměnil ve vítězství. Druhý skončil s velkou ztrátou český jezdec Petr Vítek, třetí místo obsadil Lionel Champelovier.
Nejrychlejší v uzavřených vozech a ve skupině E1 ze součtu obou dvou jízd se stal Felix Pailer ve své Lancii Integrale, který v druhé závodní jízdě zajel nový traťový rekord v čase 3.21,440 a tím překonal dva roky starý rekord Herberta Stolze. Druhý v této skupině dojel David Komárek z celkovou ztrátou na vítěze necelých pěti vteřin a třetí se umístil Dan Michl.
Vítězem ve skupině A se stal Josef Komárek, druhý se umístil šternberský jezdec Václav Janík, který po první jízdě držel vedení v této skupině a třetí místo zůstalo na chorvatského závodníka Niko Puliče.
Skupina N byl souboj několika adeptů na vítězství, z nichž vyšel nejlíp Richard Vodička. Jen o necelé tři desetiny sekundy se umístil mladý nadějný jezdec Miroslav Jakeš a třetí skončil Petr Jureňa.
Ve skupině SP zvítězil Piergiorgio Bedini následovaný Petrem Vojáčkem a třetí se umístil Milan Zahradníček.
Kromě součastných vozů na Ecce Homo závodili také historici, z nichž nejrychlejší byl Jaroslav Prášek na CHEVRONU B42 F2, za ním skončil Pavel Vondrák a celkově třetí skončil Oskar Král. Historici nedosahují zdaleka tak rychlých časů jako moderní vozy, ale mají své kouzlo kvůli, kterému jsou pro diváky zajímaví.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Ander Vilariňo | E | Reynard F3000 | 06:33,63 | 02:56,30 | 1. E2 |
2. | 1 | Fausto Bormolini | I | Reynard 95D | 06:37,31 | 03:04,90 | 2. E2 |
3. | 7 | Dušan Nevěřil | CZ | Lola-Judd T96-50 | 06:48,79 | 03:12,35 | 3. E2 |
4. | 4 | Renzo Napione | I | Reynard F. Nippon | 06:52,92 | 03:17,37 | 4. E2 |
5. | 15 | Milan Svoboda | CZ | Dallara STV 302 | 06:55,34 | 03:22,70 | 5. E2 |
6. | 39 | Felix Pailer | A | Lancia Integrale | 07:13,93 | 03:21,44 | 1. E1 |
7. | 24 | Andres Vilariňo | E | Norma M 20 | 07:16,24 | 03:24,18 | 1. CN |
8. | 41 | David Komárek | CZ | Mitsubishi Colt Evo | 07:18,83 | 03:28,86 | 2. E1 |
9. | 48 | Dan Michl | CZ | Lotus Michl 07/01 | 07:21,09 | 03:32,76 | 3. E1 |
10. | 40 | Marek Fried | CZ | BMW M3 GTR | 07:22,82 | 03:28,02 | 4. E1 |
11. | 44 | Roland Luger | A | Opel Omega Evo 500 | 07:30,08 | 03:34,81 | 5. E1 |
12. | 17 | Radek Krakovič | CZ | Reynard 032 | 07:30,13 | 03:39,77 | 6. E2 |
13. | 75 | Josef Komárek | CZ | Mitsubishi Lancer Evo Vi | 07:31,82 | 03:34,79 | 1. A |
14. | 54 | Marek Rybníček | CZ | Opel Speedster | 07:33,22 | 03:34,99 | 6. E1 |
15. | 45 | Milan Kašpárek | CZ | Škoda Fabia Mk1 | 07:33,35 | 03:34,62 | 7. E1 |
16. | 123 | Richard Vodička | CZ | Mitsubishi Lancer Evo IX. | 07:33,90 | 03:43,54 | 1. N |
17. | 126 | Miroslav Jakeš | CZ | Mitsubishi Lancer Evo Ix | 07:34,23 | 03:42,34 | 2. N |
18. | 74 | Václav Janík | CZ | BMW M3 | 07:35,34 | 03:38,86 | 2. A |
19. | 120 | Peter Jureňa | SK | Mitsubishi Lancer Evo IX. | 07:37,03 | 03:44,50 | 3. N |
20. | 70 | Niko Pulič | CR | BMW M3 | 07:37,96 | 03:33,04 | 3. A |
21. | 32 | Petr Vítek | CZ | PRC Opel | 07:38,28 | 03:40,54 | 2. CN |
22. | 55 | Andreas Marko | A | Vw Ledinegg Golf GTi 16V | 07:39,54 | 03:37,41 | 8. E1 |
23. | 124 | Jiří Voves | CZ | Subaru Impreza Wrx Sti | 07:40,03 | 03:47,85 | 4. N |
24. | 16 | David Kostruh | CZ | Dallara F393 | 07:40,37 | 03:37,85 | 7. E2 |
25. | 14 | Petr Rokyta | CZ | Martini F2 | 07:41,00 | 03:33,19 | 8. E2 |
26. | 27 | Lionel Champelovier | F | Norma M 20 | 07:41,02 | 03:37,32 | 3. CN |
27. | 125 | Anton Strnad | SK | Mitsubishi Lancer Evo VII. | 07:44,75 | 03:44,96 | 5. N |
28. | 72 | Vladimír Liška | CZ | BMW M3 | 07:46,52 | 03:39,76 | 4. A |
29. | 23 | Evans Lanfranco | I | Osella Pa20 S | 07:48,65 | 03:43,32 | 4. CN |
30. | 127 | Ludvík Otto | CZ | Subaru Impreza N12 | 07:52,16 | 03:52,39 | 6. N |
31. | 86 | Christian Schweiger | A | Vw Golf Iv Kit Car | 07:53,87 | 03:43,31 | 5. A |
32. | 71 | Alfred Hilger | D | BMW M3 | 07:54,64 | 03:38,66 | 6. A |
33. | 100 | Claudio Giobbi | I | Alfa Romeo 156 GTa Super 2000 | 07:54,67 | 03:50,31 | 1. S20 |
34. | 59 | Helmut Maier | D | Vw Golf | 07:54,82 | 03:48,00 | 9. E1 |
35. | 42 | Michael Jelinek | A | Subaru Impreza 2.0GT WRX | 07:56,12 | 03:47,84 | 10. E1 |
36. | 104 | Piergiorgio Bedini | MC | Alfa Romeo 147 | 07:57,11 | 03:54,96 | 1. SP |
37. | 79 | Tomáš Kurka | CZ | Mitsubishi Lancer Evo Vii | 07:58,52 | 03:50,52 | 7. A |
38. | 47 | Július Konček | SK | Vauxhall Vectra STC | 07:59,28 | 03:52,74 | 11. E1 |
39. | 85 | Rene Martinek | A | Honda Civic Type R | 07:59,34 | 03:48,30 | 8. A |
40. | 105 | Petr Vojáček | CZ | Alfa Romeo 147 | 07:59,71 | 03:50,11 | 2. SP |
41. | 122 | Vladimír ml. Doubek | CZ | BMW M3 | 07:59,76 | 03:58,40 | 7. N |
42. | 96 | Alfred Fischer | A | Peugeot 106 Kit-Car | 07:59,97 | 03:49,03 | 9. A |
43. | 102 | Milan Zahradníček | CZ | Peugeot 306 | 08:05,91 | 04:01,42 | 3. SP |
44. | 263 | Jaroslav Prášek | CZ | Chevron B42 F2 (Rv 1978) | 08:06,48 | 03:51,75 | 1. HA |
45. | 95 | Martin Fischer | A | Peugeot 106 Kit-Car | 08:08,85 | 03:52,87 | 10. A |
46. | 73 | Petr Líbal | CZ | BMW M3 | 08:09,15 | 03:44,60 | 11. A |
47. | 108 | Martin Jerman | CZ | Alfa Romeo 147 | 08:10,04 | 03:58,27 | 4. SP |
48. | 129 | Filip Blahout | CZ | Mitsubishi Lancer Evo VI. | 08:10,11 | 04:02,86 | 8. N |
49. | 241 | Petr Vondrák | CZ | March 752 (Rv 1975) | 08:10,91 | 03:55,50 | 2. HA |
50. | 119 | Martin Šípek | CZ | BMW M3 | 08:12,43 | 04:00,93 | 9. N |
51. | 61 | Karel Patočka | CZ | Škoda Vw Caddy | 08:12,97 | 03:56,27 | 12. E1 |
52. | 18 | Andreas Stollnberger | A | Formel Opel Lotus | 08:14,53 | 03:56,96 | 9. E2 |
53. | 103 | Tomáš Kusý | CZ | Peugeot 306 | 08:15,44 | 04:01,92 | 5. SP |
54. | 107 | David Losman | CZ | Peugeot 306 S16 | 08:16,42 | 04:01,98 | 6. SP |
55. | 90 | Jiří Skoupil | CZ | Nissan Almera | 08:17,15 | 04:02,16 | 12. A |
56. | 22 | Edita Prášková | CZ | Dallara F 301 | 08:17,72 | 03:51,81 | 10. E2 |
57. | 20 | Miloš Zmeškal | CZ | Dallara 399 | 08:19,14 | 03:47,55 | 11. E2 |
58. | 89 | Martin Samek | CZ | Ford Escort Rs 2000 | 08:19,65 | 03:57,48 | 13. A |
59. | 38 | Karel Hubáček | CZ | BMW 320 JSP | 08:19,99 | 03:56,53 | 13. E1 |
60. | 83 | Kurt Ritzberger | A | Peugeot 306 | 08:22,29 | 03:57,73 | 14. A |
61. | 52 | Jürgen Grossauer | A | Suzuki Balguo | 08:23,01 | 03:58,71 | 14. E1 |
62. | 66 | Johann Retschitzegger | A | Peugeot 205 | 08:24,20 | 03:57,93 | 15. E1 |
63. | 51 | Bohuslav Urban | CZ | Škoda Fabia | 08:28,34 | 04:00,00 | 16. E1 |
64. | 64 | Georgi Popov | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:33,57 | 04:09,38 | 17. E1 |
65. | 110 | Gabriela Jermanová-Sajlerová | CZ | Opel Astra Opc | 08:33,75 | 04:07,84 | 7. SP |
66. | 200 | Oskar Král | CZ | Škoda 130 Rs (Rv 1976) | 08:34,21 | 04:10,77 | 3. HA |
67. | 199 | Josef Michl | CZ | Škoda 130 Rs (Rv 1975) | 08:39,32 | 04:12,02 | 4. HA |
68. | 261 | Adam Klus | CZ | Avia Ae-2 (Rv 1978) | 08:42,83 | 04:11,06 | 5. HA |
69. | 162 | Leo Theuretsbacher | A | BMW 2002 Ti (Rv 1970) | 08:43,23 | 04:13,25 | 6. HA |
70. | 60 | Vladimír Myslivec | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:44,47 | 04:10,02 | 18. E1 |
71. | 268 | Petr Tykal | CZ | Mtx 1-03 Formule Easter (Rv 1975) | 08:46,13 | 04:17,31 | 7. HA |
72. | 201 | Pavel Kolář | CS | Škoda 130 Rs (Rv 1976) | 08:51,14 | 04:17,91 | 8. HA |
73. | 67 | Radim Ježek | CZ | Škoda Felicia | 08:55,38 | 04:18,13 | 19. E1 |
74. | 135 | Bernhard Gassler | A | Peugeot 306 S16 Base | 08:57,26 | 04:24,23 | 10. N |
75. | 225 | Libor Jelínek | CZ | BMW 3.0 Csl (Rv 1971) | 09:01,42 | 03:48,63 | 9. HA |
76. | 84 | Rainer Kremaier | A | Peugeot 306 | 09:05,81 | 04:26,80 | 15. A |
77. | 271 | Dan Klesnil | CZ | Mtx 1-06 F. Easter (Rv 1981) | 09:07,54 | 04:27,08 | 10. HA |
78. | 207 | Radovan Táborský | CZ | Fiat 128 A Rally (Rv 1972) | 09:13,08 | 04:28,09 | 11. HA |
79. | 206 | Milan Galáš | CZ | BMW 2002 Ti (Rv 1969) | 09:15,09 | 04:29,24 | 12. HA |
80. | 160 | Hannes Doblhofer | A | Porsche 911 Rsr (Rv 1975) | 09:15,81 | 04:21,84 | 13. HA |
81. | 204 | Adolf Hochecker | A | Opel Kadett C-Coupe (Rv 1978) | 09:16,00 | 04:28,41 | 14. HA |
82. | 269 | Ondřej Mikov | CZ | Mtx 1-03 (Rv 1975) | 09:16,11 | 04:35,72 | 15. HA |
83. | 65 | Jan Kašpárek | CZ | Škoda Felicia | 09:18,59 | 04:36,64 | 20. E1 |
84. | 209 | Michal Patera | CZ | Fiat 128 Sc (Rv 1972) | 09:19,76 | 04:28,96 | 16. HA |
85. | 198 | Hans Anton König | D | Audi 50 Gls (Rv 1975) | 09:25,31 | 04:36,88 | 17. HA |
86. | 260 | August Gratzer | A | Lancia Beta Coupe 2000 (Rv 1977) | 09:25,65 | 04:32,43 | 18. HA |
87. | 267 | Kamila Stará | CZ | Mtx 1-03 Formule Easter (Rv 1975) | 09:29,69 | 04:35,35 | 19. HA |
88. | 217 | Jindřich Indra | CZ | Škoda 110L (Rv 1970) | 09:31,75 | 04:25,89 | 20. HA |
89. | 220 | Zdeněk Sekyrka | CZ | Škoda 130RS | 09:35,57 | 04:39,12 | 21. HA |
90. | 216 | Michaela Indrová-Vondráková | CZ | Škoda 120 S (Rv ) | 09:36,69 | 04:39,09 | 22. HA |
91. | 121 | Milan Braun | CZ | BMW M3 E36 | 09:44,92 | 04:40,96 | 11. N |
92. | 213 | Vladimír Konicar | CZ | BMW 2002Ti | 10:11,85 | 04:54,78 | 23. HA |
93. | 205 | Erich Denzler | D | Opel Ascona B (Rv 1978) | 10:33,55 | 05:10,65 | 24. HA |
94. | 211 | Miroslav Adámek | CZ | Nsu Tt 1300 (Rv 1970) | 11:01,69 | 05:21,38 | 25. HA |
95. | 170 | Günther Kremel | A | Steyr Puch 650 Tr (Rv 1963) | 11:21,05 | 05:28,52 | 26. HA |
96. | 242 | Pavel Vondrák | CZ | Dangel Simca Jrd (Rv 1972) | 11:39,42 | 05:33,28 | 27. HA |
97. | 246 | Miloš Černý | CZ | Aero Minor Ii S (Rv 1949) | 15:13,28 | 05:57,81 | 28. HA |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí