Menu

2008 / 59. závod - Regal útočí na Vilariňův rekord a vítězí

Závod v roce 2008, jako již tradičně, měl sílu ve skupinách E1 a E2. Měli jsme možnost vidět „v akci“ italské závodníky – Renza Napioneho, Fausta Bormoliniho a Simone Faggioliho. Za slovenskou republiku ve skupině E2 odstartoval Jaroslav Krajči se svým novým vozem Lola B02/50. Bohužel nám ve Šternberku chyběl velmi oblíbený sběrač traťových rekordů Ander Vilariňo ze Španělska, který měl na podzim těžkou havárii, ale jeho úhlavní soupeř jej přijel nahradit. Byl jím Francouz Lionel Régal. Na této trati jel vůbec poprvé, jako jediný měl rychlostní průměr přes 160 kilometrů za hodinu. Régal ve Šternberku v obou soutěžních jízdách zajel čas pod tři minuty. Stal se nejlepším a odvezl si několik prvních míst, mj. ve své skupině i absolutně. Ke koření každého závodu patří srovnání zkušených formulových jezdců. V pořadí druhý Ital Simone Faggioli byl v součtu obou jízd pomalejší skoro o sedm sekund. Ve druhé jízdě šel pod tříminutovou hranici i Maďar László Szász, který si nakonec ze závodů odvezl třetí místo. Nejvíce jsme samozřejmě drželi palce českým závodníkům. S Dallarou STV 302 jel špičkový závodník Milan Svoboda, „žluťásek“ Otakar Krámský pilotoval vůz Reynard K-08, závod ale nedokončil, protože měl na svém voze technickou závadu, tím si opět vybral svou porci smůly. Se svou novou zbraní se představil domácí šternberský jezdec Milan Kašpárek, který fanouškům představil AUDI TT-R DTM. Po sobotním tréninku suverénně vedl skupinu E1. Celý závodní víkend bojoval s Danem Michlem a Davidem Komárkem, který seděl za volantem Mitsubishi Eclipse Evo 600. Oba synové Milana Kašpárka - Tomáš a „Pinďa“ ani letos na startovním roštu závodů Ecce Homo 2008 nechyběli. Nejmladší z Ecce homo racing team Honza Kašpárek zajel v první závodní jízdě čas 4.04,810 a touto skvělou jízdou si vytvořil pohodlný téměř devíti vteřinový náskok na druhého Jana Trnku.Ve druhé závodní jízdě zbytečně neriskoval a tak se mohl radovat z prvního místa ve třídě E1-1400. Pňovický vrchař Václav Janík zajel nový rekord ve skupině A – čas 3.28,71. Překonal rekord z roku 2001, který doposud držel Jaromír Malý. Byl samozřejmě velice spokojený, především z toho, že ho Mitsubishi tentokrát nezklamalo. Dalším šternberským jezdcem, který se na trati znovu objevil, je Jirka Sedláček se svým nově upraveným vozem BMW M3 SŠ2. Tento jezdec měl snad v každé zatáčce po celé trati několik desítek fanoušků, dokonce celé fankluby a také možná touto podporou se vyšplhal až na deváté místo ve skupině.

Letošní rok opouští kopce velká osobnost Miroslav Fajkus. Chtěl přijet na závod do Šternberka se svým novým vozem Lola T99/50 Zytec, ale osud tomu tak nechtěl. „Faja“ nepřežil velmi těžkou havárii na závodech v Náměšti nad Oslavou. Je to pro milovníky a jezdce automobilů do vrchu obrovská ztrátu.

Kategorii historických vozidel ovšem nemůžeme opomenout, protože ani ta nebyla nezajímavá. Absolutně nejlepší čas ve skupině historických vozidel zajel opět Petr Vondrák, který překonává traťové rekordy. Svoji druhou tréninkovou jízdu zajel 3.22,15, což je výzva i pro jezdce soudobých vozidel. Ve všech kategoriích se stal suverénním vítězem.

Startovní pole bylo opravdu rozmanité a pro diváky doufejme atraktivní podívaná.

Výsledky závodu

poř. s.č. jezdec nár. vůz součet nej. čas skupina
1. 2 Lionel Regal F Reynard 01L 05:49,11 02:54,52 1. E2
2. 3 Simone Faggioli I Osella PA27 05:55,84 02:57,89 2. E2
3. 9 László Szász H Reynard 01L Zytek 05:59,60 02:59,08 3. E2
4. 1 Dušan Nevěřil CZ Lola B03/50 06:07,36 03:02,47 4. E2
5. 7 Fausto Bormolini I Reynard 95D 06:08,09 03:03,11 5. E2
6. 8 Jaroslav Krajčí SK Lola B02/50 06:09,73 03:03,93 6. E2
7. 6 Renzo Napione I Reynard K02 06:11,66 03:04,13 7. E2
8. 12 Milan Svoboda CZ Dallara 302 06:15,28 03:07,53 8. E2
9. 27 Evans Lanfranco I Osella PA20S 06:25,16 03:10,97 1. CN
10. 28 David Kostruh CZ Norma M20 06:31,65 03:15,43 2. CN
11. 15 Petr Rokyta CZ Martini F2 06:40,28 03:19,98 9. E2
12. 37 Dan Michl CZ Michl 0803 06:46,01 03:21,59 1. E1
13. 39 David Komárek CZ Mitsubishi Eclipse Evo 600 06:50,05 03:24,26 2. E1
14. 38 Milan Kašpárek CZ Audi TT-R DTM 06:50,35 03:22,03 3. E1
15. 40 Marek Rybníček CZ Mitsubishi Colt Evo 550 06:51,23 03:24,95 4. E1
16. 30 Lionel Champelovier F Norma M20 06:52,11 03:25,01 3. CN
17. 14 Edita Prášková CZ Dallara 301 06:55,23 03:25,98 10. E2
18. 41 Petr Líbal CZ BMW M3 GTR 06:56,59 03:28,14 5. E1
19. 73 Václav Janík CZ Mitsubishi Lancer Evo VIII. 07:00,11 03:28,71 1. A
20. 75 Alfred Hilger D BMW M3 07:02,41 03:30,07 2. A
21. 17 Miloš Zmeškal CZ Dallara 399 07:04,89 03:30,80 11. E2
22. 121 Miroslav Jakeš CZ Mitsubishi Lancer Evo IX. 07:12,09 03:35,74 1. N
23. 53 Richard Vodička CZ Mitsubishi Lancer Evo IX. 07:14,19 03:36,47 6. E1
24. 55 Vladimír Vitver CZ WR 9 07:14,29 03:36,40 7. E1
25. 48 Martin Šípek CZ BMW M3 VPT 07:14,76 03:36,95 8. E1
26. 31 Vladimír ml. Doubek CZ Jema 630GT 07:17,34 03:36,80 1. C
27. 77 Jaromír Malý CZ Subaru Impreza WRX 07:18,73 03:37,95 3. A
28. 86 Christian Schweiger A VW Golf IV Kit Car 07:19,79 03:39,25 4. A
29. 123 Jiří Voves CZ Subaru Impreza WRX STi 07:23,76 03:41,75 2. N
30. 44 Jiří Sedláček CZ BMW M3 SŠ2 07:24,69 03:41,33 9. E1
31. 50 Tomáš Kašpárek CZ VW Golf 07:27,03 03:42,75 10. E1
32. 58 Bohuslav Urban CZ Škoda Fabia 07:29,53 03:44,53 11. E1
33. 56 Helmut Maier D VW Spiess Golf 07:29,55 03:43,79 12. E1
34. 115 Petr Tomášek CZ Subaru Enterprise 07:30,73 03:42,75 13. E1
35. 70 Július Konček SK BMW M3 07:31,56 03:45,19 5. A
36. 60 Karel Patočka CZ Škoda Vw Caddy 1.6 16V 07:33,80 03:46,53 14. E1
37. 76 David Grézl CZ BMW M3 E36 07:33,90 03:44,97 6. A
38. 106 Roman Holoch CZ Alfa Romeo 147 07:36,00 03:47,36 1. SP
39. 101 Petr Vojáček CZ Alfa Romeo 147 07:39,66 03:48,73 2. SP
40. 105 Jiří ml. Los CZ Opel Astra OPC 07:41,47 03:50,67 3. SP
41. 25 Jakub Vonšák CZ Delta III 07:41,87 03:49,59 1. NF
42. 63 Pavel Chlum CZ Škoda Felicia Pick-Up 07:44,62 03:51,91 15. E1
43. 103 Martin Jerman CZ Alfa Romeo 147 07:46,75 03:50,48 4. SP
44. 110 Gabriela Jermanová-Sajlerová CZ Opel Astra OPC 07:47,47 03:52,68 5. SP
45. 59 Richard Meixner CZ Škoda Octavia 07:48,82 03:54,19 16. E1
46. 36 Jaroslav Jančík CZ BMW 130i MTX 07:49,01 03:53,45 17. E1
47. 54 Milan Boháč CZ Renault Clio 07:49,13 03:54,09 18. E1
48. 83 Martin Samek CZ Ford Focus Kit-Car 07:49,31 03:53,97 7. A
49. 42 Karel Hubáček CZ BMW 320JSP 07:50,86 03:55,36 19. E1
50. 84 Jiří Theimer CZ Peugeot 306 Maxi Kit Car 07:51,36 03:55,43 8. A
51. 57 Roman Štilec CZ Honda Civic 07:53,00 03:54,41 20. E1
52. 102 Lukáš Vojáček CZ Peugeot 306 S16  07:53,98 03:55,97 6. SP
53. 47 Viktor Doležal CZ BMW 130i MTX 07:56,50 03:57,68 21. E1
54. 125 Gerd Jeschek A BMW M3 07:56,75 03:58,08 3. N
55. 66 Jan Kašpárek CZ Škoda Fabia 08:13,19 04:04,81 22. E1
56. 52 Milan Jančík CZ BMW 130i MTX 08:14,67 04:04,97 23. E1
57. 71 Jan Kobrle CZ BMW M3 08:17,24 03:53,47 9. A
58. 69 Georgi Popov CZ Škoda Felicia Pick-Up 08:19,28 04:09,31 24. E1
59. 68 Jan Trnka CZ Škoda Felicia 08:26,29 04:12,79 25. E1
60. 65 Radim Ježek CZ Škoda Felicia 08:32,84 04:08,49 26. E1
61. 51 Roman Schwan CZ Renault Clio Williams 08:35,51 04:17,60 1. E1H
62. 64 Ladislav Udržal CZ Škoda Felicia Pick-Up 08:56,52 04:26,24 27. E1

Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí

Modul: Závody Ecce Homo