- Nacházíte se:
- Historie závodu
- Výsledky závodů Ecce Homo
- Závod
2008 / 59. závod - Regal útočí na Vilariňův rekord a vítězí
Závod v roce 2008, jako již tradičně, měl sílu ve skupinách E1 a E2. Měli jsme možnost vidět „v akci“ italské závodníky – Renza Napioneho, Fausta Bormoliniho a Simone Faggioliho. Za slovenskou republiku ve skupině E2 odstartoval Jaroslav Krajči se svým novým vozem Lola B02/50. Bohužel nám ve Šternberku chyběl velmi oblíbený sběrač traťových rekordů Ander Vilariňo ze Španělska, který měl na podzim těžkou havárii, ale jeho úhlavní soupeř jej přijel nahradit. Byl jím Francouz Lionel Régal. Na této trati jel vůbec poprvé, jako jediný měl rychlostní průměr přes 160 kilometrů za hodinu. Régal ve Šternberku v obou soutěžních jízdách zajel čas pod tři minuty. Stal se nejlepším a odvezl si několik prvních míst, mj. ve své skupině i absolutně. Ke koření každého závodu patří srovnání zkušených formulových jezdců. V pořadí druhý Ital Simone Faggioli byl v součtu obou jízd pomalejší skoro o sedm sekund. Ve druhé jízdě šel pod tříminutovou hranici i Maďar László Szász, který si nakonec ze závodů odvezl třetí místo. Nejvíce jsme samozřejmě drželi palce českým závodníkům. S Dallarou STV 302 jel špičkový závodník Milan Svoboda, „žluťásek“ Otakar Krámský pilotoval vůz Reynard K-08, závod ale nedokončil, protože měl na svém voze technickou závadu, tím si opět vybral svou porci smůly. Se svou novou zbraní se představil domácí šternberský jezdec Milan Kašpárek, který fanouškům představil AUDI TT-R DTM. Po sobotním tréninku suverénně vedl skupinu E1. Celý závodní víkend bojoval s Danem Michlem a Davidem Komárkem, který seděl za volantem Mitsubishi Eclipse Evo 600. Oba synové Milana Kašpárka - Tomáš a „Pinďa“ ani letos na startovním roštu závodů Ecce Homo 2008 nechyběli. Nejmladší z Ecce homo racing team Honza Kašpárek zajel v první závodní jízdě čas 4.04,810 a touto skvělou jízdou si vytvořil pohodlný téměř devíti vteřinový náskok na druhého Jana Trnku.Ve druhé závodní jízdě zbytečně neriskoval a tak se mohl radovat z prvního místa ve třídě E1-1400. Pňovický vrchař Václav Janík zajel nový rekord ve skupině A – čas 3.28,71. Překonal rekord z roku 2001, který doposud držel Jaromír Malý. Byl samozřejmě velice spokojený, především z toho, že ho Mitsubishi tentokrát nezklamalo. Dalším šternberským jezdcem, který se na trati znovu objevil, je Jirka Sedláček se svým nově upraveným vozem BMW M3 SŠ2. Tento jezdec měl snad v každé zatáčce po celé trati několik desítek fanoušků, dokonce celé fankluby a také možná touto podporou se vyšplhal až na deváté místo ve skupině.
Letošní rok opouští kopce velká osobnost Miroslav Fajkus. Chtěl přijet na závod do Šternberka se svým novým vozem Lola T99/50 Zytec, ale osud tomu tak nechtěl. „Faja“ nepřežil velmi těžkou havárii na závodech v Náměšti nad Oslavou. Je to pro milovníky a jezdce automobilů do vrchu obrovská ztrátu.
Kategorii historických vozidel ovšem nemůžeme opomenout, protože ani ta nebyla nezajímavá. Absolutně nejlepší čas ve skupině historických vozidel zajel opět Petr Vondrák, který překonává traťové rekordy. Svoji druhou tréninkovou jízdu zajel 3.22,15, což je výzva i pro jezdce soudobých vozidel. Ve všech kategoriích se stal suverénním vítězem.
Startovní pole bylo opravdu rozmanité a pro diváky doufejme atraktivní podívaná.
Výsledky závodu
poř. | s.č. | jezdec | nár. | vůz | součet | nej. čas | skupina |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2 | Lionel Regal | F | Reynard 01L | 05:49,11 | 02:54,52 | 1. E2 |
2. | 3 | Simone Faggioli | I | Osella PA27 | 05:55,84 | 02:57,89 | 2. E2 |
3. | 9 | László Szász | H | Reynard 01L Zytek | 05:59,60 | 02:59,08 | 3. E2 |
4. | 1 | Dušan Nevěřil | CZ | Lola B03/50 | 06:07,36 | 03:02,47 | 4. E2 |
5. | 7 | Fausto Bormolini | I | Reynard 95D | 06:08,09 | 03:03,11 | 5. E2 |
6. | 8 | Jaroslav Krajčí | SK | Lola B02/50 | 06:09,73 | 03:03,93 | 6. E2 |
7. | 6 | Renzo Napione | I | Reynard K02 | 06:11,66 | 03:04,13 | 7. E2 |
8. | 12 | Milan Svoboda | CZ | Dallara 302 | 06:15,28 | 03:07,53 | 8. E2 |
9. | 27 | Evans Lanfranco | I | Osella PA20S | 06:25,16 | 03:10,97 | 1. CN |
10. | 28 | David Kostruh | CZ | Norma M20 | 06:31,65 | 03:15,43 | 2. CN |
11. | 15 | Petr Rokyta | CZ | Martini F2 | 06:40,28 | 03:19,98 | 9. E2 |
12. | 37 | Dan Michl | CZ | Michl 0803 | 06:46,01 | 03:21,59 | 1. E1 |
13. | 39 | David Komárek | CZ | Mitsubishi Eclipse Evo 600 | 06:50,05 | 03:24,26 | 2. E1 |
14. | 38 | Milan Kašpárek | CZ | Audi TT-R DTM | 06:50,35 | 03:22,03 | 3. E1 |
15. | 40 | Marek Rybníček | CZ | Mitsubishi Colt Evo 550 | 06:51,23 | 03:24,95 | 4. E1 |
16. | 30 | Lionel Champelovier | F | Norma M20 | 06:52,11 | 03:25,01 | 3. CN |
17. | 14 | Edita Prášková | CZ | Dallara 301 | 06:55,23 | 03:25,98 | 10. E2 |
18. | 41 | Petr Líbal | CZ | BMW M3 GTR | 06:56,59 | 03:28,14 | 5. E1 |
19. | 73 | Václav Janík | CZ | Mitsubishi Lancer Evo VIII. | 07:00,11 | 03:28,71 | 1. A |
20. | 75 | Alfred Hilger | D | BMW M3 | 07:02,41 | 03:30,07 | 2. A |
21. | 17 | Miloš Zmeškal | CZ | Dallara 399 | 07:04,89 | 03:30,80 | 11. E2 |
22. | 121 | Miroslav Jakeš | CZ | Mitsubishi Lancer Evo IX. | 07:12,09 | 03:35,74 | 1. N |
23. | 53 | Richard Vodička | CZ | Mitsubishi Lancer Evo IX. | 07:14,19 | 03:36,47 | 6. E1 |
24. | 55 | Vladimír Vitver | CZ | WR 9 | 07:14,29 | 03:36,40 | 7. E1 |
25. | 48 | Martin Šípek | CZ | BMW M3 VPT | 07:14,76 | 03:36,95 | 8. E1 |
26. | 31 | Vladimír ml. Doubek | CZ | Jema 630GT | 07:17,34 | 03:36,80 | 1. C |
27. | 77 | Jaromír Malý | CZ | Subaru Impreza WRX | 07:18,73 | 03:37,95 | 3. A |
28. | 86 | Christian Schweiger | A | VW Golf IV Kit Car | 07:19,79 | 03:39,25 | 4. A |
29. | 123 | Jiří Voves | CZ | Subaru Impreza WRX STi | 07:23,76 | 03:41,75 | 2. N |
30. | 44 | Jiří Sedláček | CZ | BMW M3 SŠ2 | 07:24,69 | 03:41,33 | 9. E1 |
31. | 50 | Tomáš Kašpárek | CZ | VW Golf | 07:27,03 | 03:42,75 | 10. E1 |
32. | 58 | Bohuslav Urban | CZ | Škoda Fabia | 07:29,53 | 03:44,53 | 11. E1 |
33. | 56 | Helmut Maier | D | VW Spiess Golf | 07:29,55 | 03:43,79 | 12. E1 |
34. | 115 | Petr Tomášek | CZ | Subaru Enterprise | 07:30,73 | 03:42,75 | 13. E1 |
35. | 70 | Július Konček | SK | BMW M3 | 07:31,56 | 03:45,19 | 5. A |
36. | 60 | Karel Patočka | CZ | Škoda Vw Caddy 1.6 16V | 07:33,80 | 03:46,53 | 14. E1 |
37. | 76 | David Grézl | CZ | BMW M3 E36 | 07:33,90 | 03:44,97 | 6. A |
38. | 106 | Roman Holoch | CZ | Alfa Romeo 147 | 07:36,00 | 03:47,36 | 1. SP |
39. | 101 | Petr Vojáček | CZ | Alfa Romeo 147 | 07:39,66 | 03:48,73 | 2. SP |
40. | 105 | Jiří ml. Los | CZ | Opel Astra OPC | 07:41,47 | 03:50,67 | 3. SP |
41. | 25 | Jakub Vonšák | CZ | Delta III | 07:41,87 | 03:49,59 | 1. NF |
42. | 63 | Pavel Chlum | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 07:44,62 | 03:51,91 | 15. E1 |
43. | 103 | Martin Jerman | CZ | Alfa Romeo 147 | 07:46,75 | 03:50,48 | 4. SP |
44. | 110 | Gabriela Jermanová-Sajlerová | CZ | Opel Astra OPC | 07:47,47 | 03:52,68 | 5. SP |
45. | 59 | Richard Meixner | CZ | Škoda Octavia | 07:48,82 | 03:54,19 | 16. E1 |
46. | 36 | Jaroslav Jančík | CZ | BMW 130i MTX | 07:49,01 | 03:53,45 | 17. E1 |
47. | 54 | Milan Boháč | CZ | Renault Clio | 07:49,13 | 03:54,09 | 18. E1 |
48. | 83 | Martin Samek | CZ | Ford Focus Kit-Car | 07:49,31 | 03:53,97 | 7. A |
49. | 42 | Karel Hubáček | CZ | BMW 320JSP | 07:50,86 | 03:55,36 | 19. E1 |
50. | 84 | Jiří Theimer | CZ | Peugeot 306 Maxi Kit Car | 07:51,36 | 03:55,43 | 8. A |
51. | 57 | Roman Štilec | CZ | Honda Civic | 07:53,00 | 03:54,41 | 20. E1 |
52. | 102 | Lukáš Vojáček | CZ | Peugeot 306 S16 | 07:53,98 | 03:55,97 | 6. SP |
53. | 47 | Viktor Doležal | CZ | BMW 130i MTX | 07:56,50 | 03:57,68 | 21. E1 |
54. | 125 | Gerd Jeschek | A | BMW M3 | 07:56,75 | 03:58,08 | 3. N |
55. | 66 | Jan Kašpárek | CZ | Škoda Fabia | 08:13,19 | 04:04,81 | 22. E1 |
56. | 52 | Milan Jančík | CZ | BMW 130i MTX | 08:14,67 | 04:04,97 | 23. E1 |
57. | 71 | Jan Kobrle | CZ | BMW M3 | 08:17,24 | 03:53,47 | 9. A |
58. | 69 | Georgi Popov | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:19,28 | 04:09,31 | 24. E1 |
59. | 68 | Jan Trnka | CZ | Škoda Felicia | 08:26,29 | 04:12,79 | 25. E1 |
60. | 65 | Radim Ježek | CZ | Škoda Felicia | 08:32,84 | 04:08,49 | 26. E1 |
61. | 51 | Roman Schwan | CZ | Renault Clio Williams | 08:35,51 | 04:17,60 | 1. E1H |
62. | 64 | Ladislav Udržal | CZ | Škoda Felicia Pick-Up | 08:56,52 | 04:26,24 | 27. E1 |
Zdroj dat: euromontagna.com, Ing. Roman Krejčí